| Forfatter |
|
p.i.p. Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har en død grøn pixel på mit nye Lx608D Det ser ud som om den påvirker de andre grønne pixels som støder op til den (reduceret lys i dem).
Er der nogen der har en ide om, hvordan Pioneer Dk vil forholde sig til denne situation. Hvad er deres politik på området?
Skærmen er købt i DK.
Med venlig hilsen
Pip
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.i.p. skrev:
|
Hej Alle
Jeg har en død grøn pixel på mit nye Lx608D Det ser ud som om den påvirker de andre grønne pixels som støder op til den (reduceret lys i dem).
Er der nogen der har en ide om, hvordan Pioneer Dk vil forholde sig til denne situation. Hvad er deres politik på området?
Skærmen er købt i DK.
Med venlig hilsen
Pip
|
|
|
INDLEVER DEN UNDER GARANTI, DET ER NOGET DE SKAL DÆKKE, DA DENNNE TYPE FEJL ØDELÆGGER HELE BILLEDET, DER VIL HEN AF VEJEN KOMME FLERE DØDE PIXEL TIL DEN DER ALLEREDE ER , SÅ DET ER EN FEJL I PANELET 
MVH __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
| DET ER NOGET DE SKAL DÆKKE |
|
|
Næh, de skal nu ikke. Det er forkert information. Der er jo EU regler for den slags, og pixelfejl tillades (i et vist antal og omfang).
Men er den købt hos en autoriseret Pioneer forhandler, så vil de kigge på den og vurdere om det er en fejl af den type som de almindeligvis dækker som en reklamation.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
p.i.p. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ramma
Skærmen er fejlmeldt og pioneer Dk har 72 timers services respons, hvor de kommer hjem til mig. En så stor skærm er ikke noget man bare lige afleverer nede i butikken.
Med venlig hilsen
pip
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er den døde pixel noget man bemærker i "behørig" siddeafstand?
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
p.i.p. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
ja man ser den på en rimelig afstand, specielt når der er statiske billeder i udsendelsen/filmen 
Men er er nogen som ved hvordan Pioneer Dk normalt forholder sig til denne slags fejl?
Den døde pixel påvirker de andre pixels ved siden af (reduceret lysmængde på de 2 grønne ved siden af + øget lysmængde i den røde og blå ved siden af).
Er det så 1 pixelfejl eller er det 5 pixelfejl???
Man kan beskrive en fejl på mange måder.....
Med venlig hilsen
pip __________________ hilsen p.i.p
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer's politik på området er kort og godt: Hvis en pixelfejl kan ses på normal kigge-afstand med normalt materiale (dvs. ikke test-billeder, men gængs billedmateriale), så bliver den byttet. Så du får med andre ord ikke et konkret svar, før du har indleveret skærmen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
p.i.p. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Jeg håbede at du havde et godt svar til mig. Heldigvis skal jeg ikke flytte noget endnu, da Pioneer med deres nye politik sender en servicetekniker ud til mig...
Men trist er det, at en så dyr plasma har denne fejl....specielt efter at jeg har opdaget endnu en død pixel som er blå.
så nu har jeg 2 (eller 6 stk. defekte pixels)
Med venlig hilsen
pip
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.i.p. skrev:
Hej Otto
Jeg håbede at du havde et godt svar til mig. Heldigvis skal jeg ikke flytte noget endnu, da Pioneer med deres nye politik sender en servicetekniker ud til mig...
Men trist er det, at en så dyr plasma har denne fejl....specielt efter at jeg har opdaget endnu en død pixel som er blå.
Med venlig hilsen
pip |
|
|
Ser du, der har en af mine kammater fakrtisk fanget noget. Han købte sin Pioneer over nettet så have han faktisk 14 dage til at undersøge den for døde pixels. Synd butikkerne ikke kan være med her når folk køber grej i den prisklasse.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke et rart påskeæg at få ! Håber de gir dig den service du har krav på. Det SKAL da kunne betale sig IKKE at købe parallel-import, når noget sådant sker..
Go påske anyway.
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Pioneer's politik på området er kort og godt: Hvis en pixelfejl kan ses på normal kigge-afstand med normalt materiale (dvs. ikke test-billeder, men gængs billedmateriale), så bliver den byttet. Så du får med andre ord ikke et konkret svar, før du har indleveret skærmen.
|
|
|
Lige en tilføjelse til Otto's indlæg. Fandt dette på AVforums, er vistnok sakset fra en Pio manual.
Information of pixel defect Plasma screens display information using pixels. Pioneer plasma display panels contain a very large number of pixels. (Depending on the panel size; over 2.3 million cells in case of a 43 inch display, over 2.9 million pixels in case of a 50 inch display, over 3.1 million cells in case of a 61 inch display). All Pioneer display panels are manufactured using a very high level of ultra-precision technology and undergo individual quality control.
In rare cases, some pixels can be permanently switched off, or on, resulting in either a black or coloured pixel permanently fixed on the screen.
This effect is common to all plasma displays because it is a consequence of the technology.
If the defective pixels are visible at a normal viewing distance of between 2.5 and 3.5 meters whilst viewing a normal broadcast (i.e. not a test card, still image or single colour display) please contact the supplying dealer.
If, however, they can only be seen close up or during single colour displays then this is considered normal for this technology. |
Så vidt jeg har forstået, er der også forskel på om det er en død pixel eller en lysende pixel, og hvor på billedet den er placeret.
Phil
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber du skriver tilbage, men hvordan sagen afsluttede.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 20 Marts 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
p.i.p. skrev:
|
Hej Otto
Med venlig hilsen
pip
|
|
|
Ser du, der har en af mine kammater fakrtisk fanget noget. Han købte sin Pioneer over nettet så have han faktisk 14 dage til at undersøge den for døde pixels. Synd butikkerne ikke kan være med her når folk køber grej i den prisklasse.
Hilsen Jonas Bojer |
|
|
Ja det var så fordelen men husk lige at ulempen er man selv skal betale for fragten retur..... så det er jo ikke kun oh happy days kontra køb hos en autoriseret forhandler med andre retur forpligtelser end en online butik. __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også fundet en død pixel eller to på mit LX608D.
Det er selvfølgelig lidt ærgeligt, til de penge, men jeg aner ikke de er der, hvis jeg er over 1 meter væk.
Det er desværre en del af teknologien, som man ikke kan sikre sig imod.
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige hjemmesiden www.lcd.dk
De tilbyder forsikringsdækning mod "døde" Pixel, burn in m.v.
Happy
|
| Til top |
|
| |
p.i.p. Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ayla.
Er det en eller to døde pixel du har fundet? I mit tilfælde er det en død blå pixel jeg har fundet og det kunne jeg nok overleve , men jeg har også et område hvor 5 pixels er påvirket ( en død grøn pixel, 2 grønne pixel hvor der er halv lysstyrke og en rød og blå pixel hvor lysstyrken er 50% større end normalt, fordi den grønne pixel er "faldet sammen" = 5 pixel)
Er det acceptabelt for et produkt der koster 65000,- ???
Det mener jeg ikke, men fejl kan opstå og det er jo trist.
Men så er jo det godt at jeg har købt 60" igennem Pioneer Danmark som garenterer 72 timer respons + udvidet service og support efter at produktet er fejlmeldt hvis" det umulige" skulle ske, som de skriver i salgsmaterialet.
Pioneer Danmark garenterer at " Dit plasmaproblem får altid højste prioritet, Fri låneplasma, reparation i hjemmet (hvis det er muligt) o.sv. o.sv.
Hvis "kontrakten" med kunden så er iorden og fejlmeldingen blev taget alvorlig indenfor de 72 timer som lovet er alting jo godt, men når der så går 14 dage inden at man indgår en aftale om at teste/udbedre fejlen, som Pioneer Danmark lover ifølge PDP+ servicea ftalen........
Er det så iorden????
Alt dette leverer Pioneer Danmark ud over købeloven, men jeg har endnu ikke set en løsning/fri låneplasma, selvom man har en sevicekontrakt med kunden.....
Det er bare ikke godt nok......... .
Iøvrigt må jeg tilføje at butikken, hvor jeg har købt 60" plasmaen har givet en udmærket service og butikken har gjort hvad den kunne for at afhjælpe mit problem.
mvh pip
pip
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 April 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun føle med jer ! !
Synes ikke rigtigt,man har hørt om pixel fejl på plasma. Gad vide om full-hd panelerne på en eller anden måde er mere sårbare . .?
|
| Til top |
|
| |