| Forfatter |
|
RigoRigo Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et problem jeg under mig over, ang. min ny købte projekter, Det er er at sommetider er det som om lyset fimmer lidt i styrken (men kun 5-10min ud af fler timer, men det er lidt træls)
Ser det lettes nogen gange når Xboxen bare står på en af menune, så flimmer noget af billede, eller styrken, det er lidt svært at forklar.
Det drejer sig om en nye BenQ W10000 1080p Home Theater Projector kørt 76 timer nu.
|
| Til top |
|
| |
Porsche Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RigoRigo Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Porsche Tak for det, ja det lyder som det samme,,, er din hold op med det så ???
Jeg var bange for at det var fordi lampen var en Demo, altså brugt meget, men det er så lige omvendt kan jeg forstå.
Jeg skal lige finde ud af om det kun sker når jeg køre 200W eller 250W også. Det er vel det i snakker om ECO ???
|
| Til top |
|
| |
Porsche Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke prøvet det på min, så kan ikke fortælle om det virker, men vil da prøve det her i næsten uge.
Jeg har ikke nogen problemer med min, når min pære for fuld stryke.
|
| Til top |
|
| |
LaZBoY Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en benq PE8720 som bruger samme pære.. den flimmerede også lidt i starten, jeg mener det hjalp at skifte et par gang frem og tilbage fra eco til normal (200w til 250w)
jeg er ret sikker på at det er et kendt "problem" på PE8720.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
RigoRigo skrev:
|
Hej
Jeg har et problem jeg under mig over, ang. min ny købte projekter, Det er er at sommetider er det som om lyset fimmer lidt i styrken (men kun 5-10min ud af fler timer, men det er lidt træls)
Ser det lettes nogen gange når Xboxen bare står på en af menune, så flimmer noget af billede, eller styrken, det er lidt svært at forklar.
Det drejer sig om en nye BenQ W10000 1080p Home Theater Projector kørt 76 timer nu.
|
|
|
Er det ikke kun når du ser helt rene farver at du oplever at projektoren flimrer? Jeg har selv haft en Benq PE8720 som havde samme problem. Det hjalp at stille lampen på 250 w og dernæst ned på 200w. Problemet forsvandt efter ca 100 timers brug.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også oplevet dette fænomen på 2 stk. infocus, hvoraf den ene blev byttet da det var meget voldsomt den gjorde det. Kunne også få den til at holde op ved at skifte fra eco til high power og så tilbage til eco igen. Det er åbenbart et normalt problem med nye pære kan jeg så forstå.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
RigoRigo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min har gjort det mest stillestående billede, eks. xbox menu... Men nu køre jeg 250W hele tiden, syndes også mest om det, det er en stor skærm jo 140" der skal lidt knal på
Hvor stor en skærm køre du med på din W10000 ??? Og din favorit indstilling til Film, syndes jeg stiller og stiller men er ikke helt sikker på hvad der bedst :-)
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
RigoRigo skrev:
|
Men nu køre jeg 250W hele tiden, syndes også mest om det, det er en stor skærm jo 140" der skal lidt knal på
|
|
|
Holy moses for en størrelse. Du må da mindst bo i KB Hallen (eller hvad det tilsvarende hedder på midtfyns land). Hvor langt sidder du fra lærredet?
|
| Til top |
|
| |
RigoRigo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Simsalabim Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd!
Jeg har helt det samme problem med min nyindkøbte W10000. Der går dog kun cirka 5 min og så går det væk.
Jeg troede egentlig, at det havde noget at gøre med BenQ's SensEye Technology jf. denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35009& TPN=1
Men jeg vil da helt klart prøve at skifte til og fra ECO og se om det hjælper. Og ellers prøve at lade projektoren køre i 16 timer på fuld knald ligesom perejvind foreslog i den anden tråd.
|
| Til top |
|
| |