Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Lærred til AE500, hvilket? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Freakazoid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig en AE500 projektor og er nu på udkig efter det rette lærred til den rette pris.

Det skal være et rulle lærred enten manuel eller med motor, 16:9 180-200cm bredt (82"-92") og med en grå high contrast dug!

Jeg har kig på at købe enten quality/lissau eller som jeg har set på AV-Connections hjemmeside, et Projecta!

Har nogen herinde erfarringer med nogen af disse lærreder? hvad er kvalitets forskellen på lissau og projecta lærreder? hvor meget gain bør lærredet have netop til AE500! Andre lærreds forslag er mere end velkommende..

End videre har jeg hørt at rulle lærreder tager skade efter længere tids brug, i form af mærker i lærreder når det rulles op og ned, samt buer på midten.. hvor langt tid kan sådan et lærred holde før disse skader sker og kan man ved at investere i dyrere rulle modeller helt undgå det? Jeg har desværre ikke plads til et fastrammet  lærred, så den mulighed er udelukket.

Til top Vis Freakazoid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freakazoid

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Til Freakazoid

Jeg har kigget på dit indlæg og til start vil jeg sige tillykke med din nye projektor. Forskellen på et Lissau Lærred og et Projecta er for det første kassetten dernæst er der dugtypen dug er fra to forskellige fabrikker.

Men hvis det kunne have din interesse er du velkommen til at kontakte os for at få tilsendt div. dugprøver fra os til test u/b.

Den nærmeste størrelse vi har er i 16:9 med High Contrast 203cm x 114cm vejlende pris i butik for manuel  skærm 3234kr og med motor og fjenbetjening til 6909kr.

Skulle dette have din interesse er du velkommen til at kontakte mig på mail for eventuelle prøver.

Med venlig hilsen Lissau A/S

Allan Skovsgaard as@lissau.dk

Til top Vis Lissau Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lissau Vejle

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

okay Kult service der

Inponerende hilsner Thomas

PS. tænker på at anskaffe mig in InFocus ScreenPlay 5700 hvad for et læred ville du/I foreslå til sådan en Fætter

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Sendt: 09 Januar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej Tp acoustics

Jeg vil anbefale et gråt lærred enten som rulle eller som rammelærred.

Med gi´mig en mail og jeg vil sende dig prøver.

Med venlig hilsen

Lissau A/S Allan Skovsgaard

Til top Vis Lissau Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lissau Vejle

Lissau Vejle
Branchemedlem
Branchemedlem

Lissau A/S

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Til debatørene

Endnu engang er det nok vigtigt at vide hvad man taler om, det kan da godt være at "det bare er en alu ramme" som dugen sættes fast på,MEN:

Der skal først laves et værktøj til at trække profilet, det skal efterfølgende sendes fra producent til aluksering fra aluksering til os, derefter tages det af hylderne til opskæring(husk længde spild) der skal produceres acrylhjørner til samlinger i hjørnerne, der skal påsættes bred velcrobånd på rammen.DET VAR SÅ RAMMEN.

Derefter skal dugen skæres på mål (husk spild) der skal efterfølgende limes og syes velcro på dugen.DET VAR SÅ DUGEN.

Når dette er gjort skal den så pakkes og sendes til kunden.

Så det med "Bare en aluramme" holder ikke helt.

Med venlig hilsen

Lissau A/S

Allan Skovsgaard as@lissau.dk

Wardrugs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har en Hitachi PJ-LC9 projektor, og jeg er på udkig efter et lærred til den, men jeg er ikke inde i hvilke typer, der egner sig bedst, og hvilken kvalitet der er nødvendig. Afstanden fra projektor til lærred er 4 meter, og der vil nok mest være mørklagt i rummet, når projektoren anvendes. Når jeg har googlet mig frem til projektorlærreder, har jeg set de fås til omkring 1000 kr. Det lyder umiddelbart som en god pris, men jeg ved ikke, hvordan et lærred skal være for god billedoplevelse, og hvilket lærred der dermed er fordelagtigt at anvende.
Til top Vis Wardrugs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wardrugs

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Som tidligere ejer af en AE-500 projektor vil jeg lige fortælle om et par af mine egne erfaringer. Projektoren er ikke særlig lysstærk og har ikke et godt sortniveau (og dermed heller ikke noget godt kontrastomfang). De nye modeller af LCD-type med variabel iris er langt bedre hvad sort og kontrast angår. Og single DLP-erne med farvehjul er ligeledes meget bedre på de to punkter. Jeg valgte i sin tid et gråt lærred på 100", og det resulterede i to ting: alle film med mange mørke scener var elendige at se på fordi maksinen ikke kan vise sort, og alt fik et kedeligt, dødt udseende grundet et gråt slør og for lidt lys til billedstørrelsen. Det var egentlig kun tegnefilm og computerfilm, som var en fornøjelse. Men også her slog det igennem at den grå dug var noget af en dræber hvad angår klarhed og lys. Det siger sig selv at rumfilm som 2001 og Starship Troopers var næsten uudholdelige at se på. Det sorte verdensrum lignede grå mælk! Og en film som Ørneborgen gjorde mig rasende. Alle scenerne i sne foregik åbenbart med et solidt lag kulstøv på sneen. Og i de mørke scener var definitionen og gradueringen af "mørkt" så ringe at man næsten ikke kunne se, hvad der skete. Jeg prøvede aldrig Dark City eller The Crow, men jeg var bare blevet endnu mere rasende af dem, det er jer sikker på. Min konklusion var følgende: jeg skal bare have en bedre projektor! Men indtil jeg så solgte den, foretrak jeg faktisk et hvidt lærred, og væsentligt mindre end 100", fordi et mindre billede giver mere lysstyrke. Jeg har talt med et par andre projektor-ejere, og de er faktisk enige. Gråt lærred er en "system-krykke", som skal forsøge at rette op på noget, som er ringe til at begynde med. Men der er altså ulemper, som den enkelte selv må tage stilling til. Jeg ville nok spare lidt mere sammen og gå efter enten en af de nyere LCD-projektorer med dynamisk iris, som Sony HS51, Sanyo Z4 eller Panasonic 900. Eller se på DLP-modeller med farvehjul (indtil 3-chipperne bliver til at betale).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes