| Forfatter |
|
solling Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
JUBIIII Å FIK JEG ENDELIG MIN ELSKEDE FLADSKÆRM... LG 32B2RI LOOOOVVE IT BUT... nu har jeg glædet mig så meget til at skulle se film og billeder fra min bærbar på tvet, MEN lyd og billede går fint igennem men der INGEN FARVER???? jeg har søgt lidt hid og did og kan se at der nogen steder anbefales at man køber er såkaldt colourfix kabel, men der er ogs nogle der siger det er penge ud af vinduet.... HVAD SKAL JEG GØRE???? når jeg så prøver at se en af de film jeg har liggene på harddisken så filmre det helt vild????? hvorfor gør det det ?? det sker også når jeg ser sputnik eller dr nettv??????? WHATS WRONG??? pcen er en hp dv6165eu og den er koblet til tvet med sådan et hmmmm hvad hedder det...jeg prøver at forklare: i pcen sidder der sådan et stik ala sådan et til høretelefoner som sidder i høretelefonudgangen og så er der sådan et der vist nok hedder et s-video..... ...der er så fire dibedutter som jeg skal putte ind i sadan et scartstik som så sidder i scartstikindgangen på tvet.... håber at der er nogen der forstår .... KAN I HJÆLPE MIG PLEASE
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo men jeg kan ikke se s-video indgangen på mit tv...hmm det er hængt op på væggen. men det så da ud til i specifikationerne at jeg har et... jeg prøver at finde det
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. Prøv det.
Hørt om mange der har samme problem som dig, men aldrig hørt om en facitliste ..
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu har jeg prøvet at koble s-video koblet direkt ind i tvet men så er der hverken lyd eller billede..... meget mærkeligt... jeg har prøvet at skifte mellem alle indgangene på tvets indstillinger... avi av2 av3 komponent osv.... men der sker ingen ting
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det lyder meget meget mærkeligt..
Du skal ikke konfigurere dit TV til det ? Mit Samsung har en plug 'n' play funktion når jeg smider min comp på. Så finder den selv frekvens, opløsning og sådan så tingene passer..
Der er ikke lyd med i S-video, men det er også det mindste... (mener jeg)
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo tvet har selv fundet fundet alt andet jeg har sluttet til (dvb-t og dvd ) å derfor undre det mig lidt..... skal jeg mon købe sådan et vga kabel?? det skal ind i den indgang på tvet som hedder rgb ik´????
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holst01 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps det ser sådan ud :-) nå men så må jeg jo ud og erhverve sådan et..... er der meget forskel på de billige og de dyre...
jeg kom til at tænke på at jeg har jo også hdmi på både pc og tv å jeg skulle måske have sådan et kabel....eller hvad.. hvad er bedst ??
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
solling skrev:
|
jeps det ser sådan ud :-) nå men så må jeg jo ud og erhverve sådan et..... er der meget forskel på de billige og de dyre...
jeg kom til at tænke på at jeg har jo også hdmi på både pc og tv å jeg skulle måske have sådan et kabel....eller hvad.. hvad er bedst ??
|
|
|
normalt er vga bedst til pc, men med hdmi får du også lyd med igennem __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
grunden til at du ikke får lyd med når du kun bruger et s-video kabel, er fordi s-video kun overfører billedet fra computer til tv'et.
løsningen på problemet er muligvis, at du skal have en ekstern driver til dit s-video udgang på din computer, det er det eneste jeg lige kan komme på som vil hjælpe
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
solling Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm ekstern driver... hvad er det og hvordan får jeg fat i en ???
|
| Til top |
|
| |
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså ligesom at du skal bruge en driver til dit grafikkort, eller dit lydkort, er der nogle bærbare som også skal bruge en driver til s-video udgangen (har jeg da ladet mig fortælle)
hvor man skaffer en ved jeg ikke, men det kan sikkert finde på nettet et sted. dog må du endelig ikke hænge mig op på det, da det kun er noget jeg har hørt
__________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
VGA er uendeligt meget bedre billedeoverførsel end s-video, så køb du roligt det kabel. Det er uden tvivl investeringen værd.
|
| Til top |
|
| |