| Forfatter |
|
Mr. Bang Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har for ganske kort tid siden købt mig et Samsung le32r87 lcd-tv med en tilhørende samsung dvdafspiller som går under navnet hd870 (Det er dog ikke en hd-dvd afspiller..)
Mit problem består i at jeg får et virkelig dårligt billede på mit tv når jeg ser dvd. Det er synligt dårligere end den digitale tv-tuner, hvilket jeg finder meget mærkeligt. Jeg prøvede så at tilslutte min gamle united dvdafspiller via scart. Billedkvaliteten var præcis den samme som med den nye dvdafspiller, selvom jeg bruger hdmi til overførsel af lyd og billede på samsung dvdafspilleren!
Hvad kan der være galt?
Når jeg ser dvd er billedet grynet, og det er lige som om der er en "glorie" uden om folk og ting der bevæger sig på skærmen..
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til..
Det kunne godt lyde som nogle indstillinger på dit tv, der ikke helt står på det optimale.. Jeg ville prøve at rode lidt med de 'forbedrings' indstillinger der er, bla. har samsung en funktion der så vidt jeg husker hedder movieplus, som efter min mening gør mere skade end gavn.. og ellers så er der mange støjreducerende funktioner, som jeg nok også ville slå fra, da det ikke skulle være nødvendigt fra dvd, og de i stedet bare går ind og fjerner detaljer..
Hvilken opløsning har du sat dvd'en til at spytte ud??
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Mr. Bang Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Jeg har både prøvet at sætte dvd'en til autoscalering og på 720p. Begge dele med samme resultat.
Tror du virkelig at der bare kan være tale om et indstillingsspørgsmål? Det håber jeg da at det er, eftersom jeg ikke ser frem til at skulle have sendt tv og dvd til rep, men jeg syns bare det lyder vildt at indstillingerne skulle betyde så meget.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke tv'et fejler noget i hvert fald.. for at det ikke skal være løgn, har jeg en kammerat der klager lidt over samme problem - samme tv dog 37".. jeg skal besøge ham her i weekenden, så kan da lige vende tilbage med hvad vi finder frem til af indstillinger engang først på næste uge... men prøv da at leg lidt med indstillingerne.. du kan jo altid bare gendanne til standard, hvis det kikser for dig...
Med hensyn til dvd'en så ville jeg lade den spytte de oprindelige 576 linier ud, og så lade tv'et klare skaleringen på til 768 linier...
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder næsten som det "problem" man oplever hvis man kommer til at sætte indgangen til at modtage et CVBT-signal isf. et fuldt RGB - men når det også sker ifm. HDMI er det vel ikke det...
|
| Til top |
|
| |
Mr. Bang Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan
Det lyder godt, jeg venter spændt..
|
| Til top |
|
| |
Mr. Bang Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim
Jeg må tilstå at jeg ikke er hi-tec nok til at forstå dit svar...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Bang skrev:
| Jeg må tilstå at jeg ikke er hi-tec nok til at forstå dit svar... |
|
|
Ifm. SCART-indgangen kan man på nogle (hvor mange ved jeg ikke) i menuen for input angive om en SCART-indgang skal anvende CVBT- eller RGB-signal. RGB er det som de fleste kører med, og det der giver bedst kvalitet. CVBT er egentlig kun en nødløsning med ældre udstyr, men da jeg købte mit Sharp 32" LCD TV for knap to år siden var det standard sat til CVBT, så jeg undrede mig over billedkvaliteten indtil jeg fandt ud af det (stod i manualen).
Men dermed ikke sagt at det netop er CVBT der er problemet i dit tilfælde, for det er det ikke, idet det er HDMI - et digitalt signal - du har problemer med. Min kommentar gik på at hvis ikke du havde nærstuderet indstillingerne for HDMI udgang på signalkilden og HDMI indgang på TV'et, så bør du nok gøre det 
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Bang
Er kommet hjem igen efter visit hos min kammerat, og de ting der irriterede ham, fik vi styr på.. Tror det endte med vi deaktiverede alt på nær dnie..
//Allan
|
| Til top |
|
| |