Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung eller LGE LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst flere indlæg i dette forum om valg af LCD TV, men ofte går diskussioner over i plasma skærme eller meget tekniske detaljer som ny begynder indenfor fladskærme ikke forstår noget af. Er der nogen som kan give råd om hvilket LCD fladskærm som jeg skal vælge. Jeg vil højst ofre 13.000 og så skal det helst være 42" eller 40".

Jeg har disse LCD skærme i kiggerten: 1) Samsung LE40M86BD 2) Samsung LE40M87BD og 3)LG Electronic 42LB2R. Hvad er forskellen på de to Samsung? Synes ikke at LG har været med i diskussionerne i dette forum.

Håber på nogle gode råd fra jer

Til top Vis Linhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linhawk

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

forskellen på de to samsung modeller er om den nederste stribe på kabinettet er gennemsigtig eller i metal. ellers er de ens.

og bered dig på at ligesom ALTID når nogen spørger til LCD tv vil der komme kommentarer på at du bør tage et plasma og du skal vælge mellem pioneer eller panasonic.
hvilket uden tvivl er gode, og de bedste plasmaer

men dette var bare advarslen om at kommentarerne vil komme

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Tak :-)

Men skal man ikke op i en højere prisklasse for at få en plasma skærm, som er lige så godt som de LCD skærme som jeg kigger på?

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Tak :-)

Men skal man ikke op i en højere prisklasse for at få en plasma skærm, som er lige så godt som de LCD skærme som jeg kigger på?

Tvært imod.. Jeg vil sige det er omvendt. Du skal højere op i LCD hvis du skal have noget virkelig godt.. nu skriver du ikke hvad den skal bruges til, om det "kun" er tv og film eller den skal bruges til computer monitor. Hvis det er til tv/film vil jeg anbefale dig at kigge på et plasma for du får mere for de samme penge synes jeg og noget som Panasonic gør det rigtig godt.

God jagt

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Det skal "kun" bruges som fjernsyn (DVD-film, HD-film fra DVD optager, satelit TV (digital)).

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:
Det skal "kun" bruges som fjernsyn (DVD-film, HD-film fra DVD optager, satelit TV (digital)).

Så ville jeg helt sikkert tage et kig på et plasma f.eks Panasonic.

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1248630_l14/index.ht ml Denne her gør det rigtig godt, og passer vist meget godt med det prislag du vil bruge.

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Må nok bøje mig i støvet, og vælge et plasma. Troede at plasma var meget dyrere, men det ser ud som at de faktisk er billigere 

Det Panasonic ser meget fint ud, men hvad med dette her: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=PC1D&model=NOTHING #

Et lille tillægs spørgsmål :-) Min kone er rigtig træt af at hun skal bruge en fjernbetjening til sat boksen (Canal Digital) for at skifte kanal og en til TV for lyd og Tekst TV. Er det muligt at få et TV, hvor man kan sætte sit canal digital kort ind i, så man kan bruge kanaler på tv'et?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Du bør helt klart kigge på Panasonic PV70 eller PX70, og Pioneer 427XA/427XD som også er ved at være nede i nærheden af den pris du vil give...

Panasonic PV70: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384549

Panasonic PX70: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382483

Pioneer 427XD: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233083

Panasonic PX70 og Pioneer 427XD har indbygget DVB-T tuner, og hvis du modtager alt dit tv digitalt fra satellit, så har du ikke noget at bruge en DVB-T tuner til, men grunden til jeg ikke har linket til Pioneer 427XA, er at den af en eller anden grund er dyrere end 427XD på hifipriser... Højst sandsynligt pga. lavere salgstal...

Men du bør helt klart tage et kig på de 2 skærme... De ligger helt i top med billedkvalitet for pengene... Panasonic'en giver dig markedets bedste billede til prisen, men Pioneer'en er lige det bedre, og klart pænere at kigge på...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Må nok bøje mig i støvet, og vælge et plasma. Troede at plasma var meget dyrere, men det ser ud som at de faktisk er billigere 

Det Panasonic ser meget fint ud, men hvad med dette her: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=PC1D&model=NOTHING #

Et lille tillægs spørgsmål :-) Min kone er rigtig træt af at hun skal bruge en fjernbetjening til sat boksen (Canal Digital) for at skifte kanal og en til TV for lyd og Tekst TV. Er det muligt at få et TV, hvor man kan sætte sit canal digital kort ind i, så man kan bruge kanaler på tv'et?

LG'et er et ganske fornuftigt tv, dog er både Panasonic og Pioneer den overlegen billed mæssigt og efter min mening også rent design, det er naturligvis en smagssag hvad man er til

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg total begynder, men det jeg synes at kunne læse mig frem til af data, så er LGE plasma skærmen lidt bedre end både Panasonic og Pioneer. Jeg er godt klar over at man skal se på skærmen og ikke kun på data. Er der nogen som har set på LGE plasma? Jeg kan godt lide det LGE skriver med at de ikke har noget front glas (se mit link), det virker meget smart, men nu er det selvfølgelig også LGE som skriver om deres eget produkt.

PS: Tusind tak Exxtrem for linkene!!!!!!

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

det er sandt LG ikke har noget front glas. dette gør dog selve panelet meget udsat for slag. der skal ikke ret meget til før det revner. har du børn gående kan det være et problem..
front glasset på alm. plasmaer er utrolig hårdt. og det skal reelt bøjes ind så man rammer panelet for at smadre et alm. panel.

ikke sagt at man ikke kan håndtere LG'en.

jeg synes personligt LG'erne har et virkelig godt billede også.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Nu er jeg total begynder, men det jeg synes at kunne læse mig frem til af data, så er LGE plasma skærmen lidt bedre end både Panasonic og Pioneer. Jeg er godt klar over at man skal se på skærmen og ikke kun på data. Er der nogen som har set på LGE plasma? Jeg kan godt lide det LGE skriver med at de ikke har noget front glas (se mit link), det virker meget smart, men nu er det selvfølgelig også LGE som skriver om deres eget produkt.

PS: Tusind tak Exxtrem for linkene!!!!!!

Selv tak... Jeg har set et par LG Plasma, og de er ikke så gode som hverken Panasonic eller Pioneer... Man kan slet ikke regne med de tekniske data... Eller jo, nogen gange kan man... Men det bedste er at tage ud og sammenligne dem, og aller helst i en butik der har alle dem man vil sammenligne, dette er nogen gange umuligt, men så må man rundt til flere...

Spørg om at se skærmene med: analog tv, digital tv, dvd og HD...

Og så er det en god idé at se skærmene med noget sport, f.eks. en fodboldkamp så man kan se om skærmen trækker slør efter spillerne og bolden ved hurtige passager...

En anden ting er at se en mørk film, for at se hvor detaljeret skærmen er i de mørke områder, også kaldet shadow detail... Det er jo ikke nok at en skærm kan vise sort... Man skal også kunne se hvad der foregår i det sorte... Altså detaljer...

Nu vil jeg advare dig mod at handle hos getmore.dk hvis skærmene er billigst hos dem, de har snydt mange...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Tusind tak!!!!

Nu vil jeg ud at se skærmene. Jeg ved ikke hvor man kan se LE skærme, så jeg vil satse på Panasonic eller hvis det ikke lever op til forventningerne, så er anden prioriteten Pioneer.

Jeg vil nok gøre min handel hos MM-vision, da de ligger tæt ved hvor jeg bor. Vil gerne selv hente det.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Tusind tak!!!!

Nu vil jeg ud at se skærmene. Jeg ved ikke hvor man kan se LE skærme, så jeg vil satse på Panasonic eller hvis det ikke lever op til forventningerne, så er anden prioriteten Pioneer.

Jeg vil nok gøre min handel hos MM-vision, da de ligger tæt ved hvor jeg bor. Vil gerne selv hente det.

Jeg synes også du bør se på Pioneer 427... Det er altså lige lidt bedre end Panasonic, og er klart pænere at se på i finishen... Men jo så også omkring 3000,- dyrere...

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil selvfølgelig også se på Pioneer 427.

Ved du om man kan få et plasma, hvor man kan sætte sit canal digital kort i, således at man kan skifte kanaler på TV fjernbetjeningen istedet for at man skal have en sat boks stående (den er ikke særlig køn) og at man skal bruge dens fjernbetjening til at skifte kanaler på fjernsynet?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Jeg vil selvfølgelig også se på Pioneer 427.

Ved du om man kan få et plasma, hvor man kan sætte sit canal digital kort i, således at man kan skifte kanaler på TV fjernbetjeningen istedet for at man skal have en sat boks stående (den er ikke særlig køn) og at man skal bruge dens fjernbetjening til at skifte kanaler på fjernsynet?

Det tror jeg ikke man kan, men jeg er ikke sikker... Er ikke så meget inde i SAT-verdenen...

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hej igen Extreem,

Først tusind tak for din hjælp med råd! Det er fedt at der er nogen som gider at komme med deres erfaringer, uden at det er for egen vinding skyld! Tak :-)

Jeg har lige et sidste spørgsmål til dig. Det haster ikke med mit køb af ny skærm men, det skal ske løbet af efteråret. Jeg er faldet over Panasonics nye Plasma http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384302 det er næsten lige kommet, og er derfor godt oppe i pris. Vil du anbefale dette plasma, og er det værd at vente et par måneder, så toppen af prisen bliver taget af?

PS: Jeg har endnu ikke været ude at se på et endnu, men det kommer forhåbentlig løbet af weekenden.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Linhawk skrev:

Hej igen Extreem,

Først tusind tak for din hjælp med råd! Det er fedt at der er nogen som gider at komme med deres erfaringer, uden at det er for egen vinding skyld! Tak :-)

Jeg har lige et sidste spørgsmål til dig. Det haster ikke med mit køb af ny skærm men, det skal ske løbet af efteråret. Jeg er faldet over Panasonics nye Plasma http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384302 det er næsten lige kommet, og er derfor godt oppe i pris. Vil du anbefale dette plasma, og er det værd at vente et par måneder, så toppen af prisen bliver taget af?

PS: Jeg har endnu ikke været ude at se på et endnu, men det kommer forhåbentlig løbet af weekenden.

Jeg har ikke set PZ700, så jeg skal ikke kunne sige hvor godt det er i forhold til Pioneer 427XD, Men hvis det billedmæssigt "bare" er et Panasonic PX70 med 1920x1080 panel, og opløsningen er den eneste billedmæssige forskel, så får du et bedre billede med Pioneer 427XD...

Men prøv at skrive en besked til Otto/AV Precision... Link til hans profil herunder:

http://www.hifi4all.dk/forum/pop_up_profile.asp?PF=20734& ;FID=9

Han ved alt om fladskærme, og bed ham om at kigge ind i denne tråd, for jeg kunne egentlig også godt tænke mig at høre hvordan PZ700 er i forhold til 427XD... Men jeg tror på at 427XD er bedst, i hvert fald til langt det meste...

Linhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt en besked til Otto, og håber at han vil give lidt råd. Men jeg er ikke i tvivl om at det skal være enten Panasonic eller Pioneer. Jeg kunne godt tænke mig at se dem ved siden af hinanden, men jeg synes at hvergang, så fører de enten Panasonic eller også er det Pioneer, så man ikke kan se dem samtidig. Håber så at kalibreringen er gjort godt, da jeg kan forstå at dette har mindst lige så meget at sige....

Tak igen :-)

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ved at Tapeconnection forhandler både Pioneer og Panasonic... Så måske kan du være heldig der...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes