Sendt: 26 November 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I august måned blev jeg den normalt glade indehaver af et Sony KDL-40X3000 TV. Super godt billede og alt er som det skal være.
For ca. 1-1½ måned siden, begyndte jeg at få problemer med min DVB-T modtagelse af DR og TV2 (de eneste jeg ser via DVB-T). Billedet hakker ofte med lidt synligt flimmer / fejl, som gør at modtagelsen hakker, og bjælken med program information præsenteres, typisk ca. hvert minut eller mere. MEGET irriterende.
TV'et bliver også brugt til modtagelse af satellit programmer via en receiver, og her er der ingen problemer.
Min personlige ide er, at der måske er en fejl ved DVB-T tuneren i fjernsynet. Den eneste årsag til at jeg tror dette, er at fejlen ikke har været der hele tiden.
En anden mulighed kunne måske også være, at signalet af en eller anden årsag er blevet dårligt. Men det burde vel ikke være et problem ligesom i de analoge dage ? Hvis det skulle betyde noget, så bor jeg i Hillerød.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre, så håber nogen kan give mig noget input, eller måske ligefrem har samme problem ?
Jeg er desværre ikke så stor en teknik nørd, så håber ovenstående information er fyldestgørende.
|