| Forfatter |
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke sort er særlig godt på min Sanyo Z4. Det på trods af at jeg har gråt lærrede og kan mørklægge tæt på totalt. Men kan det skyldes at de (næsten) hvide vægge i stuen reflekterer lys og det derfor ikke kan lade sig gøre at få sort eller skyldes det blot at LCD ikke kan lukke helt af for lyset? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Jeg syntes ikke sort er særlig godt på min Sanyo Z4. Det på trods af at jeg har gråt lærrede og kan mørklægge tæt på totalt. Men kan det skyldes at de (næsten) hvide vægge i stuen reflekterer lys og det derfor ikke kan lade sig gøre at få sort eller skyldes det blot at LCD ikke kan lukke helt af for lyset? |
|
|
Svaret er sandsynligvis både og. LCD projektorer har svært ved at lukke helt af for lyset, og lyse vægge tæt på lærredet gør også sit til at du ikke får den fulde "sorte" oplevelse. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så er sort niveauet ikke det bedste på LCD projektorer. Selv med min VW50 savner at det er mere sort selvom jeg har mørke vægge og knald mørkt rum! Selvføgelig kan det godt ske at ha lidt at sige med væggene, men jeg tvivler på det er nok.
Indstillingerne har du styr på?
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes også det variere fra film til film.Nogle gange er det ok andre gange ikke.men det sortniveu jeg har er dog bedre end det der er på min pioneer 436 plasma
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
| Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig. |
|
|
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der må jo være nogle fysiske begrænsninger i DLP design, der gør at man ikke kan lave lens-shift og ordenlig zoom  __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
per_zk skrev:
| Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig. |
|
|
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig |
|
|
jeg har en DLP..... Infocus IN76 jeg har ikke problemer med rainbow og fint sortniveau
det er nok den bedste projektor i prisklassen ..... 16995,- (min mening)
problemer med placering ????? hvad mener i
genskær fra væggene har selvfølgelig meget stor betydning...... jeg maler derfor mit rum mørk koksgrå for at modvirke dette
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med placering mener jeg at jeg ikke gider have projektoren hængende lige over hovedet på mig. Min Z4 hænger ved bagvæggen ca. 5-6m fra lærredet som er 2m bredt. Derudover bruger jeg lens shift til at køre billedet ned da mit lærrede jo kører et godt stykke ned. Som jeg har set det, så vil denne placering ikke kunne lade sig gøre med DLP.
Ang. farver på væggene, så er det jo min stue, så jeg vil ikke måle væggene grå eller sorte.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20591&P N=1&TPN=1 __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
p.las skrev:
per_zk skrev:
| Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig. |
|
|
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig |
|
|
jeg har en DLP..... Infocus IN76 jeg har ikke problemer med rainbow og fint sortniveau
det er nok den bedste projektor i prisklassen ..... 16995,- (min mening)
problemer med placering ????? hvad mener i
genskær fra væggene har selvfølgelig meget stor betydning...... jeg maler derfor mit rum mørk koksgrå for at modvirke dette |
|
|
derfor valgte jeg firehawk lærredet da de ikke bliver påvirket i samme grad som alm lærred.Eneste minus er begrænset betragtningsvinkel ,som i praksis ikke er et problem.visuelt øger det kontrastforholdet væsentlig
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger


Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
|
Med placering mener jeg at jeg ikke gider have projektoren hængende lige over hovedet på mig. Min Z4 hænger ved bagvæggen ca. 5-6m fra lærredet som er 2m bredt. Derudover bruger jeg lens shift til at køre billedet ned da mit lærrede jo kører et godt stykke ned. Som jeg har set det, så vil denne placering ikke kunne lade sig gøre med DLP.
Ang. farver på væggene, så er det jo min stue, så jeg vil ikke måle væggene grå eller sorte.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20591&P N=1&TPN=1
|
|
|
ja min hænger lige over hovedet 4m fra lærred 100" widescreen og centrum linsen er 42cm fra loftet...... no problemo.... der ikke brug for lensshift eller keystone
ja det er selvfølgelig svært med en stue...... godt man har 32kvm kælderrum til formålet
|
| Til top |
|
| |