| Forfatter |
|
AndersKK Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har et MX6000 fjernsyn, som ikke længere virker. Når jeg tænder, så viser det bare en hvid streg i midten af skærmen (det virker til at billedet bare bliver trykket sammen). Nogen som kender til problemet og ved, hvad jeg evt. kan gøre for at fikse det (evt. hvilke komponenter som skal udskiftes)?
Mvh, Anders
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at det er den horisontale afbøjning den er galt med, en skam du kommer fra kbh, kunne ellers godt have kigget på det for dig. Det er ikke en fejl der NORMALT koster alverden at få lavet, kun hvis du kommer på et værksted med den, så tager de jo timeløn.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK nu bliver jeg nysgerrig, er det en lodret streg i midten af skærmen eller er det en vandret streg? Jeg er ikke så meget inde i BogO af de nyere typer. [Om Linie eller Horisontal afbøkjningen er integreret i Højspændingen, eller separat]
Men et sådant tv er jo ikke nogen man bare afskriver. I modsætning til andre mærker. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
AndersKK Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en lodret streg midt på skærmen.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et værksted koster sådan en reperation ca. 1700,- kr. Har lige selv prøvet af få lavet netop denne fejl.
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
| På et værksted koster sådan en reperation ca. 1700,- kr. Har lige selv prøvet af få lavet netop denne fejl. |
|
|
1700 kr det var ellers ikke så lidt.. men de tager jo som sagt time lønnen for det. Meeeen syntes godt nok det lyder dyrt. da der nok ikke er komponenter for ret meget over 100 kr.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Storbjerg skrev:
WC Fields skrev:
| På et værksted koster sådan en reperation ca. 1700,- kr. Har lige selv prøvet af få lavet netop denne fejl. |
|
|
1700 kr det var ellers ikke så lidt.. men de tager jo som sagt time lønnen for det. Meeeen syntes godt nok det lyder dyrt. da der nok ikke er komponenter for ret meget over 100 kr.
|
|
|
Det skal siges, at jeg aldrig mere bruger denne forretning, da jeg føler mig noget så grundigt røvrendt. En nogenlunde neutral fagmand har efterfølgende fortalt mig at det burde kunne laves for max. en tusse (med det forbehold, at der ikke har været andre ting i vejen).
|
| Til top |
|
| |
FHWac Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 21 September 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er lidt dus med elektronik og en loddekolbe ville jeg gå lodninger efter ved linjetrafoen.
|
| Til top |
|
| |