Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 03:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Full HD projektorer til 20k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

hej :)

jeg har fundet nogle projektorer her til en billig penge som jeg synes i lige skulle kigge på. den første er en Mitsubishi og den anden er en Epson.

er de gode tror i? evt. nogen som har set dem i aktion? er de de 10-20k dårligere end konkurrenten fra Sony?



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en HC5000 fra Mitsubishi,, den er totalt fed, jeg har lige fået den ISF kalibreret og det kan godt betale sig, tjek av-precision.dk han kan kalibrerer den, men husk vigtigt ligemeget hvilken projektor du vælger sørg for et ordentligt lærred, ellers er det ligemeget.

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:
Jeg har selv en HC5000 fra Mitsubishi,, den er totalt fed, jeg har lige fået den ISF kalibreret og det kan godt betale sig, tjek av-precision.dk han kan kalibrerer den, men husk vigtigt ligemeget hvilken projektor du vælger sørg for et ordentligt lærred, ellers er det ligemeget.

er dette et ordentligt lærred? http://www.hifi-import.dk/HiFi--TV/Filmlaerred/Rullelaerred/ Quality-Screen-DD2017-W 

eller måske dette? http://www.screenstore.dk/product_info.php?products_id=411



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Puhaaaaa det er jeg i tvivl, mine erfaringer er dem jeg håber du vil følge, næsten alle steder de sælger lærred eller impotøren af det lærred du har set på, kan sende dig lærreds prøver på ca.20 x 30 cm, så klister du dem op ved siden af hinanden, ogser den film du kender, eller ved hvordan den burde se ud mht. farver og kontrast, bliver sort sort og hvid hvid osv. men det skal være med den projektor du køber da det giver det korekte billede af, hvad du kan forvente at få bare i stor format. Jeg fik prøver fra stort set alle leverandører også de kendte, og sammenlignet var jeg ikke et sekund i tvivl, det var Steward Studiotek 130 3.generation der var den allerbedste, jeg fik mine venner og familie til at kigge med, jeg fortalte bare ikke hvem der var hvem. Og til min kones store forbavselse valgte hun også Steward indtil jeg fortalte hvad den kostede vejl. ca.22k. i 120" fastramme med deluxe kant. Og den har en gain på 1,3 om min biograf er 4 x 6,5m. og jeg sidder ca. 3,5 til 4 m. fra lærred og flottere bliver det bare ikke, efter jeg har fået kalibreret projektoren er det slut med at sidde og fumle med fjernbetjeningerne for lige at se om man dog ikke kan fifle lidt for at få det bedre. Nu er der ro i det lille hus, og jeg nyder hver en film jeg ser ligemeget formatet da billedet bare står som det skal, så om det er blu-ray, hddvd, dvd eller noget fra nettet det sparker røv.

Gør dig den tjeneste at være kritisk, du skal se på det længe

 



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

csn1903 skrev:

Puhaaaaa det er jeg i tvivl, mine erfaringer er dem jeg håber du vil følge, næsten alle steder de sælger lærred eller impotøren af det lærred du har set på, kan sende dig lærreds prøver på ca.20 x 30 cm, så klister du dem op ved siden af hinanden, ogser den film du kender, eller ved hvordan den burde se ud mht. farver og kontrast, bliver sort sort og hvid hvid osv. men det skal være med den projektor du køber da det giver det korekte billede af, hvad du kan forvente at få bare i stor format. Jeg fik prøver fra stort set alle leverandører også de kendte, og sammenlignet var jeg ikke et sekund i tvivl, det var Steward Studiotek 130 3.generation der var den allerbedste, jeg fik mine venner og familie til at kigge med, jeg fortalte bare ikke hvem der var hvem. Og til min kones store forbavselse valgte hun også Steward indtil jeg fortalte hvad den kostede vejl. ca.22k. i 120" fastramme med deluxe kant. Og den har en gain på 1,3 om min biograf er 4 x 6,5m. og jeg sidder ca. 3,5 til 4 m. fra lærred og flottere bliver det bare ikke, efter jeg har fået kalibreret projektoren er det slut med at sidde og fumle med fjernbetjeningerne for lige at se om man dog ikke kan fifle lidt for at få det bedre. Nu er der ro i det lille hus, og jeg nyder hver en film jeg ser ligemeget formatet da billedet bare står som det skal, så om det er blu-ray, hddvd, dvd eller noget fra nettet det sparker røv.

Gør dig den tjeneste at være kritisk, du skal se på det længe

 

det skal jeg gøre. men jeg tror først at vi(fatter) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads...



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Så har du jo også godt tid til se på prøver og demo af projektore

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3050
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
det skal jeg gøre. men jeg tror først at vi(fatter) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads...

Så er det simpelthen for tidligt at kigge på specifikke modeller, og finde frem til hvad der er bedst. Markedet flytter sig meget på et år, så koncentrér jer om andre ting, og vend tilbage til hvilken projektor i skal have fat i, max 2-3 måneder før I rent faktisk skal bruge den. Ellers spilder du bare en masse tid på at danne nogle konklusioner du ikke kan bruge til noget. Brug tiden til at blive lidt klogere på de mere grundlæggende ting, og først og fremmest grib de muligheder du får for at se nogle projektorer i real-life, også gerne projektorer i andre prisklasser, så du får et indtryk af hvad det er du bør forvente af en moderne kvalitets-projektor. Det vil ruste dig langt bedre til at vælge rigtigt når tiden kommer, end ved at surfe løs om hvilken projektor der er hot lige nu.



__________________
Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1669
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

mathias 2 skrev:
det skal jeg gøre. men jeg tror først at vi(fatter) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads...

Så er det simpelthen for tidligt at kigge på specifikke modeller, og finde frem til hvad der er bedst. Markedet flytter sig meget på et år, så koncentrér jer om andre ting, og vend tilbage til hvilken projektor i skal have fat i, max 2-3 måneder før I rent faktisk skal bruge den. Ellers spilder du bare en masse tid på at danne nogle konklusioner du ikke kan bruge til noget. Brug tiden til at blive lidt klogere på de mere grundlæggende ting, og først og fremmest grib de muligheder du får for at se nogle projektorer i real-life, også gerne projektorer i andre prisklasser, så du får et indtryk af hvad det er du bør forvente af en moderne kvalitets-projektor. Det vil ruste dig langt bedre til at vælge rigtigt når tiden kommer, end ved at surfe løs om hvilken projektor der er hot lige nu.

ok, det gør jeg så(ikke)



__________________
Til top Vis mathias 2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathias 2
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Denne er meget god synes jeg:

http://projectorcentral.com/1080p_summaries.htm

Mvh Martin

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes