Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
PC til Projektor
Jeg har for nylig købt en projektor (Panasonic PT-AE700) her inde fra, det er min første projektor, så der er nogle ting jeg er i tvivl om.
Planen er, at jeg vil tilslutte min PC til projektoren, men skal dette gøres via s-video, vga eller component? Jeg har forsøgt at søge, men har fundet forskellige svar, så derfor prøver jeg at spørge specifikt til min situation.
Ind/Udgange på projektor/grafikkort:
Kablet der skal trækkes bliver ca. 10m
Hvilken løsning ville være den bedste?
Hvad med opsætning af computeren? Opløsning, pixelmapping og clone eller dualview, kan i give nogle fif til hvordan og hvorledes det ville være en god ide at gøre det?
|
Til top |
|
|
DenUkendteFisk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge HDMI hvis du spørg mig, køb en DVI->HDMI adaptor og så et 10m HDMI kabel. På den måde får du et digitalt signal hele vejen
__________________ Don't ever argue with an idiot, he will bring you down to his level and beat you with experience
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DenUkendteFisk skrev:
Du skal bruge HDMI hvis du spørg mig, køb en DVI->HDMI adaptor og så et 10m HDMI kabel. På den måde får du et digitalt signal hele vejen
|
|
|
Aha, vidste jeg faktisk ikke man kunne få. Lyder som en god ide, hvad med pixelmapping og 1280x720 er det et problem med hdmi?
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal siges at jeg også har en bærbar med VGA ud, ville det være en fordel at benytte det?
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt er HDMI den eneste rigtige løsning. Der findes kabler specielt til dvi/hdmi, dvs du har ikke brug for en adaptor. VGA er ikke en fordel, du har to udgange på grafikkortet der er bygget til formålet.
Ved ikke om der må linkes direkte til hjemmesider med kabelsalg, send mig evt en besked hvis du har problemer med at finde et korrekt kabel.
Kører selv med Infocus projektor gennem pc, du får et suverænt resultat ved at bruge dine DVI udgange på kortet __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tænkt over hvad du vil gøre med lyden hvis du kører det over PC? Har du en forstærker med D/A konverter? __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er holdningen til kvaliteten af DVI-HDMI kablet? Det er vel et digitalt signal så bare stik og sådan er af en middel kvalitet er der ingen grund til at ofre ekstra?
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har styr på lyden, der bruger jeg min benchmark dac. Det er mere fordi jeg er ny inden for projektor verdenen at jeg lige vil sikre mig at jeg gør det rigtige og det var vist godt jeg gjorde det, fordi jeg var ved at købe et dvi-vga kabel før.
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Hvad er holdningen til kvaliteten af DVI-HDMI kablet? Det er vel et digitalt signal så bare stik og sådan er af en middel kvalitet er der ingen grund til at ofre ekstra? |
|
|
Det afhænger af længden på kablet, hvilke andre kabler der er i nærheden. Hold dig fra de billige snørrebåndskabler, det kan ses! Et godt kabel behøves ikke koste en halv arm men pas på du ikke sparer for meget. En anden god ide er at få et skærmet strømkabel med jordforbindelse.
Supra Lorad kunne være en forholdsvis billig løsning på strømkabel.
Jeg vil mene du også vil få bedre resultat med gråt lærred istedet for hvid til din projektor. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
kappen skrev:
Hvad er holdningen til kvaliteten af DVI-HDMI kablet? Det er vel et digitalt signal så bare stik og sådan er af en middel kvalitet er der ingen grund til at ofre ekstra? |
|
|
Det afhænger af længden på kablet, hvilke andre kabler der er i nærheden. Hold dig fra de billige snørrebåndskabler, det kan ses! Et godt kabel behøves ikke koste en halv arm men pas på du ikke sparer for meget. En anden god ide er at få et skærmet strømkabel med jordforbindelse.
Supra Lorad kunne være en forholdsvis billig løsning på strømkabel.
Jeg vil mene du også vil få bedre resultat med gråt lærred istedet for hvid til din projektor. |
|
|
Super, jeg fik et gråt lærred fra Lissau med til den.
|
Til top |
|
|