Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye skærme fra Pioneer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Kl. 12 nyhederne på tv2 indeholdt et kort indslag om, at Pioneer havde præsenteret en skærm der blot skulle være 9 mm dyb. Ny teknologi? Nogen der ved mere?
Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Nej, desværre ved intet, men vil bestemt følge med i emnet, lyder spændende. Det ville jo især være en fordel hvis man vil bygge det ind i væggen f.eks.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Såvidt jeg husker var det 'bare' et plasma tv.

Men at de fremviser det har ingenting at gøre med, at det kommer i handlen indenfor nogen overskuelig fremtid. De næste modeller kommer sandsynligvis som normalt i august-agtigt, og det kan da godt være, at næste generations nyhed er, at de er vildt tynde, men lad være med at holde vejret.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Sendt: 30 December 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Exxtreme]Her kan i se det korte indslag: http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-9859233.html[ /QUOTE]

Nice move. Havde selv prøvet at lede efter indslaget, men uden held.

Fangede ikke, som Naiera skrev, at der var tale om plasma. Men godt ser det ud.

Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 30 December 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvornår vi får lov at se denne skønhed på markedet.

Nice ser det ud.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Gad vide hvornår vi får lov at se denne skønhed på markedet.

Nice ser det ud.

Ja det ville jeg også gerne vide, men gætter på at der slet ikke er planer om at lancere det... Det er garanteret "kun" en prototype som vil blive ændret flere gange inden markedet skriger efter de helt tynde fladskærme... Gad godt at vide specs på det tv som det er nu, om det er tilsvarende deres 8G skærme...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Uanset om det er en prototype eller ej så er alene dets eksistens af betydning for Pioneer da det illustrerer deres kompetencer og evner over for såvel nutidige som fremtidige købere.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Uanset om det er en prototype eller ej så er alene dets eksistens af betydning for Pioneer da det illustrerer deres kompetencer og evner over for såvel nutidige som fremtidige købere

Selvfølgelig er det det... Det er da en statement der vil noget, og det er da et stykke i den rigtige retning mod den HELT tynde skærm... Der er indenfor computerverdenen allerede lavet skærme der har lærredstykkelse og kan rulles sammen, og det er jo det der stiles imod... Måske ikke lige at de skal kunne rulles sammen, men at de bliver helt tynde...

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 30 December 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Havde dog aldrig troet at plasma kiunne gøres så tynde men at man derimod måtte benytte en anden teknologo som fx. OLED.

Pioneer kan bare deres kram og jeg skal 100% have sådan en svend når de kommer på markedet.  Men f**k jeg hadder mig selv, for nu har jeg igen lyst til at springe et køb over her til sommer bare for at vente igen. Det er jo en skrue uden ende. 

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Havde dog aldrig troet at plasma kiunne gøres så tynde men at man derimod måtte benytte en anden teknologo som fx. OLED.

Pioneer kan bare deres kram og jeg skal 100% have sådan en svend når de kommer på markedet.  Men f**k jeg hadder mig selv, for nu har jeg igen lyst til at springe et køb over her til sommer bare for at vente igen. Det er jo en skrue uden ende. 

Det er nemlig en skrue uden ende, og uanset hvornår man køber sin fladskærm så bliver man "bollet i røven" for der er allerede produceret afløseren... Den er selvfølgelig bare ikke offentliggjort endnu...

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

HeeHeeee... - Køb du trygt en Pioneer allerede nu - det spiller en milliard!!

Min 50" ( 508XD ) "fylder" 145 milimeter ud i rummet med det "originale" vægbeslag, det er sgu ikke så dumt...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Tjahhh . . . jeg så nu hellere,at fabrikanterne brugte energien  på,at forbedre billedet. Om produktet er 10 cm eller 1 cm dybt, -  er sgu lidt ligegyldigt i min verden/stue
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Tjahhh . . . jeg så nu hellere,at fabrikanterne brugte energien  på,at forbedre billedet. Om produktet er 10 cm eller 1 cm dybt, -  er sgu lidt ligegyldigt i min verden/stue

De sidste mange generations-skift på Pioneer'ne har givet en klar forbedring hver eneste gang... Sikkert derfor at det nu er Pioneer der har de suverænt bedste billeder i størrelserne...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Tjahhh . . . jeg så nu hellere,at fabrikanterne brugte energien på,at forbedre billedet. Om produktet er 10 cm eller 1 cm dybt, - er sgu lidt ligegyldigt i min verden/stue

Enig!

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

lennon skrev:

De sidste mange generations-skift på Pioneer'ne har givet en klar forbedring hver eneste gang... Sikkert derfor at det nu er Pioneer der har de suverænt bedste billeder i størrelserne...!!

Lars / Viborg

Iflg OttoAV var der faktisk kun tale om marginale forbedringer fra Pio436 til Pio427 . Hvorimod der var tale om et mindre kvantespring da 428 blev lanceret.

Og mht den "pæne tynde" ? - lad os nu se om der overhovedet er tale om et serie-produkt på kort sigt. Om ca3 uger ved vi i hvert fald hvad 2008 vil bringe fra Pioneer .

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 December 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
NillerViborg skrev:

lennon skrev:

Lars / Viborg

Iflg OttoAV var der faktisk kun tale om marginale forbedringer fra Pio436 til Pio427 . Hvorimod der var tale om et mindre kvantespring da 428 blev lanceret.

Og mht den "pæne tynde" ? - lad os nu se om der overhovedet er tale om et serie-produkt på kort sigt. Om ca3 uger ved vi i hvert fald hvad 2008 vil bringe fra Pioneer .

Hej Lennon!!

Nu fandtes 436 jo i et væld af forskellige versioner, umiddelbart vil jeg sige, at jeg oplever forskellen i signal-behandlingen mellem 436 og 427 som lisså stor som på 427 og 428 - hvor 428 yderligere bibringer et meget sortere sort-niveau!!?

Lars / Viborg

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Uanset hvornår man køber sin fladskærm så bliver man "bollet i røven" for der er allerede produceret afløseren...

Uha, jeg tror sku at jeg beholder mit gamle tv et par år endnu     
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Måske ikke lige at de skal kunne rulles sammen, men at de bliver helt tynde...

det vil da alt andet lige gøre det lettere at få hjem i stuen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 31 December 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
lennon skrev:
NillerViborg skrev:

lennon skrev:

Lars / Viborg

Hej Lennon!!

Nu fandtes 436 jo i et væld af forskellige versioner, umiddelbart vil jeg sige, at jeg oplever forskellen i signal-behandlingen mellem 436 og 427 som lisså stor som på 427 og 428 - hvor 428 yderligere bibringer et meget sortere sort-niveau!!?

Lars / Viborg

det findes der nok lige så mange synspunkter omkring som der findes folk der har set begge i kortere eller længere tid. Jeg har selv 436 og tiden er ved at løbe fra det. Det kan ikke rigtigt håndtere 1080p/24, heller ikke med pure cinema tændt. Derudover synes jeg bedre om boksen fremfor at skulle føre alle kabler op til tv'et

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes