| Forfatter |
|
tdneVmo Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvordan slår jeg det der auto brightness fra på mit fjernsyn? Jeg går snart amok! :D
Det står ikke i manualen og jeg kan ikke se det i menuen :S
|
| Til top |
|
| |
WebLock Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke lige ved mit tv, så det bliver kun en lidt grov beskrivelse. Jeg kunne heller ikke holde det ud i mere end få timer efter jeg fik tv'et, så måtte det dynamiske skrald af :)
Du skal ind i menuen der hvor du stiller brigthness osv, i toppen af den side kan du vælge nogle forskellige modes - der skal den stå til movie, da det dynamiske ikke er aktivt på den profil :)
|
| Til top |
|
| |
tdneVmo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! Hvorfor er det kun "film" profilen der ikke er det? Man skulle tro at det kun var dynamisk der var dynamisk.. dampbørn hehe
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - på mit Samsung er dynamisk kontrast en selvstændig parameter, jeg kan slå til eller fra uafhængig af "mode"....
(Og jeg har slået det fra)
|
| Til top |
|
| |
tdneVmo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki :S du har måske en nyere model
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke at åbne en ny tråd til nogenlunde det samme .
Jeg har også et Samsung 42" plasma. Og har også slået dynamisk brightness fra og sådan. Syns mit billede står flot i farver og kontrast, men hvordan har folk deres instillinger ?
Med sådan en Konfigurations DVD alá "Digital essentials" eller lignende. Ville den være pengene værd eller hvordan ? Får man et meget bedre TV oplevelse ?
|
| Til top |
|
| |
tdneVmo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine indstillinger er 50 og så er kontrasten 80.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Hmm - på mit Samsung er dynamisk kontrast en selvstændig parameter, jeg kan slå til eller fra uafhængig af "mode"....
|
|
|
Dynamisk kontrast og Dimming Backlight er ikke det samme! Dimming Backligt er en funktion der skruer op og ned for den fysiske backlight, og derved styrer brightness, mens Dynamisk kontrast (normalt) er en rent elektronisk funktion, der gør mørke områder mørkere og lysere områder lysere (og bør absolut slås fra!) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
kaso skrev:
|
|
|
|
Dynamisk kontrast og Dimming Backlight er ikke det samme! Dimming Backligt er en funktion der skruer op og ned for den fysiske backlight, og derved styrer brightness, mens Dynamisk kontrast (normalt) er en rent elektronisk funktion, der gør mørke områder mørkere og lysere områder lysere (og bør absolut slås fra!)
|
|
|
Hmm - nu er jeg jo så i tvivl (og ikke i nærheden af mit TV). Det er et LE-46M51 - og funktionen fungerer ved at skrue op og ned for backlight afhængig af mængden af "mørke partier" i billedet. Da det ikke er LED, bliver der skruet op og ned for hele "fladen" - og efter "on/off-princippet" - og det er temmeligt distraherende at se på. Jeg mener at kunne huske, at Samsung kalder funktionen for "dynamisk kontrast" - men jeg vil ikke "lægge hovedet på blokken"....
|
| Til top |
|
| |