| Forfatter |
|
cajuna Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak og ve ..jeg har til min store skræk opdaget en hvid plet i mit projektorbillede. Pletten er ikke i lærredet, og er med ligegyldigt om jeg sender fra dvd, pc eller hd. Hvad søren kan det være, og er det noget jeg kan slippe af med?
På forhånd tak
med venlig hilsen
Cajuna __________________ med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en DLP-projektor, kan det være et af spejlene på chippen, der har sat sig fast. Der findes vist noget software, som kan bruges til at motionere spejlene med, så det kommer løs igen (hvis det virker). Hvor gammel er projektoren?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
cajuna Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - det er en DLP-projektor. Og endda én med meget lys i.  Så jeg kan godt forstå at en lysende pixel, er lidt svær at abstrahere fra.  Jeg ville nok starte med at forsøge at få fat i noget testsoftware, der kan motionere spejlene. Måske en actionfilm med lidt tordenvejr og eksplosioner, kan bruges, i mangel af bedre. Prøv evt. at køre med projektoren omvendt af hvad du plejer. Altså på hovedet, hvis den plejer at vende som den står på et bord. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
cajuna Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svar - jeg har prøvet at vende/spejle/rotere billedet - samt at vende den på hovedet desværre uden held. Jeg har også pudset linset - og kigget med lup efter ridser uden held. Lige nu viser den Apocalypse, mens pletten bare lyser videre.
Hvordan kører jeg test software, og hvorfor er det smart at vende den på hovedet? __________________ med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
cajuna skrev:
Mange tak for svar - jeg har prøvet at vende/spejle/rotere billedet - samt at vende den på hovedet desværre uden held
JEg har ogsåpudset linset - og kigget med lup efter ridser uden helt. Lige nu viser den Apocalypse, men pletten lyser bare videre.
Hvordan kører jeg test software, og hvorfor er det smart at vende den på hovedet? |
|
|
Jeg ved såmænd ikke om det kan hjælpe at vende den på hovedet, men tyngdekraften kunne måske have hjulpet spejlet på vej. Testsoftwaren skulle lave sorte og hvide frames lynhurtigt, og måske også noget mere. Jeg har ikke selv prøvet det, og ved ikke så meget om det - desværre.  Muligvis kan importøren give et tip, til hvad du kan gøre. Får du ikke svar her på forum, som du kan bruge, eller af importøren, kan du forsøge på Dansk Hjemmebioforum. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
cajuna Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen - jeg forsøger mig med testsofware med det samme og vender tilbage!
__________________ med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den kun er 1½ år gammel så er der stadigvæk reklamationsret på den.
__________________ Specifikationer er lige så nyttige som en skovl uden skaft.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mad_max skrev:
| Hvis den kun er 1½ år gammel så er der stadigvæk reklamationsret på den. |
|
|
Det vil jeg nu også mene...! men måske vil de kalde spejlet for en sliddel. Men det er da et forsøg værd.
Håber de er imødekommende. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke andre løsninger på problemet med spejlet end dem der er nævnt.
Men - hvis det ikke kan løses, er der en anden mulighed lige der hvor den hvide plet rammer lærredet kan du gøre lærredet sort, prøv evt. først med et lille stykke isolerebånd, du ved det der gummitape til ledninger, så er fejlen ikke særlig synlig længere.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |