Forfatter |
|
nymann Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der har erfaringer med Lissau Tap Tension lærreder
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har et (se min signatur).
Det fungerer fint, men mit er begyndt at folde lidt i bunden, hvilket er lidt skuffende. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Ja, jeg har et (se min signatur).
Det fungerer fint, men mit er begyndt at folde lidt i bunden, hvilket er lidt skuffende.
|
|
|
Kan du ikke bare stramme det op med justerskruerne? Kører du lærredet helt ned hver gang? ellers holder lærreet sig ikke helt stramt
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snorende ER stramme når den er kørt ned. Jeg kører ikke lærredet helt ned da det ville for langt. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Snorende ER stramme når den er kørt ned. Jeg kører ikke lærredet helt ned da det ville for langt. |
|
|
Så virker snortrækket heller ikke optimalt, desværre. Hvis der stadig er garanti på er det jo ikke noget problem.
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft detn i snart tre år og det er først inden for det sidste år problemet er opstået. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. hænger lærredet 100% i vatter?
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup. Det ser nærmest ud som om lærredet er blevet lidt krøllet. Jeg kan evt. tage et par billeder? __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Miagi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benytter selv Lissau Tab-Tension. Har lige skiftet fra kontrast grå til hvid dug, og havde i den forbindelse fat i dem flere gange, både pr mail & telefonisk.... Og jeg må sige, at det efterhånden er længe siden, at jeg har fået så god og venlig service, så Lissau har så afgjort min anbefaling.
Fremragende lærreder & fremragende service 
|
Til top |
|
|
KF scanAudio Branchemedlem

KF scanAudio
Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per,
Lærredet skal ikke folde i bunden, så det skal du da have ordnet. Der er i øvrigt 6 års garanti på dit lærred.
Jeg ved ikke hvor du har købt det, men du er under alle omstændigheder velkommen til at kontakte mig, så skal jeg forhøre mig hos Lissau, om vi ikke kan aftale, at du sender dit lærred direkte til dem, så de kan reparere det. __________________ Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
KF scanAudio
Ordrupvej 50
2920 Charlottenlund
Tlf.: 33 31 62 82
www.kf-scanaudio.dk
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, Kristopher det lyder godt! Jeg har dog det dilemma lige pt. at jeg ikke har noget TV. Altså har jeg kun projektor at kigge på, så det er ikke så fedt at undvære lærrede 
Men jeg vidste ikke der er 5 års garanti!  __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miagi skrev:
Benytter selv Lissau Tab-Tension. Har lige skiftet fra kontrast grå til hvid dug, og havde i den forbindelse fat i dem flere gange, både pr mail & telefonisk.... Og jeg må sige, at det efterhånden er længe siden, at jeg har fået så god og venlig service, så Lissau har så afgjort min anbefaling.
|
|
|
Må jeg spørge hvorfor du har fået skiftet og hvordan oplever du forskellen? Og hvad gav du for det?
Jeg har selv gråt lærrede og vil på den ene side gerne have mere lys, men bestemt ikke hvis det giver mindre sort. Jeg har en Z4 projektor, med en pære, der har kørt 2000+ timer. Kan det tænkes en ny pære vil give mere lys? Jeg ved ikke om den mister lysstyrke? __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Jeg har selv gråt lærrede og vil på den ene side gerne have mere lys, men bestemt ikke hvis det giver mindre sort. Jeg har en Z4 projektor, med en pære, der har kørt 2000+ timer. Kan det tænkes en ny pære vil give mere lys? Jeg ved ikke om den mister lysstyrke?
|
|
|
Jeg vil gætte på at din lampe har mistet omkring 50 % af sin lysstyrke efter 2000 timer. Du kan blive nødt til at ændre indstillingerne på din projektor for at få mere lys.
Den eneste måde du kan få mere lys på uden at sortnivaeuet bliver dårligere er ved at bruge et filter.
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nesdam Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har lige læst den efter jeg havde skrevet 
Dog undrer det mig lidt, at ved sammenligningen ax100 vs Z5 der roses ax100 og det lyder som om de er rimelig jævnbyrdige. Ved anmeldelsen af ax200 roses den jo endnu mere, men alligevel er det som om den er nedgjort lidt ved sammenligningen med Z5. Men OK, det lyder jo til at Z5 er bedre i mørkt lokale. Jeg kan godt mørklægge rimelig godt, men savner nogen gange lidt mere knald på min Z4, men det skyldes nok også at pæren har kørt 2000+ timer samt at den hænger ca. 5m fra lærredet. Spørgsmålet er dog hvor meget forskel der reelt er fra Z4 til Z5? __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
nesdam Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Dog undrer det mig lidt, at ved sammenligningen ax100 vs Z5 der roses ax100 og det lyder som om de er rimelig jævnbyrdige. Ved anmeldelsen af ax200 roses den jo endnu mere, men alligevel er det som om den er nedgjort lidt ved sammenligningen med Z5. Men OK, det lyder jo til at Z5 er bedre i mørkt lokale. Jeg kan godt mørklægge rimelig godt, men savner nogen gange lidt mere knald på min Z4, men det skyldes nok også at pæren har kørt 2000+ timer samt at den hænger ca. 5m fra lærredet. Spørgsmålet er dog hvor meget forskel der reelt er fra Z4 til Z5?
|
|
|
Hvilke indstillinger kører du med for lampe, blænde og billed-modus?
Jeg tror ikke du vil opleve så stor forskel mellem Z4 og Z5 at det kan betale sig at skifte. Hvis din Z4 stadig har et godt billede kan det nok bedst svare sig at købe en ny lampe til et par tusinde. Personligt mener jeg at et filter kan give en større forbedring end forskellen mellem Z4 og Z5.
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Dog undrer det mig lidt, at ved sammenligningen ax100 vs Z5 der roses ax100 og det lyder som om de er rimelig jævnbyrdige. Ved anmeldelsen af ax200 roses den jo endnu mere, men alligevel er det som om den er nedgjort lidt ved sammenligningen med Z5. Men OK, det lyder jo til at Z5 er bedre i mørkt lokale. Jeg kan godt mørklægge rimelig godt, men savner nogen gange lidt mere knald på min Z4, men det skyldes nok også at pæren har kørt 2000+ timer samt at den hænger ca. 5m fra lærredet. Spørgsmålet er dog hvor meget forskel der reelt er fra Z4 til Z5?
|
|
|
Du er ikke den eneste... Projectorcentral er udskældte for at deres reviews er noget inkonsekvente. Og for manglende beskrivelser af baggrunden for deres måleresultater som ind i mellem ligger en del fra andre testsreviews.
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Hvilke indstillinger kører du med for lampe, blænde og billed-modus?
Jeg tror ikke du vil opleve så stor forskel mellem Z4 og Z5 at det kan betale sig at skifte. Hvis din Z4 stadig har et godt billede kan det nok bedst svare sig at købe en ny lampe til et par tusinde. Personligt mener jeg at et filter kan give en større forbedring end forskellen mellem Z4 og Z5.
|
|
|
Jeg kan ikke lige huske indstillingerne, men jeg har taget udgangspunkt i en tweak-tråd fra et amerikans hifi forum, men har dog åbnet IRIS op til -20. Derudover er jeg begyndt at køre den på lamp mode A2 i stedet for low som jeg gjorde engang.
Det der med filtre hvordan gør man det? Altså er jeg med på at man sætter et filter foran, men findes der ikke nogle sider med forklaringer og tests af den slags? Æder det ikke også en masse lys?
Det undrer mig at der ikke har været mere omtale af Panasonics ax200 eftersom der førhen var jævnlig debat med f.eks. z3 vs AE700 eller lign. __________________ Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
KF scanAudio Branchemedlem

KF scanAudio
Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Per,
Det er kun motoren, der er 6 års garanti på. Men da dit lærred trods alt ikke er ældre, er jeg overbevist om, at de gerne vil ordne det uden beregning. Du er meget velkommen til at kontakte mig.
P.S. Har du overvejet Panasonic 2000'eren. Den virker lovende og skulle være lige på trapperne. __________________ Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
KF scanAudio
Ordrupvej 50
2920 Charlottenlund
Tlf.: 33 31 62 82
www.kf-scanaudio.dk
|
Til top |
|
|