| Forfatter |
|
Firedog Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg kigget meget omkring og fundet ud af at det ER samsungj eg skal have, et 40". DVB-T modtager HDMI og self hd ready eller hva det ellers hedder havde regnet med en 11000 ca.
dog så er der SÅ MANGE MODELLER, at jeg bliver i tvivl hva man skal købe.. de har så mange der hed f.eks LE40M86BD, eller LE40S, osv, hva er forskellen på disse?? de ligner hianden syns jeg
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig skulle den komme.......
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firedog
Det er måske en ide at starte med at læse, da det gøre os bedre rustet når den store beslutningen skal tages, også for at finde ud af om budgettet måske skal øges en 1000 lap eller mere.
Se Magasinet digital: "Flere meninger om HD ready 1080p"
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Firedog
Det er måske en ide at starte med at læse, da det gøre os bedre rustet når den store beslutningen skal tages, også for at finde ud af om budgettet måske skal øges en 1000 lap eller mere.
|
|
|
Eller 70 1000 lapper mere så han kan få sig en BV7-40C, ikke PP 
|
| Til top |
|
| |
Firedog Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Firedog
|
|
|
jeg har prøvet at læse omkring og jeg er forelsket i Samsungs design og 40"'eren er nice! dog syns jeg bare der er nogle små forskelle på model numre men hva er forskellen egenlig så? jeg erikke meget for plasma, hvorfor ved jeg ikke. tror nok det har noget at gøre med at hvis skærmbilledet er på længere tid så fryser det fast.. har jeg ikke lyst til at komme ud for. jeg falder nemt i søvn med tv tændt. undskyld jeg ikke kan uddbyde mig mere, men det eneste jeg lige kan se jeg skal bruge er HDMI, Component, DVB-t tuner, 40" og helst samme design som samsungs.. :)' edit: Det skal da være 1080p som jeg mener hedder hd-ready
|
| Til top |
|
| |
Firedog Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
f.eks er den model du linker til den samme som denne?? http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380553
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til der er en lille forskel...Den hos Wupti.com har et x sidst i modelbetegnelsen, og det ser ud til den har en HDMI port mere. Ellers kan jeg ikke se den store forskel, umiddelbart.
|
| Til top |
|
| |
Gummimand Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har læst her inde et sted at samsung modeller hedder s,r,n,m og f hvor s er det dårligst og f er det bedste, jeg kikker på le32m86bd den er bare 32 i stedet for 40. her er et link til hvor du kan få lidt mere og vide de har næsten samme spøgsmål som du har.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57608&P N=1
hilsen henrik
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gummimand skrev:
jeg har læst her inde et sted at samsung modeller hedder s,r,n,m og f hvor s er det dårligst og f er det bedste, jeg kikker på le32m86bd den er bare 32 i stedet for 40. her er et link til hvor du kan få lidt mere og vide de har næsten samme spøgsmål som du har.
hilsen henrik
|
|
|
helt korrekt.. tror det er mig der har skrevet den historie et sted  til 10k ville jeg gå efter et M8 eller F8. men sørg for at model koden ender på XEE så er den købt gennem samsung nordic. så får du meget bedre service i tilfæde af fejl. og du har nul tolerance på pixelfejl. der hvor du beslutter dig for at købe den skal du spørge til model KODEN. og vil de ikke oplyse den er det næsten helt sikekrt parallel import. og du får ikke den bedre service.  __________________
|
| Til top |
|
| |
Firedog Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
Gummimand skrev:
hilsen henrik
|
|
|
helt korrekt.. tror det er mig der har skrevet den historie et sted 
til 10k ville jeg gå efter et M8 eller F8. men sørg for at model koden ender på XEE så er den købt gennem samsung nordic. så får du meget bedre service i tilfæde af fejl. og du har nul tolerance på pixelfejl.
der hvor du beslutter dig for at købe den skal du spørge til model KODEN. og vil de ikke oplyse den er det næsten helt sikekrt parallel import. og du får ikke den bedre service. 
|
|
|
MANGE TAK!!! det jeg skulle vide, :) dog et sidste spørgsmål jeg tror det bliver en m8 da den ligger på de 9k ca.. men hva er forskellen på 86 og 87??? kan ikke finden en måde hvor jeg kan sammenligne dem begge.
|
| Til top |
|
| |
Keler Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phil skrev:
|
Selvfølgelig skulle den komme.......
|
|
|
Hehe, sarkastisk?!
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, kun lidt mild ironi...  , men lidt sandhed er der vel i det?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firedog skrev:
[QUOTE=Peter Pan]
jeg erikke meget for plasma, hvorfor ved jeg ikke. tror nok det har noget at gøre med at hvis skærmbilledet er på længere tid så fryser det fast.. har jeg ikke lyst til at komme ud for. jeg falder nemt i søvn med tv tændt.
undskyld jeg ikke kan uddbyde mig mere, men det eneste jeg lige kan se jeg skal bruge er HDMI, Component, DVB-t tuner, 40" og helst samme design som samsungs.. :)'
edit: Det skal da være 1080p som jeg mener hedder hd-ready
|
|
|
Samsung har vundet store markedsandele via dygtig markedsføring,og ikke mindst et design der i den grad rammer. Deres F8X-serie performer også rimelig kompetent, - hvorimod jeg helt klart ville vælge plasma udfra nævnte budget.Medmindre man har et specifikt LCD behov (HTPC,consolspil,pc o.l ) vil et 10-12k plasma være et klart bedre valg, (- og bemærk at et 42" TV,faktisk har 10% større skærmareal end et 40" ! ! .)
|
| Til top |
|
| |
Firedog Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Firedog skrev:
[QUOTE=Peter Pan]
jeg erikke meget for plasma, hvorfor ved jeg ikke. tror nok det har noget at gøre med at hvis skærmbilledet er på længere tid så fryser det fast.. har jeg ikke lyst til at komme ud for. jeg falder nemt i søvn med tv tændt.
undskyld jeg ikke kan uddbyde mig mere, men det eneste jeg lige kan se jeg skal bruge er HDMI, Component, DVB-t tuner, 40" og helst samme design som samsungs.. :)'
edit: Det skal da være 1080p som jeg mener hedder hd-ready
|
|
|
Samsung har vundet store markedsandele via dygtig markedsføring,og ikke mindst et design der i den grad rammer. Deres F8X-serie performer også rimelig kompetent, - hvorimod jeg helt klart ville vælge plasma udfra nævnte budget.Medmindre man har et specifikt LCD behov (HTPC,consolspil,pc o.l ) vil et 10-12k plasma være et klart bedre valg, (- og bemærk at et 42" TV,faktisk har 10% større skærmareal end et 40" ! ! .) |
|
|
det skal tit bruges til DVD film og Konsol spil. og et 42" kan ikke være på den væg det skal hænge :)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Firedog skrev:
MANGE TAK!!! det jeg skulle vide, :) dog et sidste spørgsmål jeg tror det bliver en m8 da den ligger på de 9k ca.. men hva er forskellen på 86 og 87??? kan ikke finden en måde hvor jeg kan sammenligne dem begge.
|
|
|
de sidste tal i model koden (her 6 eller 7) angiver små design forskelle. f.eks om den nedre kant på tv'et er chrom eller gennemsigtig. ellers er tv'ene helt identiske  og M8 er et dejligt tv. hvis ikke F8 var kommet var det også mit foretrukne valg  __________________
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|