Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung: M86, M87 vs. F86 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har det problem at mit crt tv, er begyndt at opfører sig lidt dumt. Så kigger nu efter en god afløser. Har hørt mange gode ting om samsung, og synes deres kvalitet virker fint.

Men jeg kan ærlig talt ikke helt finde rundt i hvilken model man bør købe, hvis man kigger på pris kontra billede og kvalitet, på trods af at jeg har kigget en del rundt.

Er der nogen der kan fortælle mig om hvilken af de overnævnte modeller, eller andre Samsung modeller, jeg bør kigge nærmere på, og ikke nødvendigvis bare købe den dyreste model.

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

for det første så skal du gå efter en der hedder 8 i modelnavnet. altså 86 eller 87. dette er de nyeste modeller, de har et væsentligt sprig til 7 modellerne. derefter vælger du bare i rækken. der går såleden: S R N M F fra billigst til dyrest. mit valg være faldet på LE40F8. den kan fåes til omkring 14k men den er bare lækker. M er også rigtig lækker. men R dækker langt de flestes behov. S er ikke lige så kønt designet som de andre og har som regl billigere paneler i. den ville jeg ikke anbefale.

kort sagt R til almindelige folk. M til de finere. F til det ypperste

og tallet efter model årgangen (8) f.eks. 86 vs 87 er samme tv med design forskelle. i dette tilfælde har de en kant u bunden af tvet der enten kan være klar eller forcromet plastic

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret. Nu er billedet også røget helt på mit tv, så nu er der ikke langt igen, det er trist at se tv med lyd men uden billede :(

Står og vakler lidt mellem en F8 og en M86/87. 3300kr er jo mange penge mellem de to modeller. Så er F8 virkelig de flere penge værd? hvis man skal være en smule fornuftig.

Så vidt jeg kan se er de begge to også med både analog og digital tuner..

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Er her slet ikke nogen der har noget at tilføje:S

Lige en tilføjelse, så er jeg lige rendt ind i Sony KDL-40W2000.

Er det noget der er værd at kigge nærmere på i forhold til de to samsung modeller?

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

Mange tak for svaret. Nu er billedet også røget helt på mit tv, så nu er der ikke langt igen, det er trist at se tv med lyd men uden billede :(

Står og vakler lidt mellem en F8 og en M86/87. 3300kr er jo mange penge mellem de to modeller. Så er F8 virkelig de flere penge værd? hvis man skal være en smule fornuftig.

Så vidt jeg kan se er de begge to også med både analog og digital tuner..

du kan altid se på modelnummeret om det har DVB-T tuner, for så har de et D i model navnet (jeg elsker samsungs model navne for at være så gennemskuelige, når altså man kender betydningen af bogstav tal kombinationen)

ærligt jeg har IKKE set en F8 live endnu. jeg glæder mig meget, så hvorvidt den er 3300 kr mere være kan jeg ikke svare på.
der er meget snak om pioneers plasmaer skulle være det bedste man kan få. men jeg så derudover har set en test hvor de mente at F8 var oppe i nærheden af den, hvilket får mig til at glæde mig endnu mere..

jeg har set flere M8 live, og jeg ville bestemt vælge den hvis jeg ikke kendte til F8. jeg tror dog stadig jeg ultimativt ville vælge F8.

problemet er nok at det er svært at finde en butik der har F8 stående, så det er svært at sammenligne. men det ville være det bedste, men F8's force over M8 er jo netop sort niveau (og måske strøm forbrug) som du først rigtig lægger mærke til når man har tv'et hjemme i stuen. så i showroomet vil der næppe være den afgørende forskel mellem de to tv.

hvis man ikke er til at smide de helt store penge efter et tv er R8 modellerne også ret gode efter min mening   og dem kan man få ned til 8500. så hvis budgettet ikke er til det helt store så er det den jeg ville købe

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

I den Engelske test, der har været henvist til herinde, - er Pio508 stadig referencemodel, og Samsung Fxx får  kun "ANBEFALET". Der hvor Samsungen virkelig haler ind på Pioneer er mht gengivelsen af sort. I nogle sammenhænge laver den faktisk bedre bsort end Pio508 ! Desværre lidt på bekostning af gamma (mellemtoner).Det der er rigtigt spændende i den sammenhæng, er hvor god detaljeringsgraden er i det sorte.

Nu er Pio508 åbenbart også i særklasse.Nogle påstår faktisk at den er 2 år forud for sin tid.For at overleve har Pioneer simpelthen set sig nødsaget til,at implementere teknologi i 8. generations plasmaerne,- der under normale omstændigheder ville være fordelt over de næste 2 generationer.

Så forstår man bedre,at den nævnte Engelske test konkluderer,at Pio508 er op til 4 (! ! ) ligaer bedre end gennemsniltlige LCD konkurrenter   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Okay var lige et smut nede i byen og kigge lidt. der havde de dog kun en m86 og en n86, men det så ganske fremragende ud. Der sagde de også at modellen havde analog såvel som digital tuner indbygget.

Nu er jeg ikke så meget til plasma. Såvidt jeg kan se, så koster pio508 det dobbelte af en f86, og da jeg går efter et tv med full-hd til min xbox, så bliver pio508 meget hurtigt udelukket. Også selvom at billedet ser en del pænere ud ved almindeligt tv signal.

Nu har jeg så kigget lidt mere rundt og fundet ud af at Samsung har en speciel service, de kalder for "Prestigeservice", Hvor man ved fejl på tvet, får en tekniker ud for at kigge på tvet indenfor ganske kort tid. For at benytte sig af det, skal tvet dog være minimum 40" og så skal det være solgt via Samsung Electronics Nordic AB.

Kan dog ikke finde nogen steder hvor de opgiver om tvet er købt der, eller om det er parallelimporteret.

Er der nogen der kan hjælpe lidt på vej der?

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Man skal selvfølgelig købe efter pengepung og behov. Ved ikke hvor meget betydning FullHD har for konsolspil ? Men det er vildt overvurderet ifb m skærmstørrelser under 50". Her er lidt fra OttoAv´s fremragende blog om emnet fullhd, (fra "recordere.dk") :

Hvor stort skal billedet så reelt være, for at man får glæde af 1080P? Det er et svært spørgsmål at svare på. Der har ofte været linket til denne aldeles udmærkede artikel:

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Denne artikel forklarer lidt om hvor grænserne for øjets opfatte-evne ligger, og konkluderer noget i retning af at for at udnytte 1080P på et 50” billede, skal du maks side godt og vel 2 meter fra skærmen. Fra en typisk kigge-afstand på 3,5 meter (ifølge mine erfaringer nogenlunde gennemsnittet i Danmark), skal du for at opleve 1080P billedkvalitet, op på cirka 80 tommer. Dette er vel at mærke under helt optimale betingelser: Et stillestående, sort/hvidt billede, med fuld kontrast. Så snart billedet bevæger sig, indeholder farver, og indeholder mindre kontrast end sort/hvide striber, så formindskes evnen til at opfatte detaljer markant.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Sims-m skrev:

Okay var lige et smut nede i byen og kigge lidt. der havde de dog kun en m86 og en n86, men det så ganske fremragende ud. Der sagde de også at modellen havde analog såvel som digital tuner indbygget.

Nu er jeg ikke så meget til plasma. Såvidt jeg kan se, så koster pio508 det dobbelte af en f86, og da jeg går efter et tv med full-hd til min xbox, så bliver pio508 meget hurtigt udelukket. Også selvom at billedet ser en del pænere ud ved almindeligt tv signal.

Nu har jeg så kigget lidt mere rundt og fundet ud af at Samsung har en speciel service, de kalder for "Prestigeservice", Hvor man ved fejl på tvet, får en tekniker ud for at kigge på tvet indenfor ganske kort tid. For at benytte sig af det, skal tvet dog være minimum 40" og så skal det være solgt via Samsung Electronics Nordic AB.

Kan dog ikke finde nogen steder hvor de opgiver om tvet er købt der, eller om det er parallelimporteret.

Er der nogen der kan hjælpe lidt på vej der?

det er kun en DVB-T tuner der er i, så det er kun med almindelig antenne du kan modtage digitalt.

du kan se om det er en nordisk model. så slutter model koden på XEE. det er ikke alle steder de vil oplyse om det er en XEE model eller ej. men det er bestemt værd at gå efter.

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

"det er kun en DVB-T tuner der er i, så det er kun med almindelig antenne du kan modtage digitalt."

Den fangede jeg ikke helt. Vil det sige at en M86/87 kun har digital tuner, eller hentydede du til N86?

Eller er jeg helt galt på den?

Tak, så må jeg få skrevet lidt mails rundt, og se hvem der er villige til at fortælle om det er import eller hvad det er de har liggende.

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Det han mener er at der "kun" er digital tuner til antenne netværket. Ikke til kabel eller parabol. Men har en opfattelse af at det vidste du udmærket godt.

Men for lige at komme tilbage på sporet, så står jeg selv i præcis samme situation som dig. Jeg havde besluttet mig for at jeg skulle købe et M86 i denne uge, men lagde ved et rent tilfælde mærke til sidste weekend, at der var kommet en F86. Jeg har derfor været ude og kigge på de to modeller i løbet af ugen, og er nu nået frem til at de 3000kr ekstra KAN betale sig.
Da Samsung i foråret kom frem med M86, var jeg meget imponeret af sort-niveauet og besluttede mig for at jeg skulle spare sammen til den. Men jeg er simpelthen blevet slået helt omkuld af F86.
Jeg er ikke det mindste i tvivl længere. LE40F86 bliver mit nye tv

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er tydeligvis ikke nok inde i det med det digitale sendenet osv. når du nævner antenne tænker jeg på en stueantenne. og kabel det er hvis jeg ville have et digital spejl som fx stofa udsender. sorry men skal åbenbart have det skået ud i pap:S

Nu sidder jeg og bliver helt frustreret over at der ikke er nogen butikker her i nærheden hvor jeg kan tage hen og sammenligne de to tv. øvøv

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Som uvildig ( plasmafan-boy), kan jeg garantere for at F-modellen helt afgjort er den man bør gå efter.

MHT den indbyggede tuner,er det ikke "digitalt" interessant m mindre du har antenne på huset. Har du ,TDC,Stofa e.l skal du alligevel have en ekstern digi-box . DOG findes der nogle få lokale kabel-tv udbydere,der sender ud,så det kan tunes via DVB-T . Og så har de allesammen også analog tuner, mig bekendt. . .? 

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

hvorfor har alle andre end mig råd til en F86 .. jeg har ikke engang set skidtet endnu

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
hvorfor har alle andre end mig råd til en F86 .. jeg har ikke engang set skidtet endnu

Køber den nok også kun hvis jeg kn finde en nordisk model til under 14k. ellers så render jeg nok med en M87

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Alle større butikker(men så også lidt anden pris) er forhandler af nordiske modeller af samsung. Internet butikker er der store chance(for at holde prisen nede) at det er IKKE nordiske modeller, altså uden dansk menu f.eks. og uden prestige servicen som er en ny ting de har indført. Grænse butikker kan også have ikke nordiske modeller, ellers skulle der være god chance for at de fleste har nordiske modeller fra samsung. Og hvis butikken IKKE vil fortælle dig det, så det nok fordi de ikke har "rent" mel i posen ;).

Så vidt forståes, så køre F modellerne med den nye LED teknologi hvilket skulle give en enorm forøgning af kontrasten og farve niveauet i billedet. Har selv set dem i fuld aktion i dag, og var ganske imponeret. Vejl udsalg fra samsung på en 40" stod dog på omkring 18-20k vist , men nu ikke meget mere end hvad M'eren lå på for noget tids tilbage.

Men altså hvis prisen holder dig i ave, så er M'eren absolut også en super skærm og ikke til at gå forkert i byen af.

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Har ikke rigtig været i stand til at finde en F86 et sted hvor jeg ville bestille fra.

Så har nu bestilt et M87, hos wupti.com. de var gode til at svarer på mails og virkede til at ville yde en god service ved evt. fejl. så nu må jeg bare se hvornår det kommer ind ad døren:D

Tak for alle jeres svar;)

2*SA1550
SA520AV
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii

tcktck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej jeg mangler lidt hjælp da jeg overvejer at købe mig et nyt 40" og jeg har tænkt meget på Samsungs LE-40F86 er der evt nogen som har erfaring med denne model og der tænker jeg meget på hvordan billedet er med annalog signal, der skal siges at jeg ser meget sport og jeg har en blu-ray afspiller så gode ideer modtages da jeg vil købe det bedste til prisen og det er ikke i butikkerne jeg vil handle da det for dyrt, på forhånd tak
Til top Vis tcktck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tcktck

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Med HD materiale på laver F8'eren et billed der ligner 1 mio. det ser simpelthen fantastisk ud. I sær hvis du sætter dig ned og roder lidt med farverne og kontrasten. Analogt signal er jeg ikke sønderlig imponeret af dog, men den kan gå an og det bliver væsentlig bedere når man smækker noget digitalt signal på den.

Og fordi de i butikken tager en lille smule mere. For et meste er det Nordiske produkter(prestige service, nordiske menuer osv.). Og self. den personlige kontakt og muligheden for at se produktet i aktion(hvilket er et must når man skal ud at have sig et nyt TV).

Hvis disse ting er totalt lige meget, eller at man kan leve med at gå ned og revse den lokale TV pusher for alt information og service, og så tosse tilbage på nettet og købe den billigt, så det jo så den vej man kan gå. Er set før, inkl at man så komme tilbage og vil have yderlig service på sit produkt som man valgte IKKE at købe der... (trals)

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

tcktck skrev:
Hej jeg mangler lidt hjælp da jeg overvejer at købe mig et nyt 40" og jeg har tænkt meget på Samsungs LE-40F86 er der evt nogen som har erfaring med denne model og der tænker jeg meget på hvordan billedet er med annalog signal, der skal siges at jeg ser meget sport og jeg har en blu-ray afspiller så gode ideer modtages da jeg vil købe det bedste til prisen og det er ikke i butikkerne jeg vil handle da det for dyrt, på forhånd tak

Hvis ikke du ellers har et specifikt LCD behov,tror jeg du skulle overveje plasma. Både pris/kvalitet og vægtningen af sport peger den vej. Geco.dk har et 42" Full-HD Pana pz70 til ca13k, - som på langt de fleste punkter performer bedre end nævnte.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes