Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Billig lærred til projektor.. Hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bredvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skal havde mig en projektor og har valgt INFOCUS IN76 fra HiFi-klubben til 9990.. Men jeg skal også havde mig et lærred.

Jeg har kigget en del i de gammel tråde og kan se at det skal være en hvid dug med gain 1.0 når der er tale om DLP. Har kigget på dette til 1799 http://av-connection.com/?PNo=18-922&ML1=3&ML2=38&am p;am p;ML3=157&ML4=634 men kan se det har gain på 1.2

Er det andre steder hvor jeg kan købe et billigt lærred.. Har i nogle forslag?

På forhånd tak for hjælpen:)

Til top Vis Bredvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bredvig

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Lad være med at købe lærred for billigt! De kan krølle og blive u-jævne, de kan have dårlig lydfordeling og andre trælse ting.

Hvad er dit budget?

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Bredvig skrev:

Jeg skal havde mig en projektor og har valgt INFOCUS IN76 fra HiFi-klubben til 9990..

Bestemt heller ikke et dårligt valg .

Bredvig skrev:

Jeg har kigget en del i de gammel tråde og kan se at det skal være en hvid dug med gain 1.0 når der er tale om DLP.

Hvordan er du kommet frem til det? . Valg af lærred er sværere end valg af projektor, for valg af lærred er betinget af dels projektor og dels det rum projektoren skal bruges i.

Desuden synes jeg, at det er ærgeligt at du går efter "et billigt lærred". Du skal da gå efter "det rigtige lærred til din situation". Det andet du har gang i er alt for tilfældigt, og vil uden tvivl betyde at du ikke får det optimale ud af din IN76.

Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Helt rigtigt Gerdes.

Lærredet holder nok længere en projektoren gør...

Hellere købe et kvalitetslærred, det gjorde jeg da jeg havde projektor i sin tid. Ellers er der jo de der IKEA_GARDIN_LÆRRED til 149,-

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd

Bredvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Havde håbet lidt på kun at bruge 2-3 tusind kr.. men kan godt være det er for lidt :( Kan se at Lynge sælger dette lærred http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=57901 til 4500 en del penge men lyder nice med motor og link boks

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Hvis vi i forvejen snakker om at du skal købe noget ordentligt, så skal du ikke vælge et lærred der ikke er tap tension da det derfor buler meget nemt ..

Så syntes jeg hellere du skal tage og lave en af diy lærrederne og så spare sammen til et ordentligt tap tension lærred.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Hvis vi i forvejen snakker om at du skal købe noget ordentligt, så skal du ikke vælge et lærred der ikke er tap tension da det derfor buler meget nemt ..

Så syntes jeg hellere du skal tage og lave en af diy lærrederne og så spare sammen til et ordentligt tap tension lærred.

Hvorfor ikke bare købe et fastrammelærred?  Så går pengene til dugen og ikke til  "smarte" ting som tab tension  og rullemekanisme.

Bredvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Okay hvad med dette fastramme lærred http://av-connection.com/?PNo=18-583&ML1=3&ML2=38&am p;am p;ML3=159&ML4=374 jeg har meget svært ved at skille fårene fra bukkene.. jo dyre jo bedre?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Bestil evt nogle lærredprøver fra AVconnection, så kan du jo vurdere hvad der er bedst.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Bredvig skrev:

Okay hvad med dette fastramme lærred http://av-connection.com/?PNo=18-583&ML1=3&ML2=38&am p;am p;am p;ML3=159&ML4=374 jeg har meget svært ved at skille fårene fra bukkene.. jo dyre jo bedre?

Sandsynligvis, men det betyder ikke at du bare ukritisk skal købe et dyrt lærred (hvordan vi så end definerer den grænse). "Det rigtige lærred" er det lærred, som bedst matcher din projektor og det lokale, som projektoren skal bruges i. Disse parametre fortæller prisen på lærredet ikke noget om. Naturligvis kan du lægge dig i førerselen og købe et Stewartlærred (dugtypen må du tale med forhandleren om), som vil overleve langt længere tid end din IN76 vil gøre. Hvis du vil købe billigst muligt kan du bare bestille et tilfældigt lærred på nettet. Er du mere seriøs omkring dit set-up end tilfældigheder tillader, må du ud og besøge nogle forhandlere af projektorer og lærreder, så du kan blive klogere.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
MonoTovarisj skrev:

Hvorfor ikke bare købe et fastrammelærred?  Så går pengene til dugen og ikke til  "smarte" ting som tab tension  og rullemekanisme.

Jojo da .. jeg har selv et fastramme lærred .. men fik indtryk af at det var et rullelærred manden gik efter og det er jo ikke altid man har mulighed for at placere et fastrammelærred i sin stue.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Bredvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Der er sket det jeg kommet i tvivl om det nu skal være en infocus... Da folk nu siger til mig at Sanyo Z5 er et bedre valg når den skal bruges på 3 meters afstand.... og så koster den ikke mere end 7200 i tyskland... hvad er bedst?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Uden at have set Sanyo Z5 og Infocus IN78, så kan jeg sammenligne med min Z3 og IN78 som jeg har set. Selvfølgelig er det en meget skidt sammenligning da der er alverdens til forskel, men skulle jeg ud og købe ny, så ville det nok blive en DLP og meget vel IN76 eller IN78.

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

I HFK Esbjerg havde han længe en IN76 og den gav bare et kanon billede. Der er et eller andet pang over billedet på sådan en DLP projektor. Jeg kan huske da han fik en Sony VPL-VW50 1080p projektor og nu skulle der bare køres HD-DVD for alle pengene, men på IN76 så HD-DVD faktisk bedst ud, der var mere knald på det hele.

Jeg er sikker på at en Z5 er god, men IN76 er bare nice.

Jesper

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

Jeg er heller ikke i tvivl om, at IN76 sparker seriøs måz på Z5. Hvis IN76 kan bruges i spørgerens stue og regnbuer ikke er et problem, kan jeg ikke finde noget argument for at købe Z5.

Bredvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Dejligt at få det på plads.. Så kan jeg sove roligt i nat

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Bredvig skrev:
Dejligt at få det på plads.. Så kan jeg sove roligt i nat

Der er altså noget jeg ikke helt forstår omkring folks køb af projektorer, især i denne prisklasse... Når man nu er så åbenlyst i tvivl om hvad man skal købe og hvorfor, hvorfor så ikke henvende sig til en forhandler der kan håndtere din situation, og levere en samlet løsning der fungerer? Jeg ved godt at man kan spare lidt ved at handle på nettet osv, men nu i din situation, så står du lige nu og er overbevist om at en IN76 er en bedre projektor end Z5 - hvilket jeg sådan set ikke er uenig i. Når du så får den hjem, og sætter den op sammen med dit 92" lærred, så opdager du at dén projektor skal have minimum ca. 315 cm fra fronten af linsen til lærredet, for at kunne lave 203 cm billedbredde. Så kan projektoren jo være nok så god, hvis du kun har 3 meter, og man kan spørge sig selv hvad du så præcist har sparet, ved at købe noget forkert. Det er et _fremragende_ eksempel på at man ikke bare kan tage nogle testvinder-produkter, og per automatik forvente at det er dét der fungerer i lige præcis ens egen stue. Med andre ord: Et apparat kan godt være forkert, selv om det er godt.

Nu har jeg så givet dig svaret i dette tilfælde, men man kunne så vælge at spørge sig selv om der var andre områder hvor der kunne være tilsvarende issues at være opmærksom på, som man måske som lægmand ikke lige tænker over.

Så kan det godt ske at du ender med nogle produkter som du ville have kunnet købe billigere på nettet, men det hjælper jo ikke noget hvis du ikke uden fagmanden vidste at du skulle købe dem.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 November 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
Lynge skrev:

Jeg er heller ikke i tvivl om, at IN76 sparker seriøs måz på Z5. Hvis IN76 kan bruges i spørgerens stue og regnbuer ikke er et problem, kan jeg ikke finde noget argument for at købe Z5.

på hvilke punkter er den bedre,altså bortset fra kontrast.jeg er bare nysgerrig

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

på hvilke punkter er den bedre,altså bortset fra kontrast.jeg er bare nysgerrig

Kontrast er en ting. Bedre farvegengivelse og kalibreringsmuligheder er andre. Selv foretrækker jeg den måde en DLP projektor viser billedet på. Det kan sagtens farve mine udtalelser .

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 November 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Svært at vælge lærred .

Du kan evt. prøve et Harald Skrald lærred 160x90cm (16:9), det koster kr. 399,-.

Er det noget l**t (sikkert nok) kan du levere det tilbage indenfor 30 dage og få pengene retur.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes