Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG projektorer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har nogen erfaringer med LG's projektorer. Jeg har kigget lidt på RD-JT33 og RD-JT51 (på nettet, altså). Er godt klar over, at det er 4:3 projektorer, men priserne er ganske lave, og der er Faroudja scaler i og sådan noget. Og så er det DLP'ere, hvor farverne ikke falmer langsomt væk.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Lidt off-topic, men alligevel: Jeg har ikke erfaringer med LG projektorer men jeg synes at du overfortolker LCD problemet omkring falmende farver, hvis det er det der får dig til at vælge en DLP projektor. I praksis tror at jeg at de falmende farver er lige så meget en myte som et reelt problem.  Til gengæld ved jeg med sikkerhed at DLP'ernes "regnbueproblem" er meget reelt for mig selv: Jeg får virkelig hovedpine af at se en film på DLP. Du skal sørge for at se projektoren selv. Se en hel film hvis du kan komme til det, og inviter selvfølgelig de personer som du normalt gerne vil dele dine folmoplevelser med. Det er surt at købe en DLP projektor, og så ende med at sidde alene og glo film, fordi dine venner får ondt i øjnene. Når DLP med tre chips kommer ned hvor vi kan være prismæssigt er det selvfølgelig en helt anden sag. Så er jeg ikke i tvivl om at DLP er fremtidens teknologi.

/Nwilan

Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hej Nwilan,

Jeg ved ikke, hvor overdrevet problemet med falmende LCD-paneler er. En bekendt har en meget dyr (ca. 75 k) LCD-projektor, hvor farverne nu efter 3 år er rigtigt kedelige.

Af samme årsag vil jeg være ekstremt forsigtig med at købe en brugt LCD-projektor.

Personligt har jeg aldrig kunnet se regnbueproblemet, men det er selvfølgelig noget, der skal checkes grundigt inden køb.

Slet ingen, der har forsøgt sig med LG projektorer?

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Grunden til at mange (endnu) ikke har set falmede paneler på deres LCD projektor er at de ikke bruger dem særligt meget. På et tidspunkt var der en tråd der omhandlede hvor meget folk brugte deres projektorer, og her viste det sig at der var mange der kun brugte dem til at se et par film på om ugen. Med et ugentligt forbrud på kun ca. 4 timer, så tager det sikkert mange mange år før dette problem viser sig. Og projektorlampen kan komme med i testamentet

Personligt har jeg også set for mange falmede LCD-paneler til ikke at tage problemet alvorligt. Iøvrigt foretrækker jeg billedet fra en DLP-projektor frem for LCD, men det er jo en personlig ting for mig. Og retfærdigvis skal det jo også siges at LCD-projektorer generelt er langt billigere end DLP så det skal man jo også tage med i sine overvejelser.

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes