Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilket Fladskærms tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PinGu88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg søger hjælp hos jer kloge hoveder (Håber jeg da i alt fald )

Jeg står inden længe og skal ha' skiftet mit gamle billedrørs fjernsyn ud med en fladskærm.

Det skal bruges sammen med min nyinkøbte ps3 og mit surround anlæg

Budgettet er en 9-10000 kr

Det skal minimun være 37"

Jeg søger et med et godt billede og tænkte jeg nok ikke gik helt galt i byen hvis jeg forhørte mig herinde.

Kom frisk med bud som i syntes ville være et rigtig godt køb :D

På Forhånd tak.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Du kommer ikke uden om det her i dine overvejelser: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398891

Og nej, det er ikke HD Ready 1080P, men det slår samtlige LCD skærme med 1920*1080 opløsning, i hvert fald i denne ende af prisskalaen...

Hvis du har mulighed for at spare lidt mere op, så har du her muligheden for at få et HD Ready 1080P tv til en god pris... Og det er uden at gå på kompromis med billedkvaliteten: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402805

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

paco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Samsung LE-37M87: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378377

Samsnung LE-40M87BD: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380554

Har selv begge af disse LCD'er, og synes det er et rigtig godt tv :)

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

For et par dage siden fik jeg mit Panasonic PX700 og er meget imponeret over billedet
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

PinGu88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kom gerne med flere bud :D

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

I den prisklasse er der ikke noget tv der gør det bedre end et af dem jeg linkede til... Det er egentlig et virkelig nemt valg hvis du spørger mig...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

PinGu88
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er rimelig noob så bær over med mig.. nu siger du jo det første der ikke er hd ready 1080p vil det sige jeg får et ringe billed når alle antennesignaler bliver digitale?

Kan du evt prøve at forklare hvilke ulemper det får hvis jeg vælger det første frem for det andet?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Nej overhovedet ikke, HD Ready 1080P er bare en standard der bl.a. bestemmer om tv'et kan modtage og vise et 1080P/24 signal uden at konvertere og skalere. Det har altså hovedsageligt noget at gøre med den native opløsning af panelet.

Det kan sagtens MODTAGE et 1080P/24 signal, men det vil så nedskalere opløsningen til 1024*768, og konvertere de 24 Hz til 60 Hz, hvor det andet jeg linker til vil sende signalet uberørt til panelet, og det vil give et pænere og mere detaljeret billede (hvis du sidder meget tæt på skærmen).

I praksis skal man op i meget store skærmstørrelser for at udnytte 1080P opløsningen, ved et 42 tommer tv fra almindelig betragtningsafstand vil du ikke kunne udnytte fordelen ved 1080P, dog er det dyreste tv af dem jeg linker til også bedre på en række andre punkter end panelets opløsning.

Men HD opløsninger og Digitalt tv har intet med hinanden at gøre, HD-tv er almindeligt analogt tv, men med meget højere opløsning og detaljering.

Digitalt tv er også meget pænere at kigge på end alm. analogt tv, da det stort set er helt fri før støj og flimmer som der tit forekommer på analogt tv, afhængigt af signalstyrken selvfølgelig. Men på et godt tv, så vil digitalt tv være næsten lige så flot at kigge på, som en dvd-film. Og det er til trods for at det sendes i alm. SD PAL opløsning (720*576i).

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Men HD opløsninger og Digitalt tv har intet med hinanden at gøre, HD-tv er almindeligt analogt tv, men med meget højere opløsning og detaljering.

Ikke helt rigtigt, omend kun en detalje.. det er et digitalt signal, men som nævnt med højere opløsning end SD..

Exxtreme skrev:

Digitalt tv er også meget pænere at kigge på end alm. analogt tv, da det stort set er helt fri før støj og flimmer som der tit forekommer på analogt tv, afhængigt af signalstyrken selvfølgelig. Men på et godt tv, så vil digitalt tv være næsten lige så flot at kigge på, som en dvd-film. Og det er til trods for at det sendes i alm. SD PAL opløsning (720*576i).

En af fordelene ved digitale signaler er også at man har mulighed for at sende et 16:9 billede, hvor analog sending kun tillader 4:3.. derfor er man ved analog nødt til at sende en sort bjælke i top og bund med i signalet, som tv'et så skal zoome væk, og det gør en dårlig opløsning endnu dårligere.. både lyd og farver bliver også noget bedre med et digitalt signal..

Fuld HD er som Exxtreme rigtigt nok sige, først rigtig relevant ved store skærme (70"+).. dog vil jeg ved plasma gøre opmærksom på fastbrændingsrisikoen.. hvis du regner med at køre _alt_ igennem ps3'eren, dvs. også musik cd'er, så skal man lige overveje at ps3'eren viser et mønster i midten af skærmen ved afspilning af disse.. dette kan medføre burn-in, altså en fastbrænding af billedet på skærmen, dog er det ikke et udbredt fænomen længere..

Når det så er sagt, vil jeg tilslutte mig at plasma leverer et bedre billede til film og tv..

-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:
Exxtreme skrev:

Ikke helt rigtigt, omend kun en detalje.. det er et digitalt signal, men som nævnt med højere opløsning end SD..

Ja, der var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren... USA og Europa's HDTV er rigtig nok digitalt, men Japan kører f.eks. analogt HDTV...

Exxtreme skrev:

En af fordelene ved digitale signaler er også at man har mulighed for at sende et 16:9 billede, hvor analog sending kun tillader 4:3.. derfor er man ved analog nødt til at sende en sort bjælke i top og bund med i signalet, som tv'et så skal zoome væk, og det gør en dårlig opløsning endnu dårligere.. både lyd og farver bliver også noget bedre med et digitalt signal..

Fuld HD er som Exxtreme rigtigt nok sige, først rigtig relevant ved store skærme (70"+)..

Faktisk skal man endnu højere op for rigtigt at udnytte det, prøv at læse disse udemærkede artikler og kig lidt i skemaerne:

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1153&zoneid=24

dog vil jeg ved plasma gøre opmærksom på fastbrændingsrisikoen.. hvis du regner med at køre _alt_ igennem ps3'eren, dvs. også musik cd'er, så skal man lige overveje at ps3'eren viser et mønster i midten af skærmen ved afspilning af disse.. dette kan medføre burn-in, altså en fastbrænding af billedet på skærmen, dog er det ikke et udbredt fænomen længere..

Når det så er sagt, vil jeg tilslutte mig at plasma leverer et bedre billede til film og tv..

-Allan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes