Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken fladskærm? [inkl. god video] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Skal netop til at udskifte min tre år gamle 37" LG (LCD). Jeg ved ikke om plasma eller LCD er bedre suited til mit brugermønster. Jeg leder efter en 46-52", og undrer mig tilmed, hvorvidt plasma er bedre end LCD, når man kommer op i de højere størrelser.

Min adfærd:

- 70 % af tiden viser skærmen min Mac mini (via HDMI) herunder: ganske almindeligt analogt tv (via program EyeTV), musik og billeder til f.eks. fest (via programmet Plex) og selvfølgelig viser den mine egne HD-encodede film (1080p er et must) (også via Plex).

Alt det beskrevet foroven kan ses i en video, som jeg selv har lavet og posted på YouTube (HD):

http://www.youtube.com/watch?v=LQhSlPX7anA&fmt=22

- de resterende 30 % er til Xbox 360 og Blu-Rayafspilning.

Så mine spørgsmål er:

1) vil der være fordel i at købe plasma denne gang taget mit forbrugsmønster samt tv størrelse i betragtning?
2) er plasma rent faktisk billigere i de større størrelser?
3) er der kvalitetsforskel på de to (billedligt)?
4) alt taget i betragtning, hvilket plasma (eller LCD hvis nu det viser sig bedre at passe til mig) kan i anbefale i 46-52" til under 10.000 kr? Gerne online.
5) jeg kommer nok ikke til at købe forsikring til. Er der større chance for fejl ved plasma (eksempel pixelfejl eller andet)?
...

Mange tak for hjælpen, og jeg håber I nyder min video.
:)
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Følgende svar baserer sig på at skærmen skal koste under 10.000

1. Ja de bedre plasma skærme er generelt bedre til at vise alm. analogt/digitalt tv-signal end lcd, bedre sort niveau og ofte mere naturlige farver. Desuden er et plasma lynhurtigt og dermed velegnet til spil.

2. Nej det kan man ikke sige, men du får et bedre tv til pengene.

3. Ja - se punkt 1.

4. http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1237883026
se også de andre modeller panasonic lancerer i 2009. Bemærk at 46 " udgaven af det omtalte tv koster lidt over 10.000 kr. Hvis full HD ikke er nødvendigt så er der også den billigere X10 serie.

5. Nej, dog kan der ved særlige tilfælde ske burn-in, men ved korrekt opsætning af billedet, og ved at undgå det samme billede vises 8 timer i træk, så er det ikke noget man skal bekymre sig om.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes