| Forfatter |
|
rajmando Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg står og skal til at købe en plasma 42 tommer bassedreng. Skal ud og kigge på ihvertfald Pana 42pv70 der står i 11K i tapeconnection, og 9K andre steder på nettet og 7,5K i tyskland. Det jeg er interesseret i er selvfølgelig at stå godt ifm evt reperation eller bytning ved fejl. Altså vi husker allesammen Alfaviews konkurs og hvordan folk tabte penge.
Jeg betaler ikke op til 3500 kr ekstra, for at købe den i tapeconnection hvis jeg ikke får noget for pengene som jeg ikke kan få andre steder. Altså nu er mit første valg at tage til Tyskland og købe ved flensborg evt mediamarkt dernede. Hvordan står jeg mht reperation i Danmark? Skal jeg tjekke efter om de er autoriserede eller lignende? Og hvad med parallelimport? Må det ikke være parallelimporteret? Jeg skal nemlig også have hddvd afspiller film, og blu-ray afspiller når jeg alligevel er dernede. Så hvad vil være mest fornuftigt ift garanti, og bytning og reperation. Kontra de ekstra høje priser i DK. Får man valuta for pengene i Danmark?
|
| Til top |
|
| |
rajmando Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første. Du sparer af ikke noget af betydning ved at købe den i Media-Markt - og siden de har prisgaranti - andre butikker i nord for Hamburg. Brug evt. en annonce med prisforskellen til at overbevise din din lokale forhandler om at han skal give dig rabat.
Hvis fjernsynet bliver defekt, skal det indleveres hvor det er købt. Det er alt andet lige nemmere lokalt. Er noget købt over nettet i udlandet (parallelimport) kan du på ingen måde forvente hjælp fra den danske importør... du er jå gået uden om ham i første omgang.
Jeg bor et stenkast fra Media-Markt i Flensburg og jeg har købt min Panasonic i Tapeconnection... Det var den billigste butik jeg kunne finde "Live". __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige - hvis jeg læser rigtigt - at MediaMarkt ikke kan sælge en PX70 billigere end små 11k som TC tager?! Det lyder da vanvittigt.
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
rajmando Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Frede den model jeg har kigget på koster jo ca 1000-1100 euro og 11.000 i TP. 3500 krs forskel. Det kan så godt være at den ikke koster det i Media-Markt, men ellers kan man jo købe den på nettet og få den fragtet for måske en plovmand ekstra eller finde en anden butik nede ved grænsen. Så Tapeconnection skal ned i pris før det kan betale sig for mig at købe den. Ellers kan jeg jo ligeså godt købe den hvis ikke i tyskland så i malmø, der er ca 2000 kr at spare på den model. Den der med at den skal indleveres der hvor man har købt den var jeg ikke klar over.
Det gør det jo en anelse mindre attraktivt at købe i Tyskland. Nå men nu tror jeg rent faktisk at jeg prøver at presse TP, ellers så må jeg et smut til malmø.
|
| Til top |
|
| |
rajmando Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Frede det er så ikke rigtigt det med at det skal indleveres hvor det er købt. Det er garanti på det i hele europa har jeg lige læst mig til fra Panasonic, også ved parallelimport. Også ved køb i tyskland.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede sig lige til hvad du finder ud af med prisen og hvilken butik, da jeg også selv står og overvejer netop denne model. Men heller ikke vil give den pris de pt. koster i DK - er den ikke steget eller....?
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.geco.dk har den til 9500kr det synes jeg sku er billigt, ikke parallelimport og med fuld dansk garanti. __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
| Vil det sige - hvis jeg læser rigtigt - at MediaMarkt ikke kan sælge en PX70 billigere end små 11k som TC tager?! Det lyder da vanvittigt. |
|
|
Har lige været ovre og kigge i butikken. Deres aktuelle tilbudspris på PV71 er 1299,- Ævro (9800,-DKK). PX71, som de ikke har i butikken pt. er selvsagt dyrere.
... og som tidligere nævnt, fås det ikke billigere nord for Hamburg kva prisgaranti'en.
De 1000 kr (eksl. transport) synes jeg ikke er nok sparet til at jeg vil droppe at handle lokalt. Alternativt kan man som foreslået hoppe på Geco og få det leveret. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope gider heller ikke bøvle med det for en tudse.
Så pv70 idag i Bilka til 9.000 rent, så det kan da være jeg skal handle der. __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |