Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Digital signal LE40M86BD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moernmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg hører man kan modtage DR1, DR2 og TV2 digitalt med det rigtige udstyr, men hvad er det rigtige udstyr? Jeg har en Samsung LE40M86BD skærm.

Til top Vis moernmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moernmik

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

En DVB-T-modtager.

Hvis du har kabel-TV hos TDC eller Stofa kan du også få digitalt TV (DVB-C) hos dem.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

moernmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har TDC gennem lokal antenneforening, hvad koster sådan en digital pakke om mdr?

moernmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

jeg har tjekket lidt rundt omkring og fandt frem til TDC selector, som egentlig lyder meget fornuftig. Er dette den bedste mulighed når jeg har TDC? - Jeg mener jeg har læst om andre lignende bokse som kunne udføre samme arbejde, men dette er måske ved andre udbydere end lige TDC?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 September 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du roder tingene lidt sammen.

Det tv du har, har indbygget DVB-T tuner. Det kan bruges med en antenne til at modtage DR1, DR2 og Tv2 ganske gratis. Denne DVB-T tuner kan også købes som løse bokse, og det er den alle sankker om. Denne løse boks har du altså allerede.

Såfremt du vil modtage de digitale signaler fra TDC kabeltv, så skal du have en DVB-C tuner. Den findes i enkelte fladskærme, men altså ikke i dit tv. Løsningen fra TDC hedder Selector, men er bare et andet navn for DVB-C muligheden.

Om du kan bruge andre løsninger afhænger af udbyderne i dit område. Du kan muligvis modtage via et fibernet eller fra andre kabeltv leverandører, men det afhænger som sagt af de lokale forhold.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 September 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Som Rysz siger, så behøver du ingen ekstern box for at modtage de tre omtalte programmer digitalt, da dit tv indeholder en DVB-T tuner.

Men hvis du køber en TDC Selector for at modtage andre programmer digitalt, så vær lige opmærksom på at med dit tv, har du meget at hente ved at skaffe deres Selector 81 HD (Mener jeg den hedder) da du så har muligheden for en række kanaler i HD format. Dit tv er jo netop et Full HD tv, så hvis du beslutter dig for Selector, så er det da med at få det bedst mulige.

Held og lykke med dit lækre tv, det er nu en lækker sag at have på vægen.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 28 September 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:

Men hvis du køber en TDC Selector for at modtage andre programmer digitalt, så vær lige opmærksom på at med dit tv, har du meget at hente ved at skaffe deres Selector 81 HD (Mener jeg den hedder) da du så har muligheden for en række kanaler i HD format. Dit tv er jo netop et Full HD tv, så hvis du beslutter dig for Selector, så er det da med at få det bedst mulige.

Vi er enige om, at det bedste vil være en HD Selector for at få muligheden for et HD signal. Noget er så brugen af Full HD. Såfremt der ikke køres med Blu-ray, HD DVD eller computer-afart, så har du intet at bruge det til. De HD kanaler du kan tage på nuværende tidspunkt, sender kun i 720P, hvis man ser bort fra interlaced signaler. Der er andre ting der spiller ind her, men selve signalet er altså ikke Full HD.

Der skal dog ikke herske tvivl om pointen som Nagash siger; En HD selector er at foretrække. Ville dog personligt vente med at springe på sådan en fætter til de har fået de nye bokse hjem. Det Sagem halløj er ikke noget der giver de store ejerglæde-fornemmelser.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

moernmik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Oki, jeg takker for svarene og er blevet en del klogere ;) som du også nævner er der også fibernet i området, men priserne på dette er stadig lidt i kanten og så har de ikke engang TV3 og TV3+?

Men vil overveje en HD Selector eller måske vente til TDC får nyere produkter på markedet ;)

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 September 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Nagash skrev:

Vi er enige om, at det bedste vil være en HD Selector for at få muligheden for et HD signal. Noget er så brugen af Full HD. Såfremt der ikke køres med Blu-ray, HD DVD eller computer-afart, så har du intet at bruge det til. De HD kanaler du kan tage på nuværende tidspunkt, sender kun i 720P, hvis man ser bort fra interlaced signaler. Der er andre ting der spiller ind her, men selve signalet er altså ikke Full HD.

Der skal dog ikke herske tvivl om pointen som Nagash siger; En HD selector er at foretrække. Ville dog personligt vente med at springe på sådan en fætter til de har fået de nye bokse hjem. Det Sagem halløj er ikke noget der giver de store ejerglæde-fornemmelser.

Vi er faktisk enige det meste af vejen. Jeg er dog ikke enig med helt, for 1080i ser altså pænere ud end 720p på et full HD. Tro mig..

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 29 September 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Rysz skrev:

Nagash skrev:

Vi er faktisk enige det meste af vejen. Jeg er dog ikke enig med helt, for 1080i ser altså pænere ud end 720p på et full HD. Tro mig..

Det gør det også i visse tilfælde på tv som ikke er Full HD... Jeg har et Pioneer 507XD tv med en native opløsning på 1365x768P, og min dvd opskalerer til 720P, da det er pænere end 1080i...

Men da jeg så fik Canal Digitals HD receiver med alle deres kanaler (bl.a. 8 HD kanaler der sender i 1080i), der er det klart pænest hvis jeg sætter HD boksen til at sende ud i 1080i, dette er der jo også en hvis logik i, da det er dette format det er optaget i...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes