Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Hello there

Var i går på besøg hos noget familie , som lige havde fået et  32" fladskærm kostpris 11.000kr.  ,  antennesignalet får de fra YOU SEE  analogt ,  ud af de 15 programer som de har valgt fra pakken , var der kun 3 som gav et flot billed , de andre så ud som en dårlig  vhs video tilsyneladende er det nye fjernsyn meget mere kritisk mht. antennesignalet kvalitet  , da det afslører alt nådesløst , ligesom et rigtigt godt stereo-anlæg ,  hvis de skal have flot billed på alle programmer ,bliver de så nødt til at have , en dvb-c  reciver  og samtidig få ændret antennesignalet til digital  ,  fjernsynet kan også modtage dvb-t signaler men dem sender man jo kun som luftbårende , og pt. er der kun 3 ,   Dr 1  DR 2 & TV 2 

Altså  en fjernbetjening mere , et fjernsyn som er 2,5 gange dyre end et gammeldags , en antennepakke som er 150 Kr. dyre pr. mdr. end den de nu har.

Det var  synd for dem at deres gamle , Salora  tabte pusten , for det gav sgu flotte billeder. samlet set.

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS
 
andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 758
Sendt: 24 December 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

den historie er jo bestemt ikke ny 

det er der mange der oplever. især det med elendigt signal fra TDC


__________________
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 25 December 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

CAPS skrev:

Hello there


Var i går på besøg hos noget familie , som lige havde fået et  32" fladskærm kostpris 11.000kr.  ,  antennesignalet får de fra YOU SEE  analogt ,  ud af de 15 programer som de har valgt fra pakken , var der kun 3 som gav et flot billed , de andre så ud som en dårlig  vhs video tilsyneladende er det nye fjernsyn meget mere kritisk mht. antennesignalet kvalitet  , da det afslører alt nådesløst , ligesom et rigtigt godt stereo-anlæg ,  hvis de skal have flot billed på alle programmer ,bliver de så nødt til at have , en dvb-c  reciver  og samtidig få ændret antennesignalet til digital  ,  fjernsynet kan også modtage dvb-t signaler men dem sender man jo kun som luftbårende , og pt. er der kun 3 ,   Dr 1  DR 2 & TV 2 


Altså  en fjernbetjening mere , et fjernsyn som er 2,5 gange dyre end et gammeldags , en antennepakke som er 150 Kr. dyre pr. mdr. end den de nu har.


Det var  synd for dem at deres gamle , Salora  tabte pusten , for det gav sgu flotte billeder. samlet set.


MVH. CAPS



Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Tag en PS3 med og nogle Blueray film. Så er dine forældre ikke så triste mere.

nå ontopic. Vi har samme problem hjemme hos os. HDTV + analog = crap. 

Jeg har læst på recorder.dk at TDC skulle komme med en HD boks i starten af det nye år. Det er jo en dum mellemtid vi er i nu.

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 25 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:

Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.

Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Bluesky skrev:
Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.


Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på



Nu skrev jeg ikke det koster 200kr. om året. Det koster 200kr. om året ekstra i forhold til analogt for at modtage digitalt og det uanset hvor mange kanaler man modtager. Dertil kommer prisen for de betalings kanaler man modtager men den skal man jo også betale hvis man modtager analogt.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 25 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
brasch skrev:

Bluesky skrev:
Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.


Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på



Nu skrev jeg ikke det koster 200kr. om året. Det koster 200kr. om året ekstra i forhold til analogt for at modtage digitalt og det uanset hvor mange kanaler man modtager. Dertil kommer prisen for de betalings kanaler man modtager men den skal man jo også betale hvis man modtager analogt.

jeg har den store pakke, jeg har et selectorkort med canal + pakken og et uden ekstra kanaler på. Jeg kan tage alle mine kanaler på kortet med canal +, men på det andet kan jeg ikke se andet end dr 1, dr 2 og tv2



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 25 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Det lyder som at det kort du kun kan tage dr1, dr2 og tv2 ikke virker. Du kan nemlig tage dr1, dr2 og tv2 uden kort overhoved, da de gratis kanal ikke koster noget ekstra at modtage digitalt. Prøv at tage det ud af selectoren og du vil stadig kunne tage de samme kanaler.

Du må så fejlmelde det til tdc for du skal kunne tage alle dine kanaler med kortet.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 26 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger alligevel kun selector i stuen og jeg har ikke behov for mere end 1 kort alligevel. Jeg ved faktisk ikke helt hvor det andet kom fra, men hva før jeg får en flad i soveværelset har jeg alligevel ikke brug for et kort mere



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 26 December 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Du kan selvfølgelig ikke bruge et kort som du ikke betaler abonnement for, altså de 200kr. om året.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes