Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 17:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg mellem 4 TV :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Polloloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Har købt lejlighed og skal bruge et TV til stuen:

Panasonic 37PX70 til 9000 (2xHDMI, DVB-T)

Panasonic 42PX70 til 9900 (2xHDMI, DVB-T)

LG 42PM1MA til 6000 (1xHDMI) (speciel pris uden stand/beslag, derfor er dette ældre TV med)

JVC 37DA8ZU til 7900 (2xHDMI, DVB-T)

Hvilket skal jeg vælge? Ser meget TV via analog kabel-TV og en del DVD via com (DVI->HDMI) og afspiller. Køber måske XBOX360 næste år med HDMI

Tak for al hjælp!

Til top Vis Polloloco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Polloloco

Polloloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

har eksempelvis DVB-T meget at sige, når jeg har tdc kabel-tv? nej, vel? og PX70 er i stand til at vise 1080P, men er i virkeligheden kun 1024*768 som LG'et, så det kan vel heller ikke være meget bedre.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 August 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Det første du skal gøre op med dig selv, er hvilket størrelse du ønsker. Det er svært for os at sige, om 42 eller 37 tommer er det rigtige valg for dig, for det kræver, at vi kender lidt mere til hvor du sidder i forhold til Tv'et.

Blandt de modeller du kigger på, kan jeg klart anbefale Panasonics PX70 serie, som i min mening er det bedste Tv til prisen på din liste. Hvis du har plads til et 42 tommer, så synes jeg du skal tage det, for merprisen tage ti betragtning, får du jo en del mere billede for pengene.

DVB-T har intet at sige, hvis du modtager over kabel-tv. DVB-T bruges udelukkende til de antennesignalerne.

PX70 kan ikke vise 1080p signaler, men den kan modtage signaler over dens native opløsning på 1024x768. Det der sker er blot, at skærmen nedskalerer opløsningen, så den passer.

Polloloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

oh ok tak, det var også det jeg mente, sorry.

Jeg synes også PX70 ser lækkert ud, men mener du virkelig at 42" Panasonic er 3900,- mere værd end 42" LG?

bleze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Du skal være klar over at LG's skærme står af HT fra fabrikkens side af så du skal kalibrere (feks via DVE) dem før du bliver glade for dem. Derudover lider de lidt af image retention hvilket jeg ikke oplevede da jeg havde en ældre Panasonic - kan være mine indstillinger der ikke er optimale (har overvejet ISF kalibrering på et tidspunkt). Det er dog ikke være at når filmen ruller så lægger man stort set ikke mærke til det.

Jeg har selv 2 LG'er (50PC1R og 42PC55) og før havde jeg en Panasonic (TH-37PWD7).  Har også haft en LCD, men jeg er helt klart mere til Plasma'er (opløsning er ikke alt)

Dit valg kommer helt an på hvornår du påtænker at skifte skærmen. Der kommer jo hele tiden nye og bedre så også PX70 bliver whimpy.

Min holdning er at købe noget som en OK nu, men klart ikke på højde med Pioneer/Panasonic, og så lidt før dit normale skift, købe noget som er OK og på dette tidspunkt helt sikkert bedre end PX70'eren. På den måde får man oftere et nyt og bedre TV. Stakkels dem der købte de første plasma'er til over 100k. De er næppe mere end et par 100 kr værd nu hehe. Jeg ville da gerne have een af de nye 50+" G8 Pioneer skærme med Full HD - men betale så meget for dem? Nah

Til top Vis bleze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bleze

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke afskrive DVB-T moduket helt.....

Sverige har solgt rettighderne til de ekstra frekvenser om man kna modtaget mange fede kanaler direkte igennem en stueantenne... det samme kunne blive virklighed i DK endag og til den rette pris med de rette kanaler er det rart at have muligheden for at kunne skifte uden at skulle leve med en ekstra kasse.

Har selv en Panna 37" men gav kun ca. 7K for de i Mutanten så jeg ville gå efter 42" modellen til de 9900 kr
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 August 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Tag evt. også et kig på Samsungs plasma PS42C96 til 9990 kr i HFK, var nede og se det den anden dag og synes bestemt billedet var flot..min mening er at det hænger fint på en Panasonic PX70.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale Pana PX70 i 42" af dem du nævner...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes