Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Phillips 37PFL9632D/37PFL9732D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hoodrobin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 September 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

OK, nu er der fandme snart en der må smække navne-designeren på philips en over snuden med en ordbog. Nogen der vil købe en vokal?
Er der evt en der ved lidt mere om hvad forskellen på ovenstående modeller er, udover at 9732 har tresidet ambilight og 9632 kun tosidet.
Det burde ikke være nok til at retfærdiggøre en prisforskel på næsten 400 euro. (1600 og 2000)??

Hvis det bare er det, er jeg ret tæt på at investere i en Phillips 37PFL9632D som jo så har en pris på ca 12000 dkk, men andre overvejelser til min ps3 har gået på Toshibas billige 37x3030d, Panasonics nye 37'' lcd som forhåbentlig kan leve op til panasonic's gode omdømme eller evt Samsungs nye LE-40f86B.
Nogle oplagte kandidater jeg har overset (helst 37'', max 40'') eller evt meninger eller oplevelser med ovenstående som kan hjælpe til at træffe det endelige valg? Jeg er ved at være helt ør i hovedet af at surfe på HDTV sider...

Til top Vis hoodrobin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hoodrobin

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også luret på de to modeller. Foruden Ambilight, er der ændret noget med USB indgangen. Så vidt jeg kan se, har 96-modellen en USB indgang, mens 97 kan tage digital kort direkte i tv'et - absolut ikke de ekstra 4.000 kr. værd!

hoodrobin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Det virker mærkeligt nok som om meget få anmelder Philips fjernsyn og endnu færre kender model numrene. I alle tilfælde fik 9732 (altså storebroren) EISA award som bedste full HD skærm.
Og så vidt jeg kan se har de samme billed behandlingssystem...

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

De tre vigtigste enkeltheder for billedkvaliteten må være 1) Full HD, 2) Perfect Pixel HD 3) 100Hz, og begge skærme har alle tre ting. Jeg er meget tændt på en 9632. Har du en EISA anmeldelse eller er det bare et titel det har fået?

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 19 September 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 20 September 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

jeg kan kun anbefale at hvis man overvejer at købe et fjernsyn, går man ud og får set på det. uanset om det har fået en EISA award.

for i mit tilfælde kan de give philips så mange priser de vil, jeg kan stadig ikke døje at se på noget med pixel plus. og det ville da være trist hvis en af jer havde det på samme måde

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
jeg kan kun anbefale at hvis man overvejer at købe et fjernsyn, går man ud og får set på det. uanset om det har fået en EISA award.

for i mit tilfælde kan de give philips så mange priser de vil, jeg kan stadig ikke døje at se på noget med pixel plus. og det ville da være trist hvis en af jer havde det på samme måde

Det giver jeg dig ret i, jeg synes bare størstedelen af alle LCD skærme er elendige og lever slet ikke på til en billig gammeldags CRT skærm! Så hvis en skærm får en pris eller topkarakterer, er den da værd at tjekke ud, blandt mængden af dårlige skærme. I øvrigt er der ikke Pixel Plus, men Perfect Pixel HD. Philips har mange generationer af Pixel xxx, pt. Pixel Plus HD 2, Pixel Plus HD 3 og Peftect Pixel HD.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 20 September 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Det giver jeg dig ret i, jeg synes bare størstedelen af alle LCD skærme er elendige og lever slet ikke på til en billig gammeldags CRT skærm! Så hvis en skærm får en pris eller topkarakterer, er den da værd at tjekke ud, blandt mængden af dårlige skærme. I øvrigt er der ikke Pixel Plus, men Perfect Pixel HD. Philips har mange generationer af Pixel xxx, pt. Pixel HD 2, 3 og Peftect Pixel.

ja der kan jo være noget om det med den award, og det skader da heller aldrig at give det et kig.

dem der kan lide pixel plus vil ikke leve uden.
jeg ville dog ikke kunne leve med det, uanset hvad de kalder det
jeg har set alle de typer pixel tam tam de har stoppet deres tv med. det huer mig ikke

og det ville være så evigt trist hvis jeg uden at have set det havde købt et af de tv

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:

jeg har set alle de typer pixel tam tam de har stoppet deres tv med. det huer mig ikke

og det ville være så evigt trist hvis jeg uden at have set det havde købt et af de tv

Jep, jeg har dog ikke set det i virkeligheden. Jeg har blot forsøgt at finde et LCD tv under 40" med Full HD, digital tuner og 100Hz, det er ikke nemt!! Dette Philips er ét af dem.

hoodrobin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke kunnet finde det i en butik endnu. Andersena: Hvad er det ved pixelplus/perfectpixel som du har bemærket som værende negativt? Og hvad ville du selv foreslå som alternativ?

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 September 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg gætter på at han foreslår et Samsung....
Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

O'Brian skrev:
Jeg gætter på at han foreslår et Samsung....

Hvorfor? Jeg har kun set Samsung få dårlige anmeldelser, bl.a. for billedkvalitet, refleksion på skærme og ikke mindst for den ringe analog tuner.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 20 September 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

korrekt jeg sværger til samsung 

men jeg kunne heller aldrig drømme om at sige nogen skulle købe et samsung uden at tage ud og kigge på det..

og jeg giver ikke mange snavsede mønter for anmeldelser. jeg vil se selv, og er ikke særlig interesseret i en anmelders mening

og MHT philips pixel plus, så er det blandt andet deres 100 Hz jeg ikke kan lide. jeg har snakket med en af vores philips teknikere der er enig med mig. han siger det er noget med at philips tager 2 billeder og laver dem til 3. så de reelt kører 75 Hz. hvorvidt det er sandt ved vi ikke helt her på værkstedet.

men som sagt jeg bryder mig ikke om effekten, andre sværger til philips netop pga dette.

en ting jeg dog må give philips er at på de dyre modeller er samlekvaliteten og kvalitets feel'et suverænt. designet på top modellerne med surround ambilight er jeg dog ikke meget for. hvem var det der tænkte på at give fjernsynet præstekrave på??

nok om det. konklusionen er dog at det er utrolig vigtigt at man ser på tv'et inden man køber. uanset hvad man sværger til

og MHT et tv der dækker dine krav så er LE40M86BDX mit valg hvis jeg skulle købe
den nye LE40F serie har jeg dog hverken set eller læst så meget om endnu.. men ejg glæder mig

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
korrekt jeg sværger til samsung 

Jeg synes desværre bare ikke der er mange detaljer, mange af dem flyder sammen til mørke/sorte klumper?

andersena skrev:

og MHT philips pixel plus, så er det blandt andet deres 100 Hz jeg ikke kan lide. jeg har snakket med en af vores philips teknikere der er enig med mig. han siger det er noget med at philips tager 2 billeder og laver dem til 3. så de reelt kører 75 Hz. hvorvidt det er sandt ved vi ikke helt her på værkstedet.

Hvad laver du til dagligt? Lyder som om du arbejder et sted hvor du ser mange skærme? I så fald, vil jeg da gerne høre hvad du anbefaler?

Jeg behøver ikke nødvendigvis et 100Hz fjernsyn, har bare ikke set andre som tilnærmelsesvis er uden voldsom hakken ved panoreringer, som for mig betyder at jeg ikke vil eje et LCD-tv! Kender du til andre alternativer, teknologier ellre mærker/modeller, som ikke hakker?

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 September 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

PowerMill så vidt jeg lige ved er et sted, forhandlere af diverse arter sender deres itu-gået maskiner hen til. Altså reklamationer og skidt fra deres kunder! (ret mig hvis jeg tager fejl )

Desuden giver jeg andersena fuldstændig ret angående philips og deres Pixel halløj. Har selv et gammelt CRT med, og det er det første pixel tamtam der blevet lavet og eneste gang jeg føler det har været "vellykket".

Og Samsungs M8 serie er i hvert fald noget man burde give en chance :), eneste kritik er at samsungs nye serier er en stor omgang plastik fantastik().

Men som det bliver sagt gang på gang herinde. Tag ud og kig på TV'et først. Aldrig købe et TV ud fra produkt-specifikationerne :)

M.v.h

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 21 September 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:
PowerMill så vidt jeg lige ved er et sted, forhandlere af diverse arter sender deres itu-gået maskiner hen til. Altså reklamationer og skidt fra deres kunder! (ret mig hvis jeg tager fejl )

Desuden giver jeg andersena fuldstændig ret angående philips og deres Pixel halløj. Har selv et gammelt CRT med, og det er det første pixel tamtam der blevet lavet og eneste gang jeg føler det har været "vellykket".

Og Samsungs M8 serie er i hvert fald noget man burde give en chance :), eneste kritik er at samsungs nye serier er en stor omgang plastik fantastik().

Men som det bliver sagt gang på gang herinde. Tag ud og kig på TV'et først. Aldrig købe et TV ud fra produkt-specifikationerne :)

M.v.h

ganske korrekt. powermill i tåstrup. jeg sidder og reparerer defekte tv dagen lang. og som man kan gætte hvis man lægger to og to sammen, så er jeg bla. i samsung afdelingen og holder mig fra philips

og igen må jeg give dig ret. pixel plus KAN fungere på CRT. men dengang var det vel egentlig bare alm. 100 Hz de kaldte pixel plus. eller hvad ved jeg

vi har ikke meget med sony at gøre, men jeg har hørt de er gode. derudover er toshiba også højt på min liste over gode tv

og MHT plastic i samsung. så er det plastic og stolt af det. føromtalte kvalitets feel på ohilips finder man fkatisk ikke rigtig andre steder end philips. men samsungs kabinetter er jhverken dallerværk eller grimt efter min mening.

så stadig hvis nogen spørger mig hvad de skal købe så siger jeg hvad jeg ville købe. og lige PT er det helt sikkert at jeg ville købe mig en LE40M86BD

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Gatnuk skrev:

Ja det er da rigtigt, men så kan vi efter min mening lige så godt lukke hifi4all, for alle spørgsmål handler jo om, hvordan lyder den forstærker, cd-afspiller, højttalere etc., ser det tv ud osv. Så hvis I har nogle bud på hvorfor netop dette mærke/model er godt, så skriv det. Man skal jo huske på, at der er flere hundrede mennesker bag et Philips tv, og de sælger også mange af dem - så hvis de virkelig var dårlige, ville Philips nok lave dem om og køber blive væk. Jeg kan kun konkludere, at der er forskel på hvad folk vægter - så skriv da lige lidt om det... Mig bekendt findes der ikke et perfekt LCD tv, som er skarpt, har alle detaljer, panorerer perfekt, viser kulsort etc., så hvad vælger man til og hvad vælger man fra?

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:

så stadig hvis nogen spørger mig hvad de skal købe så siger jeg hvad jeg ville købe. og lige PT er det helt sikkert at jeg ville købe mig en LE40M86BD

Den sælger jeg har talt med, sagde at billedkredsløbet er helt identisk i Samsungs M og R-modeller? M86 40" er ikke engang 100Hz, hvorfor er det lige det tv du vil vælge?

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 September 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Godt ord igen . Men passer stadig med at folk skal se TV'et i aktion før de bestemmer sig 100%.

For som du selv siger, folk vægter ikke ens og der er forskellig mening om hvad et godt billed er.

til 100Hz tingen, er personlig erfaring at jeg endnu ikke har set et LCD(ok sony's kommende X modeller) som har lavet et 100Hz billed jeg gad at se på, der har ligefrem været enkelte hvor jeg har slået det fra fordi det simpelthen har forringet billedet(har set det på et par ældre philips ).

Desuden har Samsung fjernet 100hz tek fra alt andet end 32" i m-serien fordi de så har slået på FULL HD 1080p istedet.  De er nok kommet til samme konklution som andre, at i større skærme er 100Hz åbenbart ikke godt nok endnu.

Samsung er førende med at putte så meget som muligt i deres LCD-skærme, FULL HD, Gamer-Mode, Digital Tuner, + at den høje kontrast(yes modsigende når vi snakkede om at man ikke må se på data, dog taget i forbehold) giver et ganske flot sort niveau som kun de færreste LCD skærme i samme pris-klasse kan hamle op med.

Bare lige et par ting som kan siges med samsungs TV , nu kommer der jo også snart deres HD-DVD+Blue-Ray maskine, hvor deres Anynet/HDMI-CEC kan bruges = 1 fjernbetjening, vel også et lille plus ^^

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 22 September 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

solu skrev:

Den sælger jeg har talt med, sagde at billedkredsløbet er helt identisk i Samsungs M og R-modeller? M86 40" er ikke engang 100Hz, hvorfor er det lige det tv du vil vælge?

så har din sælger lige nul forstand på tv for det første så har M serien glossy paneler. om man så kan lide det eller ej er en smags sag. jeg er en sucker for det

og MHT 100 Hz skulle han vist lige læse manualen inden han står og gør. både R og M serien har 100 Hz de kalder det bare movie plus (jeg gætter på at de ikke ville kaldet det 100Hz igen som de gjorde i M7 serien for der var det det værste l**t jeg har set)

men MHT billedkvalitet så er det nok rigtigt at der ikke er den store altoverskyggende forskel. men der er jo faktisk også kun ca. 3000 til forskel. og det giver jeg gerne bare for at få glossy panel. jeg har ikke sat en M og en R op ved siden af hinanden endnu, for vi får desværre ikke ret mange M modeller til rep (i det hele taget får vi ikke ret mange samsung 8 serier i forhold til hvor populær den virker..

men det var kort derfor JEG ville vælge LE40M8 fordi den er nam nam

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes