| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Du får brug for en Tuner, for at kunne se TV. Derfra kan du så tilslutte det til projektoren.
2. Ja det kræver en forstærker/PC med dertil hørende højttalere. Der er dog som regel en lille højttaler i projektoren, men den er ik møj værd.
3. Hvis HD/blu-ray ikke er nødvendigt, ville jeg vælge en 720P projektor (altså med en opløsning på 1280 x 720 progressive pixels). Spørgsmålet er så bare hvilken teknologi du hælder til (DLP eller LCD). Men en projektor, jeg synes er god, er Infocus' IN 76, som du kan købe i Hifi-klubben (mener til omkr. 9000 kr).
4. Ja der er ting du lige skal være klar over. En pære i projektoren koster ca. 2000 - 3000 Kr, og holder omkr. 2000 - 3000 timer. Dvs hvis du vil bruge den som TV, skal pæren skiftes oftere, end hvis du kun bruger den til film. Yderligere er der som sagt de to teknologier inden for projektorer (DLP og LCD), som har hver deres fordele og ulemper. Kan fx nævne at nogle er ret følsomme over for DLP'ens såkaldte "regnbue-effekt" som kan virke generende (dog ikke hos mig), denne ulempe finder du ikke i LCD-teknologien. Derimod har LCD-projektorer sværere ved at vise en lige så god kontrast som DLP. Der kan nævnes flere fordele og ulemper men:
Du bør derfor under alle omstændigheder, selv tage ud og se en projektor in action. Det er jo dine øjne der skal tilfredsstilles. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|