Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Okay, hvis man nu ser mest normalt TV ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej piger

Starter lige en ny tråd (tidligere (Pioneer PDP427XD - Panasonic TH42PX70E))

Hjælp !!!

Hvis man nu ser mest normalt TV, (TV2, TV5, ZULU mv) og ønsker sig en fladskærm, men vil have mindst lige så godt billed som vores 8 år gamle JVC 100 HZ viser, hvad gør man så ???

Skal man virkelig vente på at samtlige TV signaler bliver digitale ? eller køber man bare en samsung selektorboks ? (Godt råd fra Mr. Anderson, TAK)

Jeg bor i 'Køge' og er på fælles antennen

/Henrik Elmfelt

 



__________________
I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 
Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 821
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg synes mit LG er meget fint til analog tv. Kører på tdc kabel og billedet står meget fint. Selv fodboldkampe er pæne, ingen slør eller udviskning af billede. TV'et scalerer godt så billederne passer til oplæsningen og det "strækker" godt så 4:3 passer i 16:9(strækker mest i siderne og lader midten være næsten standart)

TV'et koster nu under 10k med indbygget hd-optager.

Så længe vi ikke modtager HD(1920x1080) over antennen derhjemme har jeg ikke brug for mere de næste par år.



__________________
Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

nu vil jeg mene, at uanset hvad du skal bruge tv'et til, er pioneer 427 et af de bedste tv.

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svarene

Men, Brasch, undskyld,  jeg ved godt at Pioneer 427 er et af de bedste fladskærms tv. (- Pioneers nye 428) Det har jeg læst herinde i dette rigtig gode forum, og jeg er absulut ikke HIFI expert,  men hvis nu mit JVC står bedre ved normalt signal end med et plasma 427 TV fra Pioneer, hvad så ?

Jeg ønsker mig BARE så meget en fladskærm, mennnnnn, konen ??? det skal mindst vise mindst et lige så godt billed som vores gamle 8 års JVC 100Hz.

Ikke for at lyde smart, men penge er ikke noget problem, jeg vil bare godt have flyttet vores gamle  TV fra hjørnet over på vægen, men hvad skal der til ????

På forhånd tak for hjælpen

Henrik Elmfelt

 

 



__________________
I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

det kræver først og fremmest at det bliver indstillet korrekt. Men det er jo en lidt svær størrelse, da du skal have billedet op på en hd skærm, hvis naturlige opløsning er højere end et normalt analogt signals. Men jeg vil vove at påstå at du med noget hd materiale vil have langt bedre billede end på den gamle. På analoge signal er det i bedste fald lige så godt som crt

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Sympatisk kone som er kvalitetsbevist.

__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
oo27
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 444
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

elmfelt skrev:

Jeg ønsker mig BARE så meget en fladskærm, mennnnnn, konen ??? det skal mindst vise mindst et lige så godt billed som vores gamle 8 års JVC 100Hz.

Ikke for at lyde smart, men penge er ikke noget problem, jeg vil bare godt have flyttet vores gamle  TV fra hjørnet over på vægen, men hvad skal der til ????

På forhånd tak for hjælpen

Henrik Elmfelt

Hvis ovenstående er tilfældet og "monies-is-no-object" - ja så ser jeg ikke megen vej uden om de nye 8G modeller fra Pioneer. Var lige ovre hos min svigerbror der har en Pioneer 427XD og der er genialt godt billede (via TDC og en selector boks).

Har selv et næsten 2 år gammel Samsung 32" LE-32R51B - og det blegner totatl ifht. Pioneers plasma - men alligevel har jeg et fornuftigt billede via TDC og en selector boks.

Men vent et par uger til de nye Pioneers er i butikkerne - så får du det bedste billede og bedste design på én gang Og når nu pengene ikke er noget problem så offer da lige 2500 kr. på at få skærmen proff. ISF kalibreret for at få det maximale ud af kassen, og når du er igang så smide en TDC selector boks og en DVDO videoprocessor VP50 med ABT kort med ned i vognen, så fåes det ikke bedre (men så snakker vi også om ca. 50.000 kr.)



__________________
Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
elmfelt skrev:

Jeg ønsker mig BARE så meget en fladskærm, mennnnnn, konen ??? det skal mindst vise mindst et lige så godt billed som vores gamle 8 års JVC 100Hz.

Ikke for at lyde smart, men penge er ikke noget problem, jeg vil bare godt have flyttet vores gamle  TV fra hjørnet over på vægen, men hvad skal der til ????

På forhånd tak for hjælpen

Henrik Elmfelt

 

 

 

Umiddelbart tror jeg ikke du for et lige så godt billed som på dit alm tv, det er i a alle tilfælde det  som mange er inde på endnu, om det passer kan man diskuterer. Personligt synes jeg at der findes skærme/muligheder som godt kan gøre det.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

En selector ville da klart forbedre resultatet, men du må forhøre dig hos fællesantennen, om det kan lade sig gøre

Kan en del af forklaringen på, at Jeres gamle tv ser bedre ud ikke også være den simple, at det er mindre? Billedet er naturligvis skarpere i 32" end
i 42".

Du kan jo også prøve en 37" plasma for at ramme lidt midt imellem, dvs en Panasonic.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes