Jeg har for ca. en måned siden investeret i Philips 42PF9831D, og må siges at være meget tilfreds med Tvet, selvom jeg for tiden mærker en irriteren over følgende ting:
1) Jeg har koblet min HTS9800W til mit tv med HDMI, og har sat den på automatisk opskalering. Jeg bemærker at billedet hakker en del ved panoreringer ved Dvd-film, hvilket forekommer ubehageligt, når jeg tænker på, at jeg for ikke længe siden fik Tv'et kalibreret, og samtidig måtte punge ud med 19.000 Kr for fjernsynet.
Selvom kalibreringen ganske vist hjalp en del på billedkvaliteten, havde jeg ikke problemer med panorering, da jeg de første par dage testede skærmen med mine dvd-film, før kalibreringen vel og mærket. Det er som om det er blevet værre, hvilket virker mystisk. Selve fodboldkampe fungerer glidningsfrit, og hurtige bevægelser klarer den fint, men panoreringer kan den ikke finde ud af..
Jeg har både sat afspilleren til 1080I og 720P samt den oprindelige opløsning på 576P, men lige lidt hjælper det. Har købt dyre guldbelagte kabler, så det er ikke der problemet ligger.
Jeg ved godt at LCD-skærme generelt har problemer på dette område, men købte fjernsynet, fordi jeg fra professionelle kilder fik oplyst, at dette var ét af de bedste LCD tv på markedet, hvori det ovennævnte problem ikke burde forekomme i den udstrækning jeg oplever.
Jeg fik anbefalet at fravælge Pixel Plus, Lyssensor og andet gøgl, idet det ikke ville gøre tvet bedre. Jeg har prøvet at lege lidt med at vælge nogle fra og til, i håb om at panoreringer ville blive bedre, men det har ikke hjulpet. Lige nu har jeg fravalgt alle funktioner.
Har endda opdateret til den nyeste firmware på Tvet og på Surroundanlægget, men har hørt at den nyeste opdatering på tvet skulle gøre det hele værre, selvom det lyder utroligt..
2) Mit andet problem er ikke fjernsynet, men min Philips HTS9800W.. Egentlig ville jeg bare have et godt råd til opsætningen af forsinkelsestiden på anlægget.
I Manualen står der at baghøjtalerne skal forsinkes. 1 MS svarer til 30 CM, og da mine to baghøjtalere er lidt over 1 meter fra lyttepositionen, har jeg sat dem begge til 4 MS.
Min front center højtaler er ca. 5 meter fra lyttepositionen, hvilket vel må betyde at de skal sættes til 0, idet de er langt væk fra hvor jeg sidder..
Er der nogen som har erfaringer med dette anlæg, og måske kunne give et tip. Har prøvet med forskellige indstillinger, men bliver ikke rigtig klogere..
MVH Vasif