| Jeg er i min uvidenhed lidt undrende over for den oplyste resolution på plasma-TV der lyder på 1024x720. Hvad betyder det for hvis man vil køre et computersignal over via ex DVI? Resolutionen lyder i mine øjne skæv sammenlignet med 16:9 formatet. Hvordan hænger det sammen?
Grunden til at nogle plasma-tv har en opløsning på 1024 x 768 og stadig i 16:9 format, er at der i disse skærme er aflange pixels (celler)... Derfor kan et 16:9 panel have en native resolution der egentlig er i 4:3 format...
Mht. brug af PC kommer det an på hvad du vil vise på skærmen... Hvis du vil arbejde meget med Windows-miljø og tekst osv. så burde du overveje et LCD istedet, da de er bedre til lige nøjagtigt det, men hvis det er for at afspille film fra computeren på tv'et, så kan du fint bruge et plasma...
Jeg har pt. kabeltv og det kunne være super lækkert at have indbygget DVB-C tuner i TV'et, så jeg ikke skal have seperat fjernkontrol og tuner. Findes der nogen lignende forslag, der byder på det?
Ikke nogen der har en lige så god billedkvalitet som et Panasonic PV70/PX70, ved dog at Sony har nogle rimelige LCD med DVB-C tuner med mulighed for at smække dit kort i... Men igen vil du ikke få et lige så godt billede ud af det Sony som på førnævnte Panasonic...
Du skal så også tænke på at HD kanalerne allerede er begyndt at komme, og hvis du vil med på den bølge, så skal du alligevel have en ekstra boks stående... Og så er fordelen væk...
Dog vil der jo på et tidspunkt komme tv med HD tunere... De er måske allerede kommet...
Hvad er forskellen på PX70 og PX70E? Jeg synes godt nok at Panasonics hjemmeside er lidt forvirrende...
Prisen så vidt jeg ved... Der er også bordfod med til dem der ikke hedder E til sidst, i hvert fald nogle steder...
Mvh. Martin |