Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Farveproblem på Infocus SP4805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 14 December 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Jeg havde lige sat Pirates of the carribean 3 på, men farverne så meget mærkelige ud.

Billedet var temmelig mørkt og folks hud var meget gult. Prøvede derefter Ocean's 12 og allerede inden filmen kom igang var der problemer. På et tidspunkt var den højre halvdel af billedet klart rødt, når jeg så det på mit tv, men på projektoren (via component) var den røde farve nu blevet nærmest karrygult.

Jeg tjekkede kablerne, men de sad som de skulle. Jeg har ikke pillet eller justeret i opsætningen af hverken dvd afspilleren eller projektoren, så jeg ved ikke hvad der er galt.

Brugte den for en uge siden og der var der ikke noget galt.

Hjælp er være MEGET velkommen!

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 December 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Du er nok nødt til at gå lidt systematisk til værks.

* Prøv med en anden kilde på en anden indgang.

* Prøv at nulstille projektoren til fabriksindstillingerne. (Inden du foretager dette, kan du evt. skrive dine nuværende indstillinger ned.)

Hvis intet af ovenstående hjælper på problemet, må du nok se i øjnene at projektoren er defekt. Hvis der stadig er garanti på den, er det således bare til reparation med den.

Hvis der ikke er garanti, kan du prøve at indlæse ny firmware. Jeg tvivler nu på at det skulle hjælpe, men det koster jo intet at prøve. (Jeg har med computere at gøre til daglig, og en meget sjælden gang har det hjulpet at indlæse firmwaren på ny, hvis en ting opfører sig tosset.)

Håber du får løst problemet

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Du er nok nødt til at gå lidt systematisk til værks.

* Prøv med en anden kilde på en anden indgang.

* Prøv at nulstille projektoren til fabriksindstillingerne. (Inden du foretager dette, kan du evt. skrive dine nuværende indstillinger ned.)

Hvis intet af ovenstående hjælper på problemet, må du nok se i øjnene at projektoren er defekt. Hvis der stadig er garanti på den, er det således bare til reparation med den.

Hvis der ikke er garanti, kan du prøve at indlæse ny firmware. Jeg tvivler nu på at det skulle hjælpe, men det koster jo intet at prøve. (Jeg har med computere at gøre til daglig, og en meget sjælden gang har det hjulpet at indlæse firmwaren på ny, hvis en ting opfører sig tosset.)

Håber du får løst problemet

Det bliver nok lidt vanskeligt med en anden indgang, da det kun er component der er i brug.

Jeg har overvejet at nulstille den, men jeg tvivler på det vil hjælpe.

Ang. garanti er den ca. 2 år gammel, men den er købt med 5 års udvidet garanti, så jeg håber ikke det vil være et problem at få hifi klubben til at kigge på den.

Jeg har slet ikke overvejet at indlæse firmware igen, og jeg er ikke meget for det. Dels fordi jeg ikke ved hvordan noget sådant foregår, og så fordi jeg er lidt udsikker på hvad sælger vil sige til det.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Nå, men har jeg så kigget lidt mere på den.

Først kiggede jeg på min Ps2 via s-video indgangen. Har var der ingen problemer overhovedet med farverne. Billedet var selvfølgeligt ikke så pænt som via component, men det havde jeg regnet med.

Herefter ville jeg undersøge om det måske var ved min Marantz dv6001's componentudgang problemet lå, så jeg startede min xbox 360 der også er tilsluttet projektoren via component. (Component fra dvd og xbox kører ind i reciever og så videre til projektor via samme kabel). Her var der samme problem som med Marantz'en, så dens udgang fejler ikke noget.

Jeg har også nulstillet projektoren til fabriksindstillingerne, men det hjalp heller ikke noget.

Mit bedste bud må derfor være at enten fejler componentkablet mellem receiver og projektor et eller andet (hvorfor ved jeg ikke, jeg har ikke haft fat i det), eller også er der noget galt med projektorens componentindgang og/eller dertilhørende hardware.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 December 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jamen så er vi jo kommet videre. Nu kan problemet enten være:

*  Projektorens component indgang.
*  Receiverens component udgang / indbyggede omskifter.
*  Component kablet som forbinder receiver og projektor.

Prøv at tilslutte din DVD afspiller direkte til projektoren udenom receiveren, og se hvad der sker.

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Jamen så er vi jo kommet videre. Nu kan problemet enten være:

*  Projektorens component indgang.
*  Receiverens component udgang / indbyggede omskifter.
*  Component kablet som forbinder receiver og projektor.

Prøv at tilslutte din DVD afspiller direkte til projektoren udenom receiveren, og se hvad der sker.

ja, og så blev det gjort. DVD direkte til projektor, og der var ingen problemer mere. Billedet så ud som det skulle, og det betyder så, at der ikke er noget galt med hverken DVD'en, kablet eller projektoren. Desværre betyder det så, at receiveren er lettere defekt. Jeg kan med garanti sige, at jeg ikke har pillet ved noget som helst i receiverens indstillinger, og der er iøvrigt heller ikke mulighed for justere noget ved farverne der.

Tusind tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes