| Forfatter |
|
JerrilD Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der kan forklare mig hvad er bedst?
__________________ Forstærker: NAD C 720BEE
DVD: NAD T 514
Højtalere: B&W DM602 S3
Gamle højtalere -> Jamo Laser 3000P
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du selv synes er bedst. Kan personligt ikke se den store forskel. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
JerrilD Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Det du selv synes er bedst. Kan personligt ikke se den store forskel. |
|
|
Heller ikke her. Hvad betyder det der p og i der står bagefter? __________________ Forstærker: NAD C 720BEE
DVD: NAD T 514
Højtalere: B&W DM602 S3
Gamle højtalere -> Jamo Laser 3000P
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
1080i format (“i” i står for Interlaced) har en opløsning på 1920x1080, og omkring 2,073,600 pixels pr image, og 720p format (“p” stå for
Progressive) har 1280x720, og omkring 921,600 pixels pr. image.
Men TV skal lave 1080 Interlaced om til 1080 Progressive og det er ikke alle bilde kresløb der kan gørre det korrekt, derfor er det vigtig at holde
signale så lang tid som Progressive, så her er det beste at vælge 720p og ikke 1080i, og hvis man har et TV der max kan vise er selfølig 720p og
med et TV på mellem 32" og 42" kan man slet ikke se forskæl på 1080 eller 720.
Interlaced sender to halve bilder ud til TV (som de gammle CRT TV arbejder efter), som så TV skal laver om til et helt bilde (Progressive).
Så hvis man ønsker mindre fejl i billde er 720p at fortræke, eller skal man havde en dyr billde prosessor der kan laver Interlaced om til Progressive
uden at lave fejl.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var dog en intetsigende tråd. manglende oplysninger, der gør det aldeles umuligt at svare på spørgsmålet. er det opscalering i en dvd. eller er det fra en HD kilde. og hvilket tv drejer det sig om. og så må jeg lige slå et slag for at det staves: et billede to billeder flere billeder alle billederne og det udtales som det staves. BILL EDER
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg afstår fra skrive mere herom. Resten er op til Køber, Sælger og Forbrugerrådet; jeg mener HD materiale set på en Nyanskaffet HD Skærm som ikke understøtter materialet.
Dette må bestemt kunne SES? 
Når man for eks. har fundet hvad "Resolution-knappen" bruges til ved SONY HDTV. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
det var dog en intetsigende tråd. manglende oplysninger, der gør det aldeles umuligt at svare på spørgsmålet.
er det opscalering i en dvd. eller er det fra en HD kilde. og hvilket tv drejer det sig om.
og så må jeg lige slå et slag for at det staves:
et billede to billeder flere billeder alle billederne
og det udtales som det staves. BILLEDER 
|
|
|
Og det var dog et intetsigende "bedrevidende" indlæg Andersena kom med der .
Jeg syntes absolut Startrek besvarer spørgsmålet til UG .
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 19 November 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at søg på det, der var en tråd hvor otto forklarede det hele meget teknisk, jeg blev i hvert fald sat af i svinget. Men jeg tror egentlig det handlede om hvorvidt 1080i50 ikke ville være det samme som 720p24 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
andersena skrev:
det var dog en intetsigende tråd. manglende oplysninger, der gør det aldeles umuligt at svare på spørgsmålet.
er det opscalering i en dvd. eller er det fra en HD kilde. og hvilket tv drejer det sig om.
og så må jeg lige slå et slag for at det staves:
et billede to billeder flere billeder alle billederne
og det udtales som det staves. BILLEDER 
|
|
|
Og det var dog et intetsigende "bedrevidende" indlæg Andersena kom med der .
Jeg syntes absolut Startrek besvarer spørgsmålet til UG . |
|
|
måske en smule i en grim tone. men jeg står ved spørgsmålene. drejer det sig om opscalering er der et svar jeg synes er mest rigtigt. er det HD materiale er det et andet svar. er det et CRT tv, LCD eller plasma giver det også nogle forskellige svar. for mit umiddelbare svar på om 720P eller 1080i eller 1080P er bedst. så er det KLART at 1080P er bedst. med mindre det er opscalering på et 768 LCD eller plasma. kort sagt det er ikke muligt at svare korrekt på de spørgsmål der er blevet stillet i denne tråd. grunden til at jeg måske farede lidt op i første indlæg er at der er ALT for mange der 1. ikke kan finde ud af hvad overskrifter bruges til og 2. ikke kan håndtere at stille spørgsmål der reelt kan svares på  __________________
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
måske en smule i en grim tone. men jeg står ved spørgsmålene. drejer det sig om opscalering er der et svar jeg synes er mest rigtigt. er det HD materiale er det et andet svar. er det et CRT tv, LCD eller plasma giver det også nogle forskellige svar.
for mit umiddelbare svar på om 720P eller 1080i eller 1080P er bedst. så er det KLART at 1080P er bedst. med mindre det er opscalering på et 768 LCD eller plasma.
kort sagt det er ikke muligt at svare korrekt på de spørgsmål der er blevet stillet i denne tråd.
grunden til at jeg måske farede lidt op i første indlæg er at der er ALT for mange der 1. ikke kan finde ud af hvad overskrifter bruges til og 2. ikke kan håndtere at stille spørgsmål der reelt kan svares på  [/QUOTE]
Kære andersena
Jeg syntes ikke det var en "lidt" grim tone. Lad dog være med at svare hvis du ikke kan, eller syntes at spørgsmålet ikke er kvalificeret nok til dig. Andre kan jo så vælge at svare f.eks. med uddybende spørgsmål for at forstå baggrunden. Ellers skal vi måske til at have kvailifikationsrunder for at få lov til at stille spørgsmål?
Når der så er en der formår at svare, skyder du efter stavemåden det må du kunne se virker helt malplaceret.
Og "skal vi så ikke slå et slag for" at de skolelærer wannabees der ønsker at lære os andre om stavemåder, selv kigger deres egne indlæg igennem for bl.a. tegnsætning og stort begyndelsesbogstav?
Dine faglige betragtninger er jeg så ikke specielt uenig i
Tilbage til tråden:
Jeg har selv en Sanyo Z5 der kun kan vise 720p og 1080i, jeg har altid gået ud fra at 720p er er det bedste format uanset kilden og hvor der skaleres? - er det forkert?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad som er bedst?
OK hvem har endnu hørt om sendinger herhjemme (Europa) med 720 linier? Som Tv programmer altså. Hvis man laver et perfekt [Studie udsendelse] som ses på en skærm 1280x720 (1366x768) og sammenligner dette med en BluRay DVD som vel at mærke anvender 1080p24. Det skal ses på en 1080 linier skræm. Godtnok vil det være 2 forskellige billeder, som alligevel burde det give et anvendeligt indtryk.
brasch skrev:
|
prøv at søg på det, der var en tråd hvor otto forklarede det hele meget teknisk, jeg blev i hvert fald sat af i svinget. Men jeg tror egentlig det handlede om hvorvidt 1080i50 ikke ville være det samme som 720p24
|
|
|
720p24 er så tæt på 720i50 som man kan komme. Og 1080i50 må da være "forskellig fra 720i50".
Hvad 1080p24 svarer til, sat op i forhold til 1080i50, det kan andre prøve forholde sig til. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"2. ikke kan håndtere at stille spørgsmål der reelt kan svares på "
Syntes det er lige groft nok at skyde efter folk som efter din mening stiller spørgsmål som der/du ikke kan svare på!! Spørgeren stiller typisk spørgsmål for at blive klogere!! Hvis spørgsmålet ikke kan besvares ville det høfligeste være at forklare spørgeren hvorfor der ikke kan gives svar!!!
Ang. stavning dette er et debat fora, ikke sønlitteratur eller en eksamen!! Jeg gider sgu da hellere ikke at læse korektur og køre stavekontrol på mine indlæg !! __________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Ang. stavning dette er et debat fora, ikke sønlitteratur eller en eksamen!!
|
|
|
Jakob5_10 skrev:
Jeg gider sgu da hellere ikke at læse korektur og køre stavekontrol på mine indlæg !! |
|
|
Nej, tydeligvis ikke  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
Og "skal vi så ikke slå et slag for" at de skolelærer wannabees der ønsker at lære os andre om stavemåder, selv kigger deres egne indlæg igennem for bl.a. tegnsætning og stort begyndelsesbogstav?
Dine faglige betragtninger er jeg så ikke specielt uenig i
Tilbage til tråden:
Jeg har selv en Sanyo Z5 der kun kan vise 720p og 1080i, jeg har altid gået ud fra at 720p er er det bedste format uanset kilden og hvor der skaleres? - er det forkert? |
|
|
det er når det drejer sig om opscalering et spørgsmål om hvilken scaler der er bedst. det er muligt den er bedre i din projektor. og derfor vil du få bedre billede af at sende 576i til din projektor, og lade den stå for opscaleringen. men har du en rigtig god DVD med en god scaler, vil det være at foretrække at lade den scalere til 720P. 1080i vil være direkte dumt, fordi du føst strækker billede ved at indsætte ekstra (muligvis forkerte) pixels. og derefter nedscalerer. ved at fjerne overskydende pixels (muligvis dem der oprindeligt var de korrekte) og derved beholder nogle muligvis forkerte pixels. desuden er båndbredden i 720P højere end i 1080i, så du får kort sagt mere billede data til din projektor hvis du kører 720P end 1080i  hvis du derimod har en HD kilde er sagen en ganske anden. der foregår kun en nedscalering. der ikke er nær så kompliceret som en opscalering. derudover så er det altid positivt at holde sig til så få scaleringer som muligt. ingen scalering er selvfølgelig bedst. Flueknepperi på igen. spring det sidste over hvis man ikke gider høre på det. i don't care  MHT stavningsspørgsmålet, så er jeg ikke pernitten. dette ER et forum. og jeg retter ikke stavefejl hos folk normalt, det er mit liv for kort til og det generer mig ikke. men når der åbentlyst både udtales bilder af folk. fordi de også tror det staves sådan. så gør jeg det trods alt for at forsøge at gøre verden til et bedre sted  ' det samme med hongklæder  __________________
|
| Til top |
|
| |