| Forfatter |
|
Rene_49 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle  jeg vil købe mig en projektor (første gang) hvilken projektor får jeg mest for pengene? til en pris af 5-6000.kr ? projektoren skal bare være HD ready altså 720 linjer, da jeg kun kører med dvd. mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Panasonic PT-AX200 skulle vist lave et godt billed til prisen!
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
| Panasonic PT-AX200 skulle vist lave et godt billed til prisen! |
|
|
Hvor har du set den, så billigt? Ellers er Optoma HD65 et bud, hvis man ikke er følsom overfor rainbows. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Emilos88 skrev:
| Panasonic PT-AX200 skulle vist lave et godt billed til prisen! |
|
|
Hvor har du set den, så billigt?
Ellers er Optoma HD65 et bud, hvis man ikke er følsom overfor rainbows.
|
|
|
Rainbows?
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 30 April 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der menes med regnbuereffekten er at der findes 2 forskellige typer projektorer, primært :) En LCD projektor med
panler og en DLP projektor med farvehjul. Det er den sidstnævnte hvor folk mener at kunne ane en regnbuereffekt.. Nu har
jeg selv en optoma Full HD DLP projektor og jeg havde tidligere en Infocus in72 DLP projektor og jeg kan ikke se noget som
helst andet end det gode billede :)
Den Optoma HD65 har min far fået i Julegave og den leverer et rigtig fint billede! Han kører kun med DVD. __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen_mic skrev:
Det der menes med regnbuereffekten er at der findes 2 forskellige typer projektorer, primært :) En LCD projektor med
panler og en DLP projektor med farvehjul. Det er den sidstnævnte hvor folk mener at kunne ane en regnbuereffekt.. Nu har
jeg selv en optoma Full HD DLP projektor og jeg havde tidligere en Infocus in72 DLP projektor og jeg kan ikke se noget som
Den Optoma HD65 har min far fået i Julegave og den leverer et rigtig fint billede! Han kører kun med DVD. |
|
|
jeg har også selv kigget en del på optoma HD65. men ved ikke hvordan billedet er på den? - og med hensyn til raimbows, så aner jeg ikke hvad det er ? , jeg har aldrig selv oplevet ,eller set de såkaldte regnbuer?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene_49 skrev:
Larsen_mic skrev:
Den Optoma HD65 har min far fået i Julegave og den leverer et rigtig fint billede! Han kører kun med DVD. |
|
|
jeg har også selv kigget en del på optoma HD65. men ved ikke hvordan billedet er på den? - og med hensyn til raimbows, så aner jeg ikke hvad det er ? , jeg har aldrig selv oplevet ,eller set de såkaldte regnbuer?
|
|
|
Rainbows ses som nogle hurtige farvede glimt, når lyse dele af billedet er i hurtig bevægelse. På HD65 er der 6 forskellige farver på farvehjulet, i stedet for tre. Desuden bevæger det sig med 4 dobbelt hastighed. Jeg kan se en anelse rainbows somme tider, men da jeg har kontrasten sat lavt, på omkring -13 det meste af tiden, er det ikke så tit. Der er meget lys i den projektor, så hvis du har sat kontrasten meget højt, bliver det tydeligere. Andre fænomener, som vertical banding og skæv farvebalance, er noget der generer mere for mig, og det er to problemer HD65 ikke lider af.  En lille bonus, hvis du har mange DVD'er i PAL, er at farvehjul og blæser larmer lidt mindre når den kører PAL, grundet den lavere frekvens. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet så har jeg set min fars HD65 i aktion og den kører rigtig fint.. har dog ikke set den med en Blu ray skiver sat til, men det kan jo kun blive bedre :) Den kan fint vise billeder selv om der er lidt lys i rummet.. dog ingen direkte lys naturligvis :) __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var lige nede i hifiklubben i dag.
den rare mand sagde til mig, at han vil anbefale mig infocus x9 frem for optoma HD65.
da optikken var bedre i infocus'en, og den bare generelt var bygget bedre end optoma'en.
|
| Til top |
|
| |
Larsen_mic Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde faktisk ikke lige set at de havde fået x9, har kun set deres x10 og den er rigtig fin i billedet.. sammenlignet med min gamle infocus in72 som gjorde det rigtig godt kan jeg kun anbefale mærket.. har dog ikke set den konkrete model __________________ Min bio
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der så nogen som har oplevet infocus x9?
hvordan var den ?
|
| Til top |
|
| |
Bidany Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej venner :)
hvor kan jeg finde en pt-ax200 til billige penge fx 6000 kr
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vent lige en uge, så kommer der måske en ny model!!!
Se ifa bloggen på recordere.dk __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Bidany Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ny model a panasonic eller hvad :)
|
| Til top |
|
| |
Bidany Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg har været ind og kigge på en hjemmeside og fandt en panosonic pt-ax200 projektor , har overvejet at købe den .. problemet er at i mit værele er der ca 3 m afstand fra væggen som projektoren skal hæng på til den anden væg hvor lærredet skal hæng på . jeg ønsker mig en 100 tommer lærred , kan det lad sig gør :) og kan den vise den samme billede kvalitet :)
|
| Til top |
|
| |