| Forfatter |
|
rp01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal jeg vælg jeg har kigget, kigget og kigget og er kommet frem til disse 2...
Pioneer PDP 428 XD ......og......Panasonic TH 42 PZ 85 kan i sige fordele og ulemper
VH RP
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du absolut VIL have Full HD så skal du vælge PZ85, men hvis ikke det er et MUST så er Pioneeren en bedre skærm på alle andre områder... Den har en generelt bedre billedkvalitet, sortniveau er de ca. lige gode om...
Snak med Otto fra AV Precision, han har testet dem... Jeg har ikke selv A/B testet dem, så det jeg skrev herover er noget jeg har fra ham...
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
absolut VIL have Full HD, jeg ved ikke om jeg absolut SKAL ha Full HD , måske skal jeg nævne at jeg også skal ha en Blue ray.
Hvilket et er bedst til det
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneeren er det bedste tv, uanset om du bare skal se fjernsyn eller Blu-ray. 'Fuld HD' eller ej er fløjtende ligegyldigt på 42".
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså Pioneeren ER bedst til alt som Naiera også skriver... Det eneste Panasonic skærmen er "bedst" til, er at hvis man vil køre HTPC så har man mulighed for at køre med en væsentlig højere opløsning og detaljegrad end på Pioneer skærmen...
Men kører du ikke HTPC så er der ikke nogen tvivl om hvad jeg ville anbefale dig at købe...
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld men øh hvad er HTPC
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
| Pioneeren er det bedste tv, uanset om du bare skal se fjernsyn eller Blu-ray. 'Fuld HD' eller ej er fløjtende ligegyldigt på 42". |
|
|
hvad så hvis jeg vælger et 46"
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rp01 skrev:
| Undskyld men øh hvad er HTPC |
|
|
Home Theater Personal Computer.
Mener jeg
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rp01 skrev:
Naiera skrev:
| Pioneeren er det bedste tv, uanset om du bare skal se fjernsyn eller Blu-ray. 'Fuld HD' eller ej er fløjtende ligegyldigt på 42". |
|
|
hvad så hvis jeg vælger et 46" |
|
|
Hvor langt sidder du fra det?
Pioneer har i øvrigt kun 42 og 50".
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
3.5 meter
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har I set pz85'eren henne?
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt link. Jeg er specielt glad for beregneren. ved 720p og 42' kan man skelne pixels hvis man sidder tættere end 3,1 meter. Det virker da til at fullHD ikke er helt ligegyldigt. hvad når der er gæster og ikke alle kan sidde 3,5 meter fra skærmen. Det undrer mig at alle udtaler sig så skråsikkert. jeg har set pioneer og det er rigtig flot. Jeg har ikke set pz85, og jeg ved ikke hvor jeg kan komme til at se det. Har alle der udtaler sig set begge displays?
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Godt link. Jeg er specielt glad for beregneren. ved 720p og 42' kan man skelne pixels hvis man sidder tættere end 3,1 meter. Det virker da til at fullHD ikke er helt ligegyldigt. hvad når der er gæster og ikke alle kan sidde 3,5 meter fra skærmen.
Det undrer mig at alle udtaler sig så skråsikkert. jeg har set pioneer og det er rigtig flot. Jeg har ikke set pz85, og jeg ved ikke hvor jeg kan komme til at se det. Har alle der udtaler sig set begge displays?
|
|
|
http://www.tapeconnection.dk/Billede.aspx?id_category=60
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Godt link. Jeg er specielt glad for beregneren. ved 720p og 42' kan man skelne pixels hvis man sidder tættere end 3,1 meter. Det virker da til at fullHD ikke er helt ligegyldigt. hvad når der er gæster og ikke alle kan sidde 3,5 meter fra skærmen.
|
|
|
FullHD er da netop ligegyldigt i et 42'' TV. Ved FullHD skal du sidde tættere end 1,7m fra skærmen for at få glæde af 1080p, sidder du længere væk kan du nøjes med 720p.
sunmusic skrev:
Det undrer mig at alle udtaler sig så skråsikkert. jeg har set pioneer og det er rigtig flot. Jeg har ikke set pz85, og jeg ved ikke hvor jeg kan komme til at se det. Har alle der udtaler sig set begge displays?
|
|
|
Ja det undrer altså også mig, heraf mig spørgsmål. Jeg troede ikke pz85 var kommet i butikkerne endnu, men det er muligt jeg tager fejl. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rp01 skrev:
sunmusic skrev:
|
|
|
|
|
|
Der står det er på lager sidst i april, så der er vel næppe nogen kunder der har set det der? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
|
|
|
Jeg synes måske denne oversigt giver et bedre billede (hø-hø...) af skærmstørrelse kontra afstand ved forskellige opløsninger:
http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html
Pointen er at det er omkring 2,5 meters afstand at man kan skelne de 720p på et 42" display - længere væk kan man IKKE engang få fuldt udbytte af en 720p skærm. Tættere på, og man BEGYNDER at kunne se forskellen på 720p og 1080p. For at få fuldt udbytte af 1080p på 42" skal man være tættere end 1,5 meter.
Det skal retfærdigvis lige siges at jeg kun har set Pioneer skærmen IRL, ikke PZ85. Men tro mig - på normal se-afstand er Pio'ens opløsning rigeligt - og billedet fantastisk. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
rp01 skrev:
sunmusic skrev:
|
|
|
|
|
|
Der står det er på lager sidst i april, så der er vel næppe nogen kunder der har set det der?
|
|
|
de har det i hvertfald hos nb radio i Roskilde. Har set pana'en og det ser rigtig fornuftigt ud. Jeg har til gengæld ikke rigtig studeret pioneers, så kan desværre ikke udtale mig fornuftigt om forskellene (så jeg lader være...)
|
| Til top |
|
| |
rp01 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
min konklusion lige nu er den at det faktisk er lige meget hvilket tv jeg vælger ,hvis man tænker på 720p eller 1080p. så igen hvorfor skal jeg vælge det ene frem for det andet, hvad skal jeg vælge ud fra, bortset fra at der er 1000kr til forskel, Jeg mener ,kan det ene noget det andet ikke kan som f.eks nem eller svær betjening og er det en fordel at ha samme mærke i både tv og blue ray.
Jeg spørger om det sidste fordi jeg har denne oplevelse med mit system nu
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63039&K W=rp01
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|