| Forfatter |
|
MArxu Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været inde på panasonic's hjemmeside og hifipriser.dk og ledt efter spec's på TH42px70 og TH42px71.
På panasonic's hjemmeside står der at TH42px70 har 1080p men inde på hifipriser står der 720p..
Hvad er det rigtige?
Hifipriser skriver at TH42px71 har 1080p og nede i tapeconnection siger de at den har 720p..
Hvad er rigtigt..?
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
TV'et kan konvertere et 1080p signal ned til 720p. Selve panelet har en opløsning på 1024 x 768.
Ellers et lækkert TV, har et PX71 selv :)
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
PX70 er scandinavisk model, PX71 er centraleuropæisk model ( Tysk parallel-import ), PX74 er europæisk kædemodel ( Expert, 2Tal mm. ) med 500 sider mere text-TV hukommelse
Ellers har de samme data..., kan vise et 1080P signal nedskaleret, panelet er 1024x768 = 720P...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
MArxu Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den diskrete ramme rummer avanceret billedteknik. V Real II processoren skalerer indkommende materiale som TV programmer og DVD signaler op til 1080p. Det betyder, at alt, hvad du ser på skærmen, bliver lidt klarere, skarpere og roligere end det originale materiale.
TV’et kan også gengive de seneste videoformater som Blu ray Disc og High-definition spilkonsoller, for det kan modtage 1080p signaler via to HDMI terminaler.
af det jeg kan læse ud fra det her lyder det da ikke som om det nedscalere signalet..?
eller er det mig der er en totalt spasser..?
|
| Til top |
|
| |
MArxu Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dig der er lidt spasser  (håber du forstår ironi). Der står jo netop at den kan modtage 1080p SIGNALER. Disse signaler skalerer den så ned til 720p.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal også lige huske, man får ikke kun et tv men også et spejl når man køber PX. Der er mange roser til PX. Her og andre steder. Har også selv lige fået et. Men når man ser scener hvor billedet er mørkt. Feks. koncert optagelser, ja så kan man se sig selv og ens sofa. Det hører med til det samlede billede, og trækker MEGET ned. Jeg fortryder ihvertfald mit køb. Og det er kun 8 dg. gammelt.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Man skal også lige huske, man får ikke kun et tv men også et spejl når man køber PX. Der er mange roser til PX. Her og andre steder. Har også selv lige fået et. Men når man ser scener hvor billedet er mørkt. Feks. koncert optagelser, ja så kan man se sig selv og ens sofa. Det hører med til det samlede billede, og trækker MEGET ned. Jeg fortryder ihvertfald mit køb. Og det er kun 8 dg. gammelt.
|
|
|
Det afhænger jo af hvordan din stue er indrettet og hvor TV står placeret i forhold til lamper og vinduer.
Jeg oplever overhovedet ingen problemer med genskær i skærmen (se min stue i min signatur), men hos min kæreste, der har har en helt åben stue med store vinduer fra gulv til loft, ja, der har hun problemer om dagen når solen står ind eller hvis hun vælger at placere en lampe lige i front af skærmen.
Jeg kan kun anbefale det og sådan problemer med genskær er noget alle TV med glasplade foran har problemer med (i hvert fald dem jeg har set). Har dog ikke set Panasonics modeller med anti-glare. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv købt 42PX70 for en måned siden, og har bestemt ikke fortrudt.
DKsoulman: har du prøvet at ændre på din lyssætning, eller vinkelen på TV'et. Jeg bange for du vil få samme problem med andre TV'er, måske i lidt mindre omfang. Jeg kan ikke genkende problemmet i mit setup.
__________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |