Dr. Lyd Lukket konto Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
Sendt: 01 December 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
Hej
Altid stående, da plasmaskærmen går fra hinanden. Den består nemlig af 2 glasplader der er limet sammen omkring plasmacellerne. Hvis den ligger ned får tyngdenkraften pladerne til at gå fra hinanden og hovsa.....din skærm er død forevigt. LCD skal også transporteres stående.
king Udelukket fra forum Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
Sendt: 01 December 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
Dr. Lyd skrev:
Hej
Altid stående, da plasmaskærmen går fra hinanden. Den består nemlig af 2 glasplader der er limet sammen omkring plasmacellerne. Hvis den ligger ned får tyngdenkraften pladerne til at gå fra hinanden og hovsa.....din skærm er død forevigt. LCD skal også transporteres stående.
Jeg har været ude og sætte 3stk plasmaTv op i loftet så man kan ligge i sengen og se TV - den ene har hængt sådan på hoved i 4år nu..... og den virker fint
Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
Sendt: 01 December 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
king skrev:
Dr. Lyd skrev:
Hej
Jeg har været ude og sætte 3stk plasmaTv op i loftet så man kan ligge i sengen og se TV - den ene har hængt sådan på hoved i 4år nu..... og den virker fint
Det er også bedre at det hænger kontra at det bumper i bilen når man kører. Jeg tror det er de stød her der vil være slemme.
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
Sendt: 03 December 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
LCD tager ikke skade af at ligge ned, ej heller plasma. det eneste der sker med palsma er at det bilver mere følsomt overfor stød når det ligger ned, derfor ER det en risiko at løbe ved at transportere det liggende. men jeg har hørt om mange der har gjort det uden problemer. især hvis det er pakket forsvarligt ind. så skal der ret meget til før det tager skade.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum