Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pana stadig bedst? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Endelig kom Panasonic med DVBC og Mpeg4 på plastma (hvilket er nødvendigt i den antenneforening jeg tilhører, da jeg ikke vil have flere bokse stående hvis det kan undgåes). Men er Pana stadig blandt de bedste Plastma skærme, eller er de overhalet af andre LCD som idag har højere og højere i dynamiske kontraster, og som har leveret Mpeg4 igennem længere tid?

Pana er ofte særligt vellidt hvis ikke man "har tid" til Pioneer, er det stadig sådan eller bør man kigge efter andre mærker inden køb?

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Nu hvor Pioneer efterhånden er ude af markedet, så er Panasonic klart bedst. LCD har de vildeste specifikationer på papiret, men det er ikke andet end marketingsgøjl.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Man skal heller ikke kimse af Samsungs 7-serie. De skulle måle ganske udemærket.

Glem i øvrigt alt om producenternes specifikationer. De har som regel intet med virkeligheden at gøre...

Jeg vil sige at til prisen er f.eks. Panasonics PX80 vidst er ved at udgå ikke rigtigt overgået. Det er set helt ned til 5000 Kr. for 42".

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

KimHRasmussen skrev:
Man skal heller ikke kimse af Samsungs 7-serie. De skulle måle ganske udemærket.

Glem i øvrigt alt om producenternes specifikationer. De har som regel intet med virkeligheden at gøre...

Jeg vil sige at til prisen er f.eks. Panasonics PX80 vidst er ved at udgå ikke rigtigt overgået. Det er set helt ned til 5000 Kr. for 42".

der er så ikke DVB-C tuner i

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 April 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Ok det er stadig Panasonic

Det regnede/håbede jeg også på - og den nye kan allerede købes til 8500 for 37" - perfekt. 

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Har selv tx-p42x10'eren fra panasonic og jeg er meget tilfreds! G10'eren er federe, men ville også have en Blu-ray afspiller.

Jeg har aldrig købt så mange film som jeg gør nu
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Pioneer vil nok gå hen og blive kult, da de er de bedste, men lad os se hvad Panasonic kan præstere på sigt hvis de fastholder plasma. Jeg mener
at LCD kan bruges til mobil telefoner, skærme til bærbar, kæleskabsskærme, camera osv men at spise folk af med LCD til TV, DET ER FOR MEGET!
Til top Vis Noahninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noahninja

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Steph. skrev:

Endelig kom Panasonic med DVBC og Mpeg4 på plastma (hvilket er nødvendigt i den antenneforening jeg tilhører, da jeg ikke vil have flere bokse stående hvis det kan undgåes). Men er Pana stadig blandt de bedste Plastma skærme, eller er de overhalet af andre LCD som idag har højere og højere i dynamiske kontraster, og som har leveret Mpeg4 igennem længere tid?

Pana er ofte særligt vellidt hvis ikke man "har tid" til Pioneer, er det stadig sådan eller bør man kigge efter andre mærker inden køb?

Det er min vurdering, at Panasonics plasma stadig er førende på markedet (hvis man lige ser bort fra Pioneer). Du kan læse et par test af nogle af Panasonics nyeste modeller her:

http://flatpanels.dk/

Du kan med fordel også kigge på Samsungs nyeste plasmaskærm. Den har også fået rigtig gode ord med på vejen.

Mine forældre har lige købt et Panasonic TX-P50V10 og jeg må sige, at det er et møg lækkert TV. Designet kan man altid diskutere men billedet fejlet ikke noget. De bruger iøvrigt den indbyggede DVD-C tuner sammen med digital TV fra Yousee. Det skulle efter sigende give nogle rigtige gode billeder. Jeg glæder mig derfor til at skulle forbi dem i weekenden og se lidt Discovery i HD

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Noahninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt PANASONIC TX-P37X10Y hos Cinemagic for 5647kr. Den har de nyeste mpeg dekodere men kun 720 linier. Jeg var i KT radio hvor
netop så dine forældres model der hang lige under min model, og jeg må sige at de performede lige godt på Blu-Ray på billedsiden. Det tror jeg
skyldes at en 37" ikke har behov for HD da den er lille i forhold til 50".
Når jeg ser TV på de digitale kanaler(har Dansk Bredbånd) så er jeg tilfreds med billedekvaliteten. Er skuffet over den analoge kvalitet. DVD er ok
men jeg overvejer en Panasonic Blu-Ray afspiller.

Til top Vis Noahninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noahninja

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes