| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum!
Min næste invistering skal være en fladskærm, men er i tvivl om hvad det skal være, har kigget noget på LG, synes de har et flot design og specs ser da også fornuftige ud. Hvordan er de i forhold til konkurrenterne kvalitet/billed? nogen der har erfaringer med dem? eller set dem live? Jeg vil max give 20000kr!
ps ved godt jeg ik skal stirre mig blind på specs og selv ud og bedømme, ville bare være rart med et lille fingerpej __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal skærmen bruges til, hvor stor skal den være?
Til den pris skal du have dig et Pioneer 508XD. Kan bestilles til lige omkring 20k i UK. Ingen over, ingen ved siden af i den prisklasse 
Glem LG iøvrigt i al almindelighed, og kig efter Panasonic eller Pioneer. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et lg 42 plasma(se min profil), som jeg er fint tilfreds med, men hvis du vil lægge 20kilo er der ingen tvivl. Pioneer 508XD som floe nævner
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have et Pioneer her i danmark og vi snakker 20kilo så er det kun 42" .. og den hedder 428XD stadig en dejlig skærm dog.
Ellers kunne de være en Sony KDL40W3000 måske.. eller noget lidt mindre model a la noget Samsung M8 model i 46".
Min erfaring med LG indtil videre er at jeg ikke er viderlige imponeret af deres billed i forhold til konkurrenten, men nu hvor philips har trukket sig ud af dem, kan det jo være vi får nogle nye boller på suppen, om det så bliver være eller bedre vil tiden jo kun vise.
__________________ Ph'lips Sony System Audio
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Tak for den hurtige respons!
Jamen det skal bruges til almindelig tv udsendelser og hjemmebio! minimum 42" og gerne højere, hvis det kan lade sig gøre! er ikke så meget for at bestille i udlandet, hvad koster det pioneer herhjemme? LG er måske nogel hel juks?
|
|
|
Som der også bliver nævnt ovenover, så ville jeg i dit tilfælde kigge nærmere på Pioneer PDP-428XD. Samme panel som 508, dog "bare" i 42.
Det er et fantastisk tv, som ikke vil skuffe dig. Uden at tøve vil jeg kalde det markedets bedste TV i 42" såfremt man ser bort fra de uforholdsmæssigt dyrere topmodeller fra Pioneer. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder da godt nok som om det er Pioneer man skal gå efter, var nu også min mening at kigge nærmere på Pioneer!
Gatnuk: siden du nævner det med Phillips og LG, mener du ikke Phillips laver nogen gode skærme? i andre må selvfølgelig gerne komme med jeres mening? Mit drømme TV er nemlig deres Aurea model, men vil ik give de godt 35k som det koster __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej synes jeg ikke... deres billige TV er alt for ringe og deres TV som laver et fornuftigt billed er simpelthen alt for dyrer i forhold til konkurrenterne. Og ambilight er mere magi end reel valuta for din invistering. Sådan føler jeg og folk har self. alle deres meninger og jeg bliver sq nok flamberet grundigt for min udtalelser. ^^
Desuden ligner Aurea TV(også min personlige mening self) noget fra en losseplads når den er slukket.
Flot når den er tændt, men utrolig grim og billig at se på slukket.
Og ja er selv ejer af Philips TV, men det er deres gode gamle CRT skærm af den gode slags. Deres LCD skærme har jeg desværre bare ikke noget til overs for :).
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ow... lige fodnote dog... philips er dog de eneste PT der kan lave lækre fjernbetjeninger dog. Der kunne andre producenter lære meget.(det skal dog være fjernebtjeningerne fra deres topmodeller)
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et LG 42PC1R og er rigtig godt tilfreds med det, men det kan ikke måle sig med et Pioneer....
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige det Pioneer demonstreret i dag, først mod et phillips lcd til 15999kr, på almindelig antenne signal, jeg må bøje mig i støvet, sikke dog et billed det pioneer lavede, langt bedre end alt andet jeg har set. Bagefter satte han en blu ray på, bedre billed skal man lede længe efter! det må vist være skærmen jeg skal have  __________________ Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har samme TV som greg, men det er jo ikke det nyeste på markedet længere. Det vandt da EISA-awarden for 2006-2007, synes også selv det er et udemærket TV, men jeg tror heller ikke det kan ramle op mod Pioneers 428XD'er. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
Fik lige det Pioneer demonstreret i dag, først mod et phillips lcd til 15999kr, på almindelig antenne signal, jeg må bøje mig i støvet, sikke dog et billed det pioneer lavede, langt bedre end alt andet jeg har set. Bagefter satte han en blu ray på, bedre billed skal man lede længe efter! det må vist være skærmen jeg skal have |
|
|
Lyder somom du har set rigtigt Du vil ikke fortryde dit valg  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gatnuk skrev:
Nej synes jeg ikke... deres billige TV er alt for ringe og deres TV som laver et fornuftigt billed er simpelthen alt for dyrer i forhold til konkurrenterne. Og ambilight er mere magi end reel valuta for din invistering. Sådan føler jeg og folk har self. alle deres meninger og jeg bliver sq nok flamberet grundigt for min udtalelser. ^^
Desuden ligner Aurea TV(også min personlige mening self) noget fra en losseplads når den er slukket.
Flot når den er tændt, men utrolig grim og billig at se på slukket.
Og ja er selv ejer af Philips TV, men det er deres gode gamle CRT skærm af den gode slags. Deres LCD skærme har jeg desværre bare ikke noget til overs for :).
|
|
|
den smøre er som skidt ud af min røv.. jeg kunen simpelthen ikke være mere enig   __________________
|
| Til top |
|
| |