| Forfatter |
|
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om dette indlæg er sat det forkerte sted, men nu prøver jeg alligevel 
Det handler om at sætte en playstation 2 sammen med et 4:3 tv (lyden er ikke relevant i dette tilfælde). Først brugte jeg det medfølgende compositkabel, men da jeg fandt billedkvaliteten for jammerlig skiftede jeg til svhs. Det har jeg levet med i lang tid, men mit tv laver en underlig fejl hvor der kommer streger hen over billedet (i en brøkdel af et sekund) ledte jeg efter en anden løsning. Så da jeg kom i tanke om at jeg havde et ps2 --> scart liggende så tænke jeg at jeg kunne skifte til RGB.
Som tænkt, som gjort. Nu skete det mærkelige (hvilket, ved nærmere eftertanke var grunden til at jeg ikke brugte kablet i første omgang) at billedet blev lavet om til 16:9 og at der lidt over det nu noget smalle billede er tre tynde striber i henholdsvis rød, grøn og blå.
Nu er mit spørgsmål, hvad fanden sker der?? __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten har din ps2 meget svært ved at smide signalet ud i RGB eller også har du et fjernsyn som tror den modtager et 16:9 signal og laver det om.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo bare mærkeligt.. Jeg kører scartrgb fra min dvdafspiller og det fungerer fint, og ps2'en gør det ikke med andre billedtyper.
Så vidt jeg kan huske så sker det samme på min kærestes lille 16" tv med ps2'en og scart-rgb kablet..
jeg kan forresten nævne at kablet kom med i en uoriginal tilbehørspakke til ps2'eren jeg engang købte som indeholdte: Remote + RegionX dvd + kablet. __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at det er et 16:9 billede du sender ud af ps2'en ?
Men man må jo sige at hvis det er et uoriginalt kabel, så er der nok stor sandsynlighed for det er det der er problemet.
Men prøv s-video udgangen på et andet fjernsyn, det kunne jo være det var dit fjernsyn.
Eller evt. s-video kablet, jeg ved ikke om sådanne streger kan påvirkes af et dårligt s-video kabel. __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du havde sku ret Mono, det er mit tv som skifter om til 16:9 (selvom ps2'eren står i 4:3 både i setup og i spil)! Tak for det mester 
Men jeg må nok indrømme at jeg ikke forstår helt hvordan det kan gå til (at kablet gør sådan).. __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om PS2en sender et for stærkt eller svagt function signal ud til tvet. Den skal have 0-2v for at vælge default, 5-8v for 16:9 og 9.5-12v for 4:3.
Hvis kablet ikke kan bruges alligevel, kan du evt åbne det i scartstikket og klippe ledningen der slutter på pin 8, over. Dette skulle gerne resultere i, at TVet ikke ændre opløsning.
Gør det på egen risiko, men et muligt tweak  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Madzen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det lyder som et spændende tweak.. Holder nok nallerne for nu, men der går nok ikke så lang tid før jeg mister tålmodigheden og kommer efter scartstikket med skævbideren  __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe np .. der er ikke noget stort i det som morten nielsen siger men bare husk at isolere kablet når du har klippet det af så det ikke rør andre ben i scartstikket.
__________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|