| Forfatter |
|
CAPS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello there
Var i går på besøg hos noget familie , som lige havde fået et 32" fladskærm kostpris 11.000kr. , antennesignalet får de fra YOU SEE analogt , ud af de 15 programer som de har valgt fra pakken , var der kun 3 som gav et flot billed , de andre så ud som en dårlig vhs video tilsyneladende er det nye fjernsyn meget mere kritisk mht. antennesignalet kvalitet , da det afslører alt nådesløst , ligesom et rigtigt godt stereo-anlæg , hvis de skal have flot billed på alle programmer ,bliver de så nødt til at have , en dvb-c reciver og samtidig få ændret antennesignalet til digital , fjernsynet kan også modtage dvb-t signaler men dem sender man jo kun som luftbårende , og pt. er der kun 3 , Dr 1 DR 2 & TV 2
Altså en fjernbetjening mere , et fjernsyn som er 2,5 gange dyre end et gammeldags , en antennepakke som er 150 Kr. dyre pr. mdr. end den de nu har.
Det var synd for dem at deres gamle , Salora tabte pusten , for det gav sgu flotte billeder. samlet set.
MVH. CAPS
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
den historie er jo bestemt ikke ny  det er der mange der oplever. især det med elendigt signal fra TDC
__________________
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
CAPS skrev:
Hello there
Var i går på besøg hos noget familie , som lige havde fået et 32" fladskærm kostpris 11.000kr. , antennesignalet får de fra YOU SEE analogt , ud af de 15 programer som de har valgt fra pakken , var der kun 3 som gav et flot billed , de andre så ud som en dårlig vhs video tilsyneladende er det nye fjernsyn meget mere kritisk mht. antennesignalet kvalitet , da det afslører alt nådesløst , ligesom et rigtigt godt stereo-anlæg , hvis de skal have flot billed på alle programmer ,bliver de så nødt til at have , en dvb-c reciver og samtidig få ændret antennesignalet til digital , fjernsynet kan også modtage dvb-t signaler men dem sender man jo kun som luftbårende , og pt. er der kun 3 , Dr 1 DR 2 & TV 2
Altså en fjernbetjening mere , et fjernsyn som er 2,5 gange dyre end et gammeldags , en antennepakke som er 150 Kr. dyre pr. mdr. end den de nu har.
Det var synd for dem at deres gamle , Salora tabte pusten , for det gav sgu flotte billeder. samlet set.
MVH. CAPS |
|
|
Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag en PS3 med og nogle Blueray film. Så er dine forældre ikke så triste mere.
nå ontopic. Vi har samme problem hjemme hos os. HDTV + analog = crap.
Jeg har læst på recorder.dk at TDC skulle komme med en HD boks i starten af det nye år. Det er jo en dum mellemtid vi er i nu.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal.
|
|
|
Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Bluesky skrev:
| Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal. |
|
|
Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på |
|
|
Nu skrev jeg ikke det koster 200kr. om året. Det koster 200kr. om året ekstra i forhold til analogt for at modtage digitalt og det uanset hvor mange kanaler man modtager. Dertil kommer prisen for de betalings kanaler man modtager men den skal man jo også betale hvis man modtager analogt.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
brasch skrev:
Bluesky skrev:
| Nu koster et digitalt signal fra YOU SEE altså kun 200 kr. ekstra om året og der er ikke noget der skal ændres ved deres antennesignal, men ja de skal have en dvb-c modtager (selector). Det er så ikke nogen garanti for at alle kanaler står lige flot, men det er nu ikke YOU SEE's skyld at nogen kanaler sender et dårligt signal. |
|
|
Hvis du kun betaler de 200kr om året får man stadig kun dr1, dr2 og tv2. TDC påstår i hvert fald at de ikke gør noget ved kanalerne, men så forstår jeg bare ikke at tv2 analogt via en stueantenne står bedre hos mig end det gør via tdc's kabelnet digitalt. Jeg har haft dem ude og se på det, de mener ikke der er noget i vejen med forbindelsen, så det kostede en mindre bondegård. De fleste af tdc's kanaler er da lidt bedre i digital kvalitet, men til gengæld er de analoge signaler også tæt på at være umulige at se på
|
|
|
Nu skrev jeg ikke det koster 200kr. om året. Det koster 200kr. om året ekstra i forhold til analogt for at modtage digitalt og det uanset hvor mange kanaler man modtager. Dertil kommer prisen for de betalings kanaler man modtager men den skal man jo også betale hvis man modtager analogt.
|
|
|
jeg har den store pakke, jeg har et selectorkort med canal + pakken og et uden ekstra kanaler på. Jeg kan tage alle mine kanaler på kortet med canal +, men på det andet kan jeg ikke se andet end dr 1, dr 2 og tv2 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som at det kort du kun kan tage dr1, dr2 og tv2 ikke virker. Du kan nemlig tage dr1, dr2 og tv2 uden kort overhoved, da de gratis kanal ikke koster noget ekstra at modtage digitalt. Prøv at tage det ud af selectoren og du vil stadig kunne tage de samme kanaler.
Du må så fejlmelde det til tdc for du skal kunne tage alle dine kanaler med kortet.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger alligevel kun selector i stuen og jeg har ikke behov for mere end 1 kort alligevel. Jeg ved faktisk ikke helt hvor det andet kom fra, men hva før jeg får en flad i soveværelset har jeg alligevel ikke brug for et kort mere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan selvfølgelig ikke bruge et kort som du ikke betaler abonnement for, altså de 200kr. om året.
|
| Til top |
|
| |