Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Filtre til Sanyo z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zooy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 19 August 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all, jeg har læst mig til at farve filtre (CC20R og CC10Y) skulle give en væsentlig forbedring i billede kvaliteten på z3, og jeg ønsker derfor at erhverve mig disse filtre. Er der nogle der ved hvor de kan købes til en fornuftig pris?

//Zooy
Til top Vis zooy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zooy

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg købte glasfiltre hos Enhanced Home Theater (www.enhancedht.com), men det ser desværre ud til at de ikke forhandler dem mere, men det er vel et forsøg værd at sende et ebrev. Før jeg fik glasfiltrene, prøvede jeg med almindelige plastfiltre (kvadratiske ark), men de genererede alt for mange reflektioner - så jeg vil varmt anbefale at du finder glasfiltre. Www.cine4home.de laver kalibrering af diverse projektorer, og benytter glasfiltre - men jeg tror ikke de sælger dem i løsvægt - men prøv at spørge.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

zooy skrev:
Hej Hifi4all, jeg har læst mig til at farve filtre (CC20R og CC10Y) skulle give en væsentlig forbedring i billede kvaliteten på z3, og jeg ønsker derfor at erhverve mig disse filtre. Er der nogle der ved hvor de kan købes til en fornuftig pris?

//Zooy

Selv om de nævnte filtre kan bruges vil jeg anbefale dig at bruge et kombinationsfilter som indeholder samme korrektioner bare i et filter. Derved får du færre refleksioner og mindre tab af lysstyrke. De filtre som Cine4home fremstiller kan anbefales, men kan normalt kun købes sammen med en tuning, hvilket også er det optimale.

Jeg bruger selv dette filter (P035) sammen med min Z4 : http://www.cokin-online.co.uk/lst33.htm

Filteret koster ca. 150 kr incl. forsendelse. Fordelen ved dette filter er at det er nemt at justere farverne efter montering af filteret. Filteret er uden fatning, derfor den lave pris.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

nesdam: Har du så bare tapet filtret fast på linsen eller hvordan monterer man det?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 August 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:
nesdam: Har du så bare tapet filtret fast på linsen eller hvordan monterer man det?

Filteret står bare på kanten under linsen på Z4. Jeg bruger et gummibånd rundt om linsen og ud omkring hjørnerne på filteret til at holde det fast så det ikke vælter. Lågen kan sagtens lukke med filteret monteret. Filteret burde også kunne anvendes på Z3.

Efter montering af filteret skal den blå farve justeres op i styrke, da filteret dæmper den blå farve som lampen har overskud af. Filteret giver en mærkbar forøgelse af kontrasten i billedet ved at forbedre sortniveauet. Når farverne er justeret på plads er projektorens lysstyrke uændret.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes