| Forfatter |
|
oofoo Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hvilken projektor vil i anbefale til 10000kr er meget åben mit eneste krav er den skal kan køre HD 720P, er meget spændt på forslagene.
på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
Hejsa hvilken projektor vil i anbefale til 10000kr er meget åben mit eneste krav er den skal kan køre HD 720P, er meget spændt på forslagene.
|
|
|
Du kan kigge på Optoma HD70 til 8k i danske butikker. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligner da en rigtig god mulighed ved du noget om hvor man evt kan se den i gang??
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
| Den ligner da en rigtig god mulighed ved du noget om hvor man evt kan se den i gang?? |
|
|
HiFi-klubben har den. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret. Er der andre jeg skulle tage op til overvejelse eller det vejen frem?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
tak for svaret. Er der andre jeg skulle tage op til overvejelse eller det vejen frem?
|
|
|
Hvis du ligger meget stramt på max 10k, er det nok "vejen frem", ja. Et interessant alternativ er Planar PD7010 til 13k. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
oofoo Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit budget er ikke så stramt men vil helst ikke have en alt for dyr en da det er min første projektor og vil gerne vente med en rigtig god en til full hd er nede i en rimlig pris. Men ellers en fin projektor og vil klart komme med i overvejelsen.
Optoma HD70 og 73 er der meget stor forskel mellem disse 2 ?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
oofoo skrev:
| Optoma HD70 og 73 er der meget stor forskel mellem disse 2 ? |
|
|
Ja, der er stor forskel. Ikke alle forskelle fremgår af specifikationer, men kan uden tvivl ses ved at se HD70 og HD73 live.
En anden ting er, at hvis du er villig til at hæve indsatsen til en HD73, bør du også overveje Sim2 D10 til 18k. Når du er nået til D10 behøver du ikke at lede længere efter en 720P projektor under 25-30k. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er følgende projektorer blevet af i denne prisklasse? :
Panasonic ax100
Epson tw700
Sanyo Z5
De er da særdeles godt anmeldt div. steder på nettet, og kan fåes endnu billigere lige syd for den danske grænse..
Beamershop24.net Pricerunner.de Idealo.de Guenstieger.de __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ocmaster.dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge z5'eren eller én af de to andre jeg har nævnt, hvis du da vil op og køre lidt HD..
De overskrider heller ikke dit budget..  __________________ OCMaster
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frankyy Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville vælge panasonic AX100 koster kun 7999kr hos computercity sindsygt billigt
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find indledningsvis ud af om du er "følsom" overfor regnbueeffekter. Det kan være et fravalgskriterie af næsten alle DLP projektore i denne prisklasse. Efterfølgende bør du vurdere hvor sart du er overfor støj - for man skal være påpasselig med selv at forsøge sig med støjdæmpning, da det at ændre blæserhastighed eller pakke projektoren ind i et eller andet støjdæmpende kan overophede enheden/pæren og med tid beskadige den og formindske levetiden.
Kan du finde en DLP som du jævnfør ovenstående godt kan leve med, bør du efter min mening nappe sådan en, da de har bedre sortniveau end LCD. Og de har heller ikke samme screendoor (hønsenet) som LCD, selvom det på min LCD (en Z4) ikke er noget man ser med mindre billedet er MEGET stort i forhold til dit synsfelt.
Typisk har LCD dog lidt bedre farvejusteringsmuligheder i denne prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Find indledningsvis ud af om du er "følsom" overfor regnbueeffekter. Det kan være et fravalgskriterie af næsten alle DLP projektore i denne prisklasse. Efterfølgende bør du vurdere hvor sart du er overfor støj - for man skal være påpasselig med selv at forsøge sig med støjdæmpning, da det at ændre blæserhastighed eller pakke projektoren ind i et eller andet støjdæmpende kan overophede enheden/pæren og med tid beskadige den og formindske levetiden.
Kan du finde en DLP som du jævnfør ovenstående godt kan leve med, bør du efter min mening nappe sådan en, da de har bedre sortniveau end LCD. Og de har heller ikke samme screendoor (hønsenet) som LCD, selvom det på min LCD (en Z4) ikke er noget man ser med mindre billedet er MEGET stort i forhold til dit synsfelt.
Typisk har LCD dog lidt bedre farvejusteringsmuligheder i denne prisklasse.
|
|
|
Spørgsmål:
1) Hvad koster den DLP uden den irriterende regnbueeffekt da? (ja, jeg kan godt se regnbueeffekten)
2) Vil det sige at den irriterende "hønsenet-effekt" ses nemmere på LCD end på DLP? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DLP uden "regnbueeffekt" er en 3 chips DLP projektor og en sådan en koste over 200.000,- kr.
En projektor uden "hønsenet-effekt" er Panasonic ax100 men det er igen et spørsmål hvor lange man er fra projektor, men en projektor som
Sanyo Z5 kan virke skaper end Panasonic ax100, Panasonic ax100 har et system til at fjerne "hønsenet-effekt" til gengæld blive billde mere
blødt.
Men hvis man skal havde skapehed og knal på farve og meget kontrast, er der kun en DLP projektor, der kan værre tale om, til gengæld må man
leve med mere støj (på grund af farve-hjulet) og "regnbueeffekt".
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan pr. erfaring kun sige at man ikke kan se på specifikationer om man kan se regnbueeffekt eller ej. Det er nemlig utroligt forskelligt fra person til person. Nogen kan ikke engang se regnbueeffekt på nogen af de første billige DLP projektorer der kom frem. Hvorimod andre kan se det næsten uanset hvor god projektoren er.
Men noget helt andet er at JEG faktisk også står og snart vil købe en projektor til lignende beløb ihvertfald må den ikke koste over 15000 kr. Jeg har selv arbejdet med infocus projektorer og de levere et rigtig flot billede men de er også ret dyre i forhold til specifikationerne. Nu kigger jeg lidt på den Optoma HD73 som har den gode darkchip 3 DLP men jeg kan ikke se nogen specifikationer på farvehjulet og hvad med optikken i den er den god?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sørme også ked af, at jeg kan se regnbueeffekt på alle de 1 chips DLP projektor som jeg har set, dog mindre på de dyre, med desværre er
de der stadig væk, eller ville jeg havde valg et DLP projektor i sted for en LCD projektor)
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg akkurat lige læst et review af HD73 og den er rigtig god på alle områder på nær et ret vigtigt punkt for mig. Selvom den reklamere med 1100 ansi lumens så skulle den have den mest elendige lysstyrke af alle DLP projektorer i den klasse.
Se testen her http://www.projectorreviews.com/optoma/hd73/index.php
|
| Til top |
|
| |
anics Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillader mig at springe ind i tråden da jeg også selv går og leder efter ny projektor. Jeg har en Toshiba TDP-T90 http://www.toshibadata.com.sg/mobile/dataprojectors/projecto rs_tdp_t90.pdf nu som billedmæssigt er helt fin til mig den kan klare 720p til xboxen og filmene står godt, problemet er garantien er røget og jeg har måtte ofre penge på 4 pærer nu som alle er sprunget, hvor jeg til sidst fik skilt den ad renset den indvendigt og oplevede den sprang endnu en gang. Savner dog hjemmebiografen og må se mig nødsaget til at købe en ny nu.
Ser i nævner Optoma HD70, den virker fornuftig både prismæssigt og i forhold til min gamle, den skulle endda larme mindre, har dog lige et par spørgsmål:
Den regnbueeffekt i snakker om har jeg ikke oplevet, må man sige tage for givet at jeg er en af dem som ikke ligger mærke til det og roligt kan købe en HD70?
Jeg kan se HD70'eren har et ANSI lumens på kun 1000, hvorimod den gamle havde 2000. Er det noget der virkelig kan mærkes. Stuen skulle være ret mørk før for at få et perfekt billede. Vil det nu kræver meget mere afdækning for at få samme billede på lærredet?
Håber nogle kan svare på mine spørgsmål, på forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |