| Forfatter |
|
Rasmus Jagd Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har for nyligt købt et Samsung LE-32M61B, og det har virket fint indtil nu, hvor samme problem er opstået to gange, med 2 dages mellemrum.
Efter at TVet har stået slukket, med strømmen trukket ud, har jeg tændt det, og billedet har da været helt ad pommern til. Man kun af og til lige ane det rigtige billede igennem en masse farvede vertikale streger på en sort baggrund. Lyden går helt fint igennem. Det kommer både på almindeligt TV og på PC input igennem VGA. Det forsvinder efter en 5 minutters tid.
Har I nogen ide om hvad det kan skyldes?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er sporadiske fejl altid de sureste....men afsted til reparation...jo hurtigere jo bedre __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Jagd Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har sgu nok ret. Er bare bange for at de ikke tager sig nok tid til at konstatere fejlen, og bare sender den tilbage i hovedet på mig sammen med en regning på 400. Vil lige vente og se hvor hurtigt jeg får fejlen at se igen.
Skal jeg egentlig selv betale fragten tror I, eller får jeg den refunderet, i så fald at fejlen bliver konstateret?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis fejlen bliver konstateret burde dine fragtudgifter blive refunderet....men det afhænger selvfølgelig i sidste ende af garanti/firmaets politik omkring reparation/reklamation.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
buggybuch Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gyldne ord er "PERIODISK FEJL" - det burde tvinge værkstedet til at langtidsteste det. Især hvis du skriver en tidsramme på (fx "med en uges mellemrum  ) og en fyldig fejlbeskrivelse. Her må 'andersena' have nogle fif?? Eller tager Strax sig ikke af Samsung?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Jagd Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg må hellere pointere at den kommer med tids mellemrum. Håber bare ikke at det vil tage alt for lang tid. Ved ikke hvem der skal kigge på det, når det er parallel importeret.
Nogen der har erfaringer med returneringer til Laptops. dk?
Har hørt rimeligt gode meninger om dem, og har også indtil nu været fint tilfreds med deres sevice.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
buggybuch skrev:
Det gyldne ord er "PERIODISK FEJL" - det burde tvinge værkstedet til at langtidsteste det. Især hvis du skriver en tidsramme på (fx "med en uges mellemrum ) og en fyldig fejlbeskrivelse. Her må 'andersena' have nogle fif?? Eller tager Strax sig ikke af Samsung? |
|
|
uhh henvisning til mig?  jo strax (som for øvrigt ikke eksistere mere) vi hedder powermill og laver egentlig det samme. vi laver samsung. problemet lyder som løse forbindelser i LVDS kablet. mellem MB og panel. det er ret almindelig fejl på LCD fjernsyn. og jo.. for sørenda. god fejlbeskrivelse og husk at skrive periodisk. vi får så mange fjernsyn ind hvor fejlbeskrivelsen er defekt, i stykker, virker ikke eller død. disse "fejlbeskrivelser" dækker over ALT tror den der skriver dem  men en ordentlig LCD tekniker burde ikke have noget problem med at identificere den fejl ud fra en god fejlbeskrivelse  __________________
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Jagd Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Underligt, mente at jeg havde lagt et svar ind, nåh, anyways.
Tak for svaret. Jeg skriver til sælgeren imorgen og sætter dem ind i situationen. Jeg kan jo eventuelt fortælle dem om dit bud på problemet, andersena. Kender selv alt for godt til manglefulde fejlbeskrivelser, så jeg vil sørge for at beskrive problemet nøje. Arbejdede for en tid i Zepto's RMA afdeling.
Har desuden konstateret at problemet også opstår når TVet står slukket et stykke tid, MED strømmen sat til.
Hvis fejlen er løse forbindelser i LVDS kablet, som du foreslår, tror du så at det kan fikses forholdsvist hurtigt?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Jagd skrev:
Hej.
Underligt, mente at jeg havde lagt et svar ind, nåh, anyways.
Tak for svaret. Jeg skriver til sælgeren imorgen og sætter dem ind i situationen. Jeg kan jo eventuelt fortælle dem om dit bud på problemet, andersena. Kender selv alt for godt til manglefulde fejlbeskrivelser, så jeg vil sørge for at beskrive problemet nøje. Arbejdede for en tid i Zepto's RMA afdeling.
Har desuden konstateret at problemet også opstår når TVet står slukket et stykke tid, MED strømmen sat til.
Hvis fejlen er løse forbindelser i LVDS kablet, som du foreslår, tror du så at det kan fikses forholdsvist hurtigt? |
|
|
ja det tager ikke mange minutter at skille det ad, rense det. men testningen bagefter kan tage noget tid. alt efter hvor grundigt det skal gøres  __________________
|
| Til top |
|
| |