Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor ophæng, skruer knækker!:( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
det er pigge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har lige købt det her projektor ophæng til min Optoma HD65: http://www.av-
cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_ophaeng/rma _universal_projektor_ophaeng_2674_da.html

Den første skrue gik fint i, men da jeg er halvvejs nede med nummer 2 skrue så knækker den! Resten sidder nu fast i
projektoren, og kan ikke komme op på nogen måde. hvad gør jeg i sådan en situation, jeg kan ikke instalere ophænget nu,
er det min fejl, eller burde jeg ikke klage?
Til top Vis det er pigge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af det er pigge Besøg det er pigge's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bestemt henvende mig til forhandleren med problemet. Jeg har selv handlet med dem et par gange og det virker som et seriøst foretagende. Ifølge deres hjemmeside har de også kun tilfredse kunder!

Medmindre du har brugt vold burde skruen ikke kunne knække. Om forhandleren er forpligtet til at betale for reparation af projektoren kan jeg dog ikke svare dig på.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Ellers er du ude i at skulle "bore skruen ud"- dvs. bore et lille hul i toppen af skrue-delen der sidder fast i gevindet i projekktoren.

Herefter kan man isætte en "skrue-udtrækker" (også kaldet orne-pik), som med omvendt / links-gevind kan dreje skruen ud af proj.gevindet igen.

Kræver lille bitte metal-bor samt udtrækker-dimsen.

mvh. Offcourse

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

det er pigge skrev:
Hej
Jeg har lige købt det her projektor ophæng til min Optoma HD65: http://www.av-
cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_ophaeng/rma _universal_projektor_ophaeng_2674_da.html

Den første skrue gik fint i, men da jeg er halvvejs nede med nummer 2 skrue så knækker den! Resten sidder nu fast i
projektoren, og kan ikke komme op på nogen måde. hvad gør jeg i sådan en situation, jeg kan ikke instalere ophænget nu,
er det min fejl, eller burde jeg ikke klage?

Skruer knækker jo ikke bare af sig selv!. Du har sikkert brugt for lange skruer. Jeg kan forestille mig at skruen har ramt noget metal i bunden af gevindet. Du har så bare drejet videre på skruen hvorefter den er knækket.

det er pigge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

okay tak for svarene. Jeg tror jeg vil købe mig en skrue udtrækker, og så se hvad der sker:)
Til top Vis det er pigge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af det er pigge Besøg det er pigge's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes