Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 19:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma og LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
saxcon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er ude efter en Plasma skærm og evt. også en lille LCD. Jeg har netop købt en 30" Medion LCD, men måtte levere den tilbage da kvaliteten efter min mening var for ringe.  Måske skal jeg lige sige at det er kvaliteten via kabel-tv jeg er interesseret i og ikke DVD-film eller lign., da ca. 90% af vores tv-kiggeri foregår via kabel-tv kanalerne.

Jeg har så kigget på nogle mindre LCD skærme (Sony 23" fx...), men kvaliteten er ikke bedre!

En Fona forhandler fortalte mig så at det skyldes at TV signalet er for ringe og skal konverteres til 1280 * 768 punkter.

Dette fører mig frem til sagen: skal man faktisk prøve at få så lav opløsning som muligt (fx. 800 * 600) på sin Plasma hvis man som jeg er ude efter et fjernsyn hvor jeg i nogenlunde kvalitet skal se alm. kanaler og at det derfor faktisk er en dårlig idé at vælge et højopløst plasma (jeg havde tænk mig Pioneer 434HDE)???

Jakob

Til top Vis saxcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af saxcon

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvordan det fungerer med plastma, men jeg ved at skærmen på min bærbare comp. bliver sløret at kigge på når opløsningen bliver sat ned på 800*600 i stedet for 1024*768 som den er optimeret til. I modsætning til min CRT skærm der bliver mere skarp af at gå ned i opløsning, så måske der er noget om det, men det er der nok andre herinde der ved mere om.

Har du forresten forsøgt at sammenligne med den nye Beovision 6? Jeg har ikke selv sammenlignet billedet med andet, men designet er alt for fedt, syntes jeg.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

saxcon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke set Beovision 6. Og 30.000 er vist lidt for meget for et fjernsyn til soveværelset - trods alt. Men måske det er det eneste som kan klare opgaven...

Men jeg vil i alt fald ikke ofre 150.000 på et B&O plasma til stuen, så der håber jeg at finde et andet!

Jakob

Til top Vis saxcon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af saxcon

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det kan man jo ikke sige noget til

Jeg mente bare at sådan en Sony 23" bandit også var rimelig dyr, og så var vi måske næsten deroppe af alligevel. Men OK. ser man meget fjernsyn er det måske i virkeligheden ikke lige sagen med et 16:9 format...

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes