Forfatter |
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløw!
Jeg skal ordne et scart kabel til en dvd. Problemet er at scart benet nr. 8 på dvd'en, stadig er strømledende efter dvd'en er sat på stand-by. Man skal derfor klippe ben nr. 8 på scart-kablet af. Fjernsynet vil nemlig ikke slå væk fra av-kanalen automatisk fordi det tror der stadig er signal, og man skal hive stikket helt ud til dvd'en før man kan se tv.
Jeg har købt et billigt kabel til 10 kr. på arbejde til at eksperimentere med. Hvordan finder jeg ud af hvilket ben der er nr. 8?
|
Til top |
|
|
christianskov Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Halløw!
Jeg skal ordne et scart kabel til en dvd. Problemet er at scart benet nr. 8 på dvd'en, stadig er strømledende efter dvd'en er sat på stand-by. Man skal derfor klippe ben nr. 8 på scart-kablet af. Fjernsynet vil nemlig ikke slå væk fra av-kanalen automatisk fordi det tror der stadig er signal, og man skal hive stikket helt ud til dvd'en før man kan se tv.
Jeg har købt et billigt kabel til 10 kr. på arbejde til at eksperimentere med. Hvordan finder jeg ud af hvilket ben der er nr. 8?
|
|
|
Få byttet din dvd maskine, den er defekt!
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza... Du skulle tage og på en side der hedder Google.dk  ...søg efter Scart og klik på billeder - så er der vist igen noget at gå i krig med!!
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du begynder at søge på google eller klippe i kabler, så få
tjekket den DVD som Christian siger. Der bør ikke være spænding på
SCART udgangen når maskinen står i standby. Hvilken DVD er det?
/U.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
christianskov skrev:
Kim F. skrev:
Halløw!
|
|
|
Få byttet din dvd maskine, den er defekt!
|
|
|
Det er ikke min... 
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
OceanMan skrev:
Heyza...
Du skulle tage og på en side der hedder Google.dk 
...søg efter Scart og klik på billeder - så er der vist igen noget at gå i krig med!! |
|
|
Tak for rådet. Google tager aldrig fejl, bare en skam jeg altid bliver så ivrig at jeg helt glemmer at kigge på den først.. 
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Inden du begynder at søge på google eller klippe i kabler, så få tjekket den DVD som Christian siger. Der bør ikke være spænding på SCART udgangen når maskinen står i standby. Hvilken DVD er det?
/U. |
|
|
Jeg ved det godt, og forhandleren har også tilbudt at afhjælpe problemet. Men jeg kan jo ligeså godt gøre det, så slipper de for besværet, når det er sådan en lille operation..
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i øvrigt fandt jeg ud af at tallene står på scart-kablets ben! Jeg havde bare overset det...
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så, men har du prøvet at skifte kanal på TV´et; sidder du og ser program 1 og DVD´en påbyder at åbne AV-indgangen, så tryk en gang til på 1-tallet, så skulle der være TV igen. De 12volt styrespænding skal kun være en kortvarig puls for at åbne AV-porten, ikke en stående spænding!!!
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
De 12volt styrespænding skal kun være en kortvarig puls for at åbne AV-porten, ikke en stående spænding!!! |
|
|
Det mener jeg så ikke. Jeg mener bestemt at det er en stående spænding, som først forsvinder når apparatet slukkes eller går i standby. Men der burde da altid være mulighed for at skifte væk fra AV-kanalen, uanset hvad TV'et får af signal på ben 8.
|
Til top |
|
|