| Forfatter |
|
Elroy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Alle,
Jeg er ny her på siden men håber i kan give mig et par råd.
Jeg har købt et Samsung LE-46M87BD, og har fulgt rådene i Flatpanels test af skærmen. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1183016462&archive=&start_from
Men jeg må sige jeg er meget utilfreds, men ved ikke om det er mig eller skærmen har der er fejlen.
Først er alle tv programmerne meget uklare, er det fordi et lille tv signal, bliver trukket stor til 46" ?
Eller vil det blive meget bedre med en digital modtager ?
Hvis jeg afspiller en dvd, er filmen ok, i 16:9 indtil der kommer mange artister på skærmen ( filmen er Lord of the rings), ved alle andre skærmformater( wide, auto wide, fuld skærm) er det nedereste af teksten væk. Er det min dvd, der er for dårlig, vil det blive bedre med HDMI kabel og en ny dvd afspiller ?
Tja der er mange flere spørgsmål, men tror vi tager disse først.
På forhånd tak. __________________ Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja til digital tuner. det ser LAANGT bedre ud. det er virkelig det værd. hvad er det lige nøjagtig der ser forkert ud på dvd?
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken dvd afspiller har du? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Elroy Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersena: Syntes det ser ud som om der står en ridset glasplade foran filmen når der er meget bevægelse, eksempelvis i de store kampe i L O T R.
Og så lige et måske dumt spørgsmål, kan ingen dvd film spilles i fuld skærm? lidt synd at 16:9 kun bruger det halve tv!
Pugholm: Vi har lige haft indbrud og alt er blevet ryddet, så vi er ved at starte indkøbene, men det er børnenes united dvd vi bruger nu
Og mange tak for svarene, fedt forum __________________ Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
TwinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2004
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal huske at indstille afspilleren til den skal fungere med et 16:9 TV. Hvis den står til 4:3, sker det som du har nævnt med underteksterne. Angående fejl i fremvisningen, tror jeg bare de er afspilleren der er får dårlig - har i al fald aldrig haft de gode kvalitetsmæssige erfaringer med United, Denver osv.
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er der ikke indbygget DVB-T tuner i M-87 ???
Jeg har selv 40M86, og den har digitaltuner, du "Aktiverer" den ved at på fjernbetjeningen at trykke på den knap der hedder noget med TV/DTV (øverste del til venstre), så slår den over til den digitale modtager.
Gyzz
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange film er i et breddere format end 16:9, så hvis det skal fylde hele skærmen skal du benytte zoom, men så skæres der jo i siderne.
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har lige købt den samme skærm, og den er helt fin! Efter at ha justeret lidt er det rigtig godt. Både på Analog, parabol,DVD. På PS3 over HDMI er det sindsygt flot..
|
| Til top |
|
| |
Elroy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gyzz og O'brian
Takker for info!
Gyzz: hvad skal jeg så bruge mellem antennestikket og tvet, for at få digital tv. Kan godt se der kan søges efter digital tv på det, men intet kommer jo frem. Var det noget med at man skulle tegne abonnoment på det, eller ha et kort til det ?
O'brian: Hvad har du stillet på ? DVD signalet er blevet helt kanon, jeg var problemet, skulle son skrevet først fortælle dvden at den skulle sende i 16:9, før den gjorde det Men det analoge tv, er meget pixeleret, og skuffende. Men det er vel fordi den trækker et normalt tv signal ud så det fylder 46" __________________ Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en almindelig antenne, skulle det ikke være nødvendigt med yderligere for at få dit tv skulle vise digital TV
Jeg har selv bare sat mit til antenne stik og har uden videre DR1 DR2 og TV2 på digital (efter den havde søgt igennem), og jeg har ellers ikke overbevisende signal, og slet ikke på mit analoge billede.
har du prøvet at trykke på den knap så TV'et skifter over til DTV ???
Gyzz
|
| Til top |
|
| |