| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal netop til at udskifte min tre år gamle 37" LG (LCD). Jeg ved ikke om plasma eller LCD er bedre suited til mit brugermønster. Jeg leder efter en 46-52", og undrer mig tilmed, hvorvidt plasma er bedre end LCD, når man kommer op i de højere størrelser. Min adfærd: - 70 % af tiden viser skærmen min Mac mini (via HDMI) herunder: ganske almindeligt analogt tv (via program EyeTV), musik og billeder til f.eks. fest (via programmet Plex) og selvfølgelig viser den mine egne HD-encodede film (1080p er et must) (også via Plex). Alt det beskrevet foroven kan ses i en video, som jeg selv har lavet og posted på YouTube (HD): http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA&fmt=22- de resterende 30 % er til Xbox 360 og Blu-Rayafspilning. Så mine spørgsmål er: 1) vil der være fordel i at købe plasma denne gang taget mit forbrugsmønster samt tv størrelse i betragtning? 2) er plasma rent faktisk billigere i de større størrelser? 3) er der kvalitetsforskel på de to (billedligt)? 4) alt taget i betragtning, hvilket plasma (eller LCD hvis nu det viser sig bedre at passe til mig) kan i anbefale i 46-52" til under 10.000 kr? Gerne online. 5) jeg kommer nok ikke til at købe forsikring til. Er der større chance for fejl ved plasma (eksempel pixelfejl eller andet)? ... Mange tak for hjælpen, og jeg håber I nyder min video. :)
|