Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD Skærm og skygger. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 November 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er ny i dette forum. Jeg har lige købt en fladskærm fra Aldi. Det er en Medion 32 tommer LCD. Den er rigtig flot og DVD står kniv skarpt på den. Men når vi ser fjernsyn med TDC kabel tv, så er det ligesom om at ansigter har en elelr anden " Skygge" eller det er lidt svært at forklare. Men fx hvis en person drejer hovedet hurtigt, så bliver hans " rynker" siddende et mili sekund på skærmen. Det er kun på nogle kanaler. Men altså som om angsigtet ikek følger med 100 %. Hvorfor gør den det ? . Der er vel ikek noget galt med fjernsynet ? . Der er intet problem når man ser DVD.  Jeg har bestilt en Digital box fra TDC. Tror i at det vil løse problemet, da det jo nu er analog ?

mange tak for hjælpen

Mvh

Michael

Til top Vis reposity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reposity Besøg reposity's Websted

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

må får hva man betaler for! andet kan jeg ikke sige.. et tv er mere end det man kan læse ud af specs. Derfor er det vigtigt at sørge for at se det
vise forskellige kilder inden du smider penge efter det så du undgår at købe katten i sækken! billedprocessoren i et medion kunne jeg godt
forestille mig ikke var af bedste kvalitet.
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Det havde fået gode anmeldelser ude på nettet, så jeg tror mere at det er det med at LCD skærme ikke kan vise analog signal super godt. For der er jo intet problem når jeg ser DVD.

Hilsen

Michael

Til top Vis reposity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reposity Besøg reposity's Websted

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

lad vær med at basere dit køb på anmeldelser.. se skærmene selv og sammenlign.. det er et problem med langt de fleste lcd ja!
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 November 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Det kan fremkomme ved både digitalt og analogt. Det er et LCD fænomen, og nu mindre man føler man vil smide efter TV, des større er problemet.

Fordi det måske ikke fremgår så tydeligt på DVD'en er fordi din dvd sender mange flere informationer som din skærm kan arbejde med(så skal den ikke gætte for meget) end et TV signal som den først skal hen og lege med. En ringe lavet DVD-film ville også kunne lave samme nummer.

Og nu ER medion ikke en super skærm, uanset hvad anmeldser siger. Det er en skærm for folk der tænker mere kvantitet end kvalitet men sådan er vi så forskellige.

reposity
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej Igen,

SÅ fik jeg digital modtageren og det gjorde en KÆMPE forskel.  Billedet står knivskapt, uden skygger eller noget andet på den nye Medion skærm.  Jeg var hos en kammerat igår der havde købt et samsung LCD skørm 37 tommer og min Medion skærm står ligeså flot selv om jeg købte det til 4500 kr ? .  Så det der med processor i fjernsyn, mon ikke det er mere psykologisk end rigtigt ? .   Jeg ved det ikek jeg er ihvertfald tilfreds.  Så også inde i HIFI Klubben nogle Metz LCD fjernsyn tror jeg de hed. De kostede 25.000 kr og der var billedet dårligere end på min skærm.

Alt er nu sat op med mit NAD  T43 Super forstærker og både lyd og billede er super, både med DVD og Fjernsyn. Længe leve digital boxen, tænk at forskellen var så stor fra det analog signal.

Hilsen

Michael

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 08 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke med det!.

Og ja der kan være kæmpe forskel

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 04/12 - Nu med XE1 - Bitstørm - "HD is the Way"

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes