Forfatter |
|
skovsborg Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dårligt valg af plasma, du bliver ikke glad/tilfreds. Der er en anden herinde der skrev at han var vildt skuffet og ville returnere det i Fona. Den bedste eksterne tuner jeg har set er en Viewsonic N6.
|
Til top |
|
|
skovsborg Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok
Hvis man bare skal bruge det til tv og dvd er det så nødvendigt, at bruge 50000kr på et plasma?
Havde nu tænkt på at bruge 30000kr, og da jeg så så de tilbud og at prisen før var op til 40000kr. Så tænkte jeg bare at det ikke kunne være helt dårligt
Forstår det nok ikke helt, da jeg ikke har set kvaliteten på et endnu. Jeg bor i Østrig, og der er lige et stykke vej til nærmeste forhandler.
Har også set at nogle af de dyre ikke har højere opløsning end LG, og det samme med kontrast (1200:1). Så hvad er det ellers der gør de dyre tv bedre end de lidt billigere?
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har kørt mange tråde om billige kontra dyre plasma.
Check denne ud: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4103&KW =plasma og ligeledes de 2 andre tråde jeg henviser til i mit første indlæg i denne.
Orker ikke at beskrive det hele en gang til. Men der er STOR forskel på plasme, du kan ikke tage udgangspunkt i spec. alene. Verden er langt mere nuanceret.
|
Til top |
|
|
skovsborg Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

|
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da så lidt, overvej måske en projektor, en Panazonic AE-500 eller Sanyo Z2, der får du meget mere for pengene og et billede i stort format. Eneste ulemp i forhold til plasma, er at du ikke kan se film/tv i dagslys, du skal mørklægge.
|
Til top |
|
|
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og så holder pæren i projektorer kun 2-6k timer, ift et plasma, der holder 25-30k timer..
|
Til top |
|
|
skovsborg Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er pga. pærens levetid at jeg vælger Plasma, da jeg skal bruge den til både tv og film. Så holder pæren ikke længe,da man jo får det brugt en del timer pr. dag.
Jeg havde først set på et 61" Thomson bagprojektor tv, men blev skuffet da jeg så hvordan billedet ændre sig ved at stå op og sidde ned. Og pæren koster jo også en del :-(
|
Til top |
|
|
Snippermanden Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erhm - nu skal jeg nok dy mig men.... næste gang levetiden på projektorers pærer bliver nævnt som et problem skriger jeg! - spøg tilside.
Hvor mange timer ser du tv om dagen i snit? I snit ser danskeren tv 2 timer og 40 minutter om dagen. Gætter på at man skal være rimeligt hardcore tv-narkoman for at komme op på meget over 3 timer i gennemsnit. Husk på at du måske nogle gange ser 5 timer om dagen og andre gange er du på besøg hos moster Ane og ser ikke tv derhjemme. Det svarer igen til cirka 1000 timer om året hvilket igen svarer til minimum 3 års levetid på en pære.
En pære koster cirka 3.500,- så hver trejde år skal du betale 3500. Det kan du gøre minimum 3 gange før prisforskellen op til en skod-plasma dvs 9 år før prisforskellen er udlignet. Har du regnet med at skulle beholde din tv/projektor/plasma så længe?
Der er mange ulemper ved en projekter. Pærens levetid er IKKE en af dem ;-)
|
Til top |
|
|
akerman Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 3500 hvert 3. år er sq da også meget for almindelige mennesker :) Og alt andet lige, vil en plasma-skærm stadig holde 5-15 gange længere end en projektor, uden yderligere udgifter :-)
Jeg står imellem et godt TV til 15k, og en projektor+lærred+tuner+etc til 15k, der er pærens levetid en klar ulempe.
|
Til top |
|
|
Snippermanden Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
SKRIIIIIIIIIIIIGGGG ;-)
Plasma = 30K Projektor = 21K (inklusive lærred og kabel)
Delta 9K
Ergo kan du skifte pære 2 gange inden prisforskellen er udlignet dvs efter 9 år skal du til at købe pære nummer 3. Hvem herinde regner med at beholde sit av-udstyr i 9år?? Nu er jeg slet ikke begyndt at regne i nutidskroner og indregne prisfald på pærer etc men helt øørlig
Prisen på projektorpæren er ikke et issue i forhold til plasma (så længe prisforskellen mellem en projektor og en plasmaskærm er så stor)
|
Til top |
|
|
akerman Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt, men læg mærke til:
Jeg står imellem et godt TV til 15k, og en projektor+lærred+tuner+etc til 15k, der er pærens levetid en klar ulempe.
=))
|
Til top |
|
|