Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 11:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af "soveværelses" TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er på udkig efter et (fremtidssikret) TV til vores soveværelse.. min tanke er et 32-37". Jeg har egentlig gået i tanken om et LCD men overvejer nu alligevel at ofre det sidste og finde et Plasma - som f.eks. TH-37PX80E. Alternativt Sony´s KDL-32V4500 (LCD)..

Men - har i et andet godt forlslag i nogenlunde samme prisklasse. evt. billgere, når der tages i betragtning at det er til soveværelset. evt. til lidt PS3 brug.  

Har dessuden set lidt på Samsung LE-32A336 som kan fåes til ca. 3200,- og jo et noget billigere TV.

Med fremtidssikringen mener jeg at at jeg vil kunne bruge det til f.eks. Boxertv hvis vi skulle skifte til disse i nær fremtid.. er ikke helt inde i hvor meget betydning dette har.. MPEG 2/4 ?

Til top Vis HappyDolphin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyDolphin

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Anyone...?

Til top Vis HappyDolphin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyDolphin

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Er desværre ikke så meget fremtidssikret, men mpeg2+mpeg4 og dvb-c og dvb-t tuner er det tætteste du kommer.

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

ok..

Kan "fremtidens" signal køres med mpeg2? jeg havde den opfattelse at det kun er mpeg4? Bla. LE-32A336´eren har kun Mpeg2 men er nede i en ganske fornufftig pris..

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke komme med alternativer, men kan i hvert fald sige god for KDL-32V4500. Har det selv, og det er noget af det flotteste jeg nogensinde har set med en hd-film på.
Analogt billed er ligesom på - i mine øjne - alle andre fladskærme: Det bliver - selvfølgelig - ikke det samme som med billedrør 100Hz.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

De fleste der skifter til digital sendeformat gør det i minimum mpeg4 (f.eks boxer ka ikke køre mpeg2), men i langt de fleste tilfælde kræver de alligevel deres egen dekoder box så oftest er det mest fremtidssikrede tv et der har en hdmi indgang så man ka slutte en extern dekoder box på(er i hvertfald nogle funktioner man går glip af hvis man har yousee og bruger tv'ets dekoder) . Hvis du er interreseret i f.eks boxer har de en liste her over hvilke tv de ved de kommer til at supporte http://boxertv.dk/?page=1658

HappyDolphin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Ney_]De fleste der skifter til digital sendeformat gør det i minimum mpeg4 (f.eks boxer ka ikke køre mpeg2), men i langt de fleste tilfælde kræver de alligevel deres egen dekoder box så oftest er det mest fremtidssikrede tv et der har en hdmi indgang så man ka slutte en extern dekoder box på(er i hvertfald nogle funktioner man går glip af hvis man har yousee og bruger tv'ets dekoder) . Hvis du er interreseret i f.eks boxer har de en liste her over hvilke tv de ved de kommer til at supporte http://boxertv.dk/?page=1658[/QUOTE]

Mange tak.

måske man sku prøve over sundet.. der har jeg set Samsungen til ca. 2900DKR!

Jeg er stadig i tvivl.. altså om man står med håret helt i postkassen hvis det kun har mpeg2.. De skriver jo trods alt noget med de godkendte tv.. som du skriver..

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Panasonic TH-37PX80E fåes til 5500 Kr. hos komplett.dk for tiden.

Til den pris skuffer det bestemt ikke. Jeg har næsten lige fået mit ind af døren, til stuen godt nok.

Desværre fandt komplett.dk på at sætte prisen på 42"-modellen ned til 5000 Kr. som den i øvrigt stadig koster, lige efter jeg havde bestilt. Heh.

Tip: Køb IKKE det "B-Tech BT8421, vægfæster til LCD og TFT" til TH-37PX80E der ellers anbefales. Det slet ikke til TV'et.

Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Som soveværelses TV ville jeg vælge et Plasma TV, evt sådan et PX80 som du selv nævner. Du vil blive lynhurtigt træt af det dårlige sortniveau der er på et middelmådigt LCD TV og ærgre dig over du købte det hvergang du kigger på det. Jeg går nemlig udfra der er mørkt i lokalet når TVet skal bruges.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes