Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TH42PZ80 vs TH42PZ85 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lindahl007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har en bekendt, som skal have nyt fjernsyn. Egentlig var planen, at han ville ha det samme fjernsyn som mig (TH42PZ85), men har nu fundet et TH42PZ80 som er en del billigere. Men hvilke forskelle er det på de to (har søgt uden held), og vil det ene være at foretrække fremfor det andet, når prisen tages med i betragtningen?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

PZ85 - opløsning:1920 x 1080p, kontrast: 30.000 : 1

PX80 - opløsning: 1024x768, kontrast:  15.000 : 1

Det er jo umiddelbart på papiret en stor forskel... jeg har selv PX80 i 37" og synes det er en helt vildt fantastisk skærm... p.t. har jeg ikke en HD-afspiller (blu-ray eller HD DVD), og tror ikke den højere opløsning har betydning ved almindelige STD-medier (DVD, TV osv.).

Men må da indrømme,  at jeg synes PZ'erne lyder bedre og godt kunne finde på at smide PX'en i soveværelset en dag...

Dog har jeg lige andetsteds her på forum læst et rygte om, at PZ har indbyggede blæsere (?) - jeg er totalt overfølsom overfor blæserstøj, og bare tanken om blæsere i en skærm, vil få mig til at gå efter en anden model - og som sagt er jeg fuldt ud tilfreds med kvaliteten i PX80-serien.

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

På PP radios hjemmeside er både PZ80 og PZ85 vist, og forskellen er fremhævet med blå skrift for at gøre det lettere

(Erla - jeg tror du overså at det var 2 PZ modeller)

Har desværre ikke set dem selv, men overvejer kraftigt en af de to modeller, så derfor havde jeg linket! 

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Åh... dumme mig!
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

lindahl007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Super, tak for linket. Umiddelbart er forskellene ikke noget (i mine øjne) man ikke kan leve uden. Men er PZ80 bare en ældre model, eller hvordan? Kan se de ikke længere har den oprettet inde på Panasonics hjemmeside.

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

PZ80 er skam på Panasonic's hjemmeside i skrivende stund - endda med et "NY"-skilt på oversigtssiden 

Jeg går selv i samme overvejelser omkring de 2 modeller, der er jo trods alt noget at spare - og konen kan bestemt bedst lide designet på PZ80 (og så er beslutningen til fordel for PZ80 jo reelt taget... )

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

De er lige nye/gamle ! Forskellen er udover design bla en speciel feature - som PZ85 har. Den Engelske test er ikke imponeret over nævnmte feature. Så hvis ikke designet er afgørende, køb PZ80 !.

Her er hvad den Engelske test skrev :

In my opinion the [Intelligent Frame Creation] does more harm than good, but at least the option of turning it off is there in the user menu. If you can't wait for the arrival of  Panasonic's PZ80 range (similar specs to the PZ85 but without IFC technology), or don't mind paying extra for a feature you probably won't use, then the Panasonic TH42PZ85BBuy this for £903.99 at Dixons
Use code 'AW20' to get £20 off
still comes highly recommended considering that for just over a grand (at this time of writing), you get a full HD plasma television with superb high-definition picture quality.   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes